Well, umiddelbart oplever jeg ikke så mange troende i den aldersgruppe, der primært er her på jsp, men jeg tænkte, jeg lige ville høre, hvad I mener omkring religion? Tror I på noget? Hvorfor/hvorfor ikke?
Kan da starte med at sige at jeg selv er hvad man kalder agnostisk ateist, hvilket vil sige, at jeg ikke tror på en gud, men på samme tid ikke benægter, at der muligvis er en. Jeg tror på ingen måde på den gud, der bliver beskrevet i biblen, da mange af de ting, der blev skrevet om ham i biblen (som forøvrigt også er noget pjat imo) ikke stemmer overens med hvordan verden rent faktisk ser ud. En gud, der elsker os mere end nogen anden, som har givet os den her verden? Really?
Videnskab kan desuden forklare det meste af det biblen siger Gud har gjort (mennesker, jorden etc.)
Der hvor jeg bliver i tvivl om hvorvidt der rent faktisk findes en gud, er når man begynder at snakke om ting som universets skabelse. Tror selv på Big Bang teorien, men INGEN har nogen som helst idé om hvad der startede udvidelsen af universet.
Anyways, vil gerne have det her til at blive en seriøs diskussion så folk der ikke har andet end "ZOMG N00BS DER TROR PÅ GUD LOL HAN FINDES JO IKKE" bedes holde sig herfra

Post jeres syn på det og argumenter for/imod jeres holdninger