d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Telemarketing Freelancer Provisionslønnet > ..
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Mar 27 2011 10:15am
Hey boys, nogen med erfaring indenfor provisionsløn og kan fortælle mig lidt?

Arbejdet:

telemarketing freelancer på provisionsløn.
Ville gerne vide om de bare fusker rundt og tager røven på en, eller om det kan give pote? :)
har fået arbejde indenfor det, skal ikke sælge noget bare lave aftaler om noget vi leverer gratis får penge uanset om der er aftale eller ej, men dog skal jeg lave 30-40 opkald i timen for at få en fed løn. Men ham bossen der siger man nemt kan lave 30-40 opkald.
Member
Gold: 7,108.83
Mar 27 2011 10:21am
man kan nemt blive taget i røven så vær varsom

kender personligt folk som tjener kassen som telesælger, det handler om at have talegaverne iorden og kunne manipulere med folk

men man skal altid passe på med provision, man er ik sikret en time eller fast løn

arbejdede i 3x34 som chauffør, det var meningen jeg skulle have 40 % af indtjeningen, min chef have bare ik sagt at han ville tage de 20 % hvis jeg lavede skader på bilen, og ofc kom jeg til at lave en bule i en af dem så han trak 7.5 k fra min løn, kunne intet gøre, udover at smadre hans biler godt og grundigt bagefter men det fik jeg ik mine penge af
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Mar 27 2011 10:23am
Quote (Hej @ 27 Mar 2011 17:15)
Hey boys, nogen med erfaring indenfor provisionsløn og kan fortælle mig lidt?

Arbejdet:

telemarketing freelancer på provisionsløn.
Ville gerne vide om de bare fusker rundt og tager røven på en, eller om det kan give pote? :)
har fået arbejde indenfor det, skal ikke sælge noget bare lave aftaler om noget vi leverer gratis får penge uanset om der er aftale eller ej, men dog skal jeg lave 30-40 opkald i timen for at få en fed løn. Men ham bossen der siger man nemt kan lave 30-40 opkald.

Stortset alle sælgerjobs handler om at tage røven på kunder i et eller andet omfang - om det så er at dreje sandheden en smule, eller sælge en model to numre stærkere (og dyrere) end hvad kunden behøver. Telemarketing er ingen undtagelse, og på provisionsløn håber jeg, at du kan holde det ud. :)

Er der noget specifikt du vil vide?
Member
Mar 27 2011 10:24am
Quote (Grandebedte @ Mar 27 2011 04:23pm)
Stortset alle sælgerjobs handler om at tage røven på kunder i et eller andet omfang - om det så er at dreje sandheden en smule, eller sælge en model to numre stærkere (og dyrere) end hvad kunden behøver. Telemarketing er ingen undtagelse, og på provisionsløn håber jeg, at du kan holde det ud. :)

Er der noget specifikt du vil vide?

tror mere han mener omkring provisionslønen, alle ved at telesælgere er fulde a lort
Member
Mar 27 2011 10:26am
men jeg skal ikke sælge noget i det jeg skal lave.

Skal ringe ud til de forskellige skoler og institutioner og høre om de er interreseret i at få leveret diverse ting "gratis", skaffe kontaktinfo om ham jeg skal leverer det til og har jeg tjent 3 kroner :D hele processen fra hver opkald skal bare være under 2 min :D

er dog kun 17 år, men fik jobbet alligevel. Så alle andre steder ville jeg kun få 60-70kroner i timen. Her kan jeg få op til 90-120.

This post was edited by Hej on Mar 27 2011 10:28am
Member
Mar 27 2011 10:30am
Quote (Hej @ Mar 27 2011 04:26pm)
men jeg skal ikke sælge noget i det jeg skal lave.

Skal ringe ud til de forskellige skoler og institutioner og høre om de er interreseret i at få leveret diverse ting "gratis", skaffe kontaktinfo om ham jeg skal leverer det til og har jeg tjent 3 kroner :D hele processen fra hver opkald skal bare være under 2 min :D

kunne godt forestille mig det tager mere end 2 min at få started samtalen, så først forklarer hvad det er du vil have dem til, så derefter skaffe adresse navn tlf nr osv ?

lyder somom han har pyntet lidt på tiden for at få det til at lyde somom der er gode penge i det

men du kan jo se på første dag hvor nemt det er, hvor lang tid en samtale ca kan gøres, så regne din arbejdedag ud, freks 3 timer kan jeg nå 80-100 opkald det ca 300 kr, eller noget i den stil
Member
Mar 27 2011 10:31am
Quote (lulzz @ 27 Mar 2011 18:30)
kunne godt forestille mig det tager mere end 2 min at få started samtalen, så først forklarer hvad det er du vil have dem til, så derefter skaffe adresse navn tlf nr osv ?

lyder somom han har pyntet lidt på tiden for at få det til at lyde somom der er gode penge i det

men du kan jo se på første dag hvor nemt det er, hvor lang tid en samtale ca kan gøres, så regne din arbejdedag ud, freks 3 timer kan jeg nå 80-100 opkald det ca 300 kr, eller noget i den stil

har du nok ret i.

Men har også fået mulighed for at blive fastlønnet men kan jeg stadig kører freelance på det?
Member
Mar 27 2011 10:35am
Quote (Hej @ Mar 27 2011 04:31pm)
har du nok ret i.

Men har også fået mulighed for at blive fastlønnet men kan jeg stadig kører freelance på det?

har ik lige forstand på freelance, men jeg ville foretrække fastløn frem for provision

har arbejdet med provision, nogle dage har jeg været på arbejde i mellem 10-12 timer og tjent 200-300 kr fordi der ik har været noget at lave, det pænt skod

hvis du sidder og bruger 1 time på at ringe til alle mulige idioter som ik er samarbejdsvillig har du ik tjent en krone på den time
Member
Mar 27 2011 10:38am
Quote (lulzz @ 27 Mar 2011 18:35)
har ik lige forstand på freelance, men jeg ville foretrække fastløn frem for provision

har arbejdet med provision, nogle dage har jeg været på arbejde i mellem 10-12 timer og tjent 200-300 kr fordi der ik har været noget at lave, det pænt skod

hvis du sidder og bruger 1 time på at ringe til alle mulige idioter som ik er samarbejdsvillig har du ik tjent en krone på den time

det rigtig. Burde nok finde noget fastløn men vil gerne samtidig være freelance så jeg mere selv styre det.

Freelance er at du selv bestemmer hvornår du vil arbejde, dog indenfor et bestemt tidsrum.
Member
Mar 27 2011 10:46am
Quote (Hej @ Mar 27 2011 04:38pm)
det rigtig. Burde nok finde noget fastløn men vil gerne samtidig være freelance så jeg mere selv styre det.

Freelance er at du selv bestemmer hvornår du vil arbejde, dog indenfor et bestemt tidsrum.

vidste godt hva det var sådan ca, men ingen anelse om løn muligheder

sagde du at du kunne vælge mellem provision og fastløn ? så skal du helt sikkert tage fastløn, eller tænker du så på et helt andet arbejde? hvis du kun kan komme på provision kan du jo give det en chance og se om man kan lave penge på det eller ej, man skal bare være opmærksom og ik give dem chancen for at tage røven på en, før når de først har gjordt det er det satans svært at gøre noget ved det, specielt med provisionsløn

Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll