d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Matematik Synopsis > Eksamen 10 Klasse.
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 351.50
Apr 28 2011 01:11pm
Nogen af jer der har styr på det :)?

står og skal lave matematik snyopsis til den mundtlige eksame. men er helt lost.

problemområde, problemstillinger, præsentation af problemområde, disposition og matematiske disicpliner. emnet er valgfrit. men det er kun et emne jeg skal bruge.

gode forslag+hjælp modtages gerne :P
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Apr 28 2011 01:44pm
Har de ændret mundtlig matematik de svin ! vi skulle ind og trække.
Member
Apr 28 2011 01:55pm
ye :( det er sådan det er nu :( på vuc.. ville sku hellere trække noget, istedet for at sku lave en synopsis :<

E:/ har det sku nemmere med at jeg har opgaven og så skal løse den. istedet for at tage stillinger til problemområde, problemstillinger, præsentation af problemområde, disposition og matematiske disicpliner. ud fra et emne. jeg er helt lost :(.

har ad hd, og det her ser virkelig uoverskueligt ud :<

This post was edited by v_wister on Apr 28 2011 01:55pm
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Apr 28 2011 02:00pm
Quote (v_wister @ 28 Apr 2011 21:55)
ye :( det er sådan det er nu :( på vuc.. ville sku hellere trække noget, istedet for at sku lave en synopsis :<

E:/ har det sku nemmere med at jeg har opgaven og så skal løse den. istedet for at tage stillinger til problemområde, problemstillinger, præsentation af problemområde, disposition og matematiske disicpliner. ud fra et emne. jeg er helt lost :(.

har ad hd, og det her ser virkelig uoverskueligt ud :<

okay men tror du får mere hjælp hvis du også lægger emnet op :)
Member
Apr 28 2011 03:42pm
Quote (Hej @ 28 Apr 2011 22:00)
okay men tror du får mere hjælp hvis du også lægger emnet op :)

emnet er valgfrit og skal indholde problemstillinger, præsentation af problemområde, disposition, matematiske discipliner og konklusioner.

har indtil videre prøvet at lave noge med tømmer, og så lavet vækst ud for lån til et tag, og så phatagorus for at regne arealet ud på taget.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 28 2011 04:23pm
Quote (v_wister @ 28 Apr 2011 23:42)
emnet er valgfrit og skal indholde problemstillinger, præsentation af problemområde, disposition, matematiske discipliner og konklusioner.

har indtil videre prøvet at lave noge med tømmer, og så lavet vækst ud for lån til et tag, og så phatagorus for at regne arealet ud på taget.

Pythagoras*, og endda hans læresætning. Jeg ved ikke, om det tæller op at sige det rigtigt, men jeg kunne godt forestille mig, at det i trak ned at udtale det forkert. Kommer dog an på censor. ;)

Det lyder som om du har ret godt styr på dit 'projekt' - som det jo nærmest er - så mon ikke du bare mangler at opstille nogle matematiske opgaver indenfor dit emne?

Jeg ved ikke, hvor meget bevisførelse I har arbejdet med, men at fremvise beviset for Pythagoras' læresætning er en sikker vinder, og så er det ret nemt. Pythagoras virker i hvert fald som et godt valg rent niveaumæssigt.

Alt i alt vil jeg umiddelbart tro, at problemområde, disposition mv. kommer til at fylde ret lidt i din endelige eksamen, da jeg tror der er langt større chance for, at censor vil se dig udfolde dig matematisk. :)

Hvor lang tid skal du snakke?
Member
Apr 28 2011 04:30pm
Quote (Grandebedte @ 29 Apr 2011 00:23)
Pythagoras*, og endda hans læresætning. Jeg ved ikke, om det tæller op at sige det rigtigt, men jeg kunne godt forestille mig, at det i trak ned at udtale det forkert. Kommer dog an på censor. ;)

Det lyder som om du har ret godt styr på dit 'projekt' - som det jo nærmest er - så mon ikke du bare mangler at opstille nogle matematiske opgaver indenfor dit emne?

Jeg ved ikke, hvor meget bevisførelse I har arbejdet med, men at fremvise beviset for Pythagoras' læresætning er en sikker vinder, og så er det ret nemt. Pythagoras virker i hvert fald som et godt valg rent niveaumæssigt.

Alt i alt vil jeg umiddelbart tro, at problemområde, disposition mv. kommer til at fylde ret lidt i din endelige eksamen, da jeg tror der er langt større chance for, at censor vil se dig udfolde dig matematisk. :)

Hvor lang tid skal du snakke?

jeg skal snakke 30minutters tid. ja har os skrevet hans læresætning ned a2 + b2 = c2 . den er jo lige til højrebenet ;).
men skal jo gerne ha flere matematiske discipliner ind over. men jeg kan simpelt hen ikke komme på en smart måde at få de andre ind over samme emne. procent + vækst har jeg tænkt mig at få ind over banklånet.

men hvad med statistik, potenser og rødder, prognoser, osv... :(
Member
Apr 28 2011 04:37pm
Quote (v_wister @ 29 Apr 2011 00:30)
jeg skal snakke 30minutters tid. ja har os skrevet hans læresætning ned a2 + b2 = c2 . den er jo lige til højrebenet ;).
men skal jo gerne ha flere matematiske discipliner ind over. men jeg kan simpelt hen ikke komme på en smart måde at få de andre ind over samme emne. procent + vækst har jeg tænkt mig at få ind over banklånet.

men hvad med statistik, potenser og rødder, prognoser, osv... :(

Jeg tænkte nu på beviset på hans læresætning. Bevisførelse er en ret ædel kunst indenfor matematik, men hvis I ikke har arbejdet med det, er det muligvis lidt dumt at springe ud i. Det lyder ret smart at inddrage et banklån, og jeg kan godt forestille mig, at det giver en god rød tråd i din fremlæggelse. Det er garanteret ikke forventet, at du skal snakke om alle de emner, I har arbejdet med på små 30 minutter.

Forresten, så skal du huske, at c^2 er hypotenusen, dvs. den streg, der står overfor den rette vinkel - og at Pythagoras' læresætning udelukkende kan bruges, når der er en ret vinkel (90 grader). Det er de flotte ord, der imponerer og som censor lægger mærke til. Husk det, når du læser op. ;)
Member
Apr 28 2011 04:39pm
tak :) vis du gad at hjælpe mig med at lave min fulde synopsis vil jeg med glæde give noget forum guld for det.. lyder som om du har MEGA styr på det :P.

yeah pythagoras virker kun vis det er en retvinklet trekant :P.
Member
Apr 28 2011 04:41pm
Jeg har desværre ikke særlig meget tid i dagstimerne pga. arbejde, men jeg vil med glæde rette din opgave, uddybe termer osv. Du behøver ikke betale noget for det. ;)
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll