Quote (SHanelcia @ 25 Sep 2011 21:12)
jeg tror ikke på jeg ska bestille en helt ny nemid bare fordi jeg trykkede et sted da jeg loggede ind, det burgte være muligt at skifte på en eller anden måde..
Det er den eneste måde jeg kender til for det du har i dag er slet har ikke accepteret de regler der følger med OCES-certifikatet
Når du får et OCES-certifikat udstedt og knyttet til NemID, giver du samtykke til:
- at DanID foretager opslag i CPR for at indhente dit navn og din adresse
- at DanID videregiver sammenhængen mellem din offentlige digitale signatur og dit cpr-nummer til den offentlige PID-tjeneste hos IT- og Telestyrelsen. PID-tjenesten bruges til opslag fra offentlige tjenesteudbydere for at identificere dig. En privat tjenesteudbyder kan kun få oplyst dit cpr-nummer, hvis du giver dit samtykke til det, når du logger på hos tjeneste-udbyderen
- at DanID foretager opslag i den offentlige PID-tjeneste for at indhente eventuelt PID-nummer fra et tidligere OCES-certifikat
- at DanID bruger dine personoplysninger (navn, adresse, cpr-nummer og eventuelt e-mail-adresse og mobiltelefonnummer) til udstedelse og administration af dit OCES-certifikat.