d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hjælp > Søvn Problemer
1236Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 355.00
Nov 8 2010 07:08pm
jeg kan SLET ikke sove om natten i de timer der betyder noget, og nu er det blevet et stort problem da jeg ikke længere kan få mig selv op i skole :O! OMG!
jeg har prøvet at drikke ingefær te, nogle urte piller min ven får af sin læge, drikke en øl/2/3, drikke en hel flaske vin (blev ret fuld da jeg nærmest kun er skin og ben).
jeg har prøvet at ryge den fede og få slappet af (men når man så lægger sig, kører tankerne i en uendelighed). prøvet endda at stoppe med at ryge,, jeg har prøvet at gå i seng kl 10, og falde i søvn kl 5...
som i nok kan se har jeg et større problem her, og håber virkeligt på mine trofaste danske jspbrugere at hjælpe mig med en løsning.
På forhånd tak for hjælpen!
Member
Gold: 20,016.00
Nov 8 2010 07:50pm
Kontakt din læge, hvis det har noget med tankerne at gøre, kunne det være evt. problemer? eller andet der går der på.

Ellers så et STORT glas halv varm mælk er også noget der hjælper på det, da du samtidig blir tung i maven.
- Husk og spis et solidt måltid inden du går i seng.
- Du kunne også prøve og holde ud uden og sove til den tid du har tænkt dig og gå i seng næste dag.
Member
Gold: 7,234.47
Nov 8 2010 10:04pm
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/soevnproblemer.htm Har du måske selv kigget på, men hvis du ikke har, så står der en masse omkring søvnproblemer her :)

Ellers burde du måske kontakte din læge, når det som du selv siger, er gået hen og blevet et seriøst problem.
Member
Gold: 578.20
Nov 8 2010 11:33pm
Quote (Provo2100 @ 9 Nov 2010 02:50)
Kontakt din læge, hvis det har noget med tankerne at gøre, kunne det være evt. problemer? eller andet der går der på.

Ellers så et STORT glas halv varm mælk er også noget der hjælper på det, da du samtidig blir tung i maven.
- Du kunne også prøve og holde ud uden og sove til den tid du har tænkt dig og gå i seng næste dag.

Jeg har ellers hørt man ikk skal spise lige inden man går i seng, da ens mave så skal til at arbejde osv..

Det bedste er at ligge sig en time før man skal sove og læse en bog.. gør jeg ikk selv men har hørt det skulle virke.. :O

og så noget med ikk at se tv, spille computer før man går i seng da ens hjerne bliver meget aktiv og du så har svært at falde i søvn
Member
Gold: 7,525.26
Nov 9 2010 12:18am
Snak med en læge/ eller psykolog om det.

Nogle gode råd jeg selv bruger er, at huske at dyrke motion hver dag, så du bliver træt i kroppen og derfor meget afslappet i musklerne når du ligger dig ned, og ellers prøv at få en fast søvnrytme (gå i seng samme tid på døgnet ca.).
Member
Gold: 8.00
Nov 9 2010 12:20am
Quote (Provo2100 @ Nov 9 2010 02:50am)

Vil hellere falde i søvn kl. 5 end at drikke det der..
Member
Gold: 2,382,304.50
Nov 9 2010 02:13am
Har selv haft insomni, en kort varrig periode hvor jeg ikke kunne sove.
- Var blevet smidt ude hjemmefra og kæresten og jeg var gået fra hinanden.

Hvor lang tid har det stået på ?
Member
Gold: 7,454.00
Nov 9 2010 02:41am
Dyrk masser af motion, så du virkelig er træt i kroppen når du går i seng, det er en sikker klassiker.
Jeg tænker lidt afstraffelse af jernet i din lokale Fitness :)

Ellers så opsøg din læge, hvis du virkelig ikke kan falde i søvn.
Member
Gold: 355.00
Nov 9 2010 04:59am
MANGE tuisend tak til en hver af jer, jeg vil afprøve nogle af de masse gode forslag idag, imorgen og resten af ugen. skal nok skrive hvordan det gik .
Jeg sætter rigtigt stor pris på hjælpen.
mvh.
Member
Gold: 248.00
Nov 9 2010 06:04am
Har haft noget af et lignende problem engang ^_^ Ku være vågen i et 20-22 timer uden og føle mig træt.
Herefter sove 2 timer og så tage på arbejde i 8 timer.
DET var udmattende, så forsøgte at sove tidligere, uden held ligesom med dig.

Fik herefter et par kanon gode råd:

- Spis varieret, husk dine grøntsager (hvis du ikk spiser dette, tag evt. vitaminpiller), husk og få kød, VARIERET kød. Altså både gris, ko, fisk m.v.
- Spis 5-6 gange om dagen. Et stort morgenmåltid, 1 snack om formiddagen, en mellemstørrelse middagsmad, 1 snack om formiddagen, en mellemstørrelse aftensmad og 1 snack om aftenen.
- Dyrk motion. Ikke hård fysisk styrketræning, men en god gåtur, cykeltur eller lidt halløj i sengen med damen virker altid ;)
- Regelmæssigt vask dit sengetøj og lagen. Det undrede mig, men hvis du ligger dig i en ren seng og trækker vejret dybt ind, får din krop det så meget bedre :)
- Og så topper du lige det hele af med et glas varm mælk, rørt rundt med honning. Mælken som er varm får dig til og slappe af fordi det ligger sig tungt i maven, og honningen er bare for smagens skyld :)

Det ændrede mig fuldstændigt :D Jeg får min søvn hver nat. Har "vænnet" mig til og få 6 timers søvn nu. Men det er mere end rigeligt, fordi jeg springer op af sengen hver morgen (Dog ikke som Ole Henriksen) men det hjælper :D
Go Back To Dansk Topic List
1236Next
Add Reply New Topic New Poll