Quote (v_wister @ 28 Apr 2011 23:42)
emnet er valgfrit og skal indholde problemstillinger, præsentation af problemområde, disposition, matematiske discipliner og konklusioner.
har indtil videre prøvet at lave noge med tømmer, og så lavet vækst ud for lån til et tag, og så phatagorus for at regne arealet ud på taget.
Pythagoras*, og endda hans læresætning. Jeg ved ikke, om det tæller op at sige det rigtigt, men jeg kunne godt forestille mig, at det i trak ned at udtale det forkert. Kommer dog an på censor.

Det lyder som om du har ret godt styr på dit 'projekt' - som det jo nærmest er - så mon ikke du bare mangler at opstille nogle matematiske opgaver indenfor dit emne?
Jeg ved ikke, hvor meget bevisførelse I har arbejdet med, men at fremvise beviset for Pythagoras' læresætning er en sikker vinder, og så er det ret nemt. Pythagoras virker i hvert fald som et godt valg rent niveaumæssigt.
Alt i alt vil jeg umiddelbart tro, at problemområde, disposition mv. kommer til at fylde ret lidt i din endelige eksamen, da jeg tror der er langt større chance for, at censor vil se dig udfolde dig matematisk.

Hvor lang tid skal du snakke?