d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Nem Id Spørgsmål > Søger Hjælp
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 52.06
Sep 25 2011 08:54am
så jeg aktiverede min nem- id jeg tror jeg kom til at sætte hak der hvor der står brug kun til netbank eller sådan noget da jeg aktiverede den online, nogen der ved hvordan jeg kan skifte det igen? jeg kan ikke logge ind på uddannelseskort og bestille kortet som jeg oprindelig ville have nem-id til... håber nogen har haft samme problem og kan hjælpe mig :)
Member
Gold: 253,169.00
Sep 25 2011 09:18am
Hvis du ikke har vinget af at du også vil bruge dit NemID sammen med offentlig signaturer skal du bestille et nyt et på NemID.nu. Der kan du vælge at bestillet et med OECS certifikat eller hvad pokker de nu kalder det og så burde det virke når du får det nye kort.
Member
Gold: 52.06
Sep 25 2011 01:12pm
Quote (Monze @ Sep 25 2011 03:18pm)
Hvis du ikke har vinget af at du også vil bruge dit NemID sammen med offentlig signaturer skal du bestille et nyt et på NemID.nu. Der kan du vælge at bestillet et med OECS certifikat eller hvad pokker de nu kalder det og så burde det virke når du får det nye kort.

jeg tror ikke på jeg ska bestille en helt ny nemid bare fordi jeg trykkede et sted da jeg loggede ind, det burgte være muligt at skifte på en eller anden måde..
Member
Gold: 253,169.00
Sep 28 2011 11:43am
Quote (SHanelcia @ 25 Sep 2011 21:12)
jeg tror ikke på jeg ska bestille en helt ny nemid bare fordi jeg trykkede et sted da jeg loggede ind, det burgte være muligt at skifte på en eller anden måde..

Det er den eneste måde jeg kender til for det du har i dag er slet har ikke accepteret de regler der følger med OCES-certifikatet

Når du får et OCES-certifikat udstedt og knyttet til NemID, giver du samtykke til:

- at DanID foretager opslag i CPR for at indhente dit navn og din adresse
- at DanID videregiver sammenhængen mellem din offentlige digitale signatur og dit cpr-nummer til den offentlige PID-tjeneste hos IT- og Telestyrelsen. PID-tjenesten bruges til opslag fra offentlige tjenesteudbydere for at identificere dig. En privat tjenesteudbyder kan kun få oplyst dit cpr-nummer, hvis du giver dit samtykke til det, når du logger på hos tjeneste-udbyderen
- at DanID foretager opslag i den offentlige PID-tjeneste for at indhente eventuelt PID-nummer fra et tidligere OCES-certifikat
- at DanID bruger dine personoplysninger (navn, adresse, cpr-nummer og eventuelt e-mail-adresse og mobiltelefonnummer) til udstedelse og administration af dit OCES-certifikat.

Go Back To Dansk Topic List
Add Reply New Topic New Poll