d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Har Problemer Med Min Playstation :(
12Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 412.37
Aug 15 2010 02:14am
Playstation 3.

Min ps3 vil ikke 'læse' mine spil - den plejer bare at gå igang når man sætter spil i men ikke mere.
Tænkte det kunne være cd-drevet var i stykker men den virker 100 % når jeg sætter en Dvd film i?

Nogen der har det samme problem og evt fikset det? :)

Tak på forhånd :)
Member
Gold: 2.50
Aug 15 2010 02:26am
Alt afhængig af hvor gammel den er, så syntes jeg du skal benytte dig af reklamationen. Nordisk film som står for reperation i Danmark plejer at ombytte PS3'en, så der plejer kun at gå ca. 10 dage. Det afhænger selvfølgelig af hvor hurtigt din PS3 bliver håndteret det sted du købte den.
Member
Gold: 412.37
Aug 15 2010 02:31am
Quote (padzie @ 15 Aug 2010 10:26)
Alt afhængig af hvor gammel den er, så syntes jeg du skal benytte dig af reklamationen. Nordisk film som står for reperation i Danmark plejer at ombytte PS3'en, så der plejer kun at gå ca. 10 dage. Det afhænger selvfølgelig af hvor hurtigt din PS3 bliver håndteret det sted du købte den.

Hvor lang tids reklamationsret er det man har? 2 år?
Member
Aug 15 2010 03:25am
Ja, det er to år.
Member
Gold: 0.00
Aug 15 2010 06:06am
Det her er også sket for mig.

Du skal tage playstionen udenfor og så er det en god idé at blæse luft ind id en med kompresser.

Det hjalp med mig. få alt støvet ud af den, tag evt. harddisken ud og blæs den også med luft ;)

Håber jeg kunne hjælpe.

Member
Aug 15 2010 06:26am
Du kan selvfølgelig gøre som mhgpwner foreslår, men hvis du åbner din ps3 er jeg næsten sikker på at reklamationen forsvinder.
Hvis du sender din playstation til service risikere du at få en ny tilbage med 1 ekstra års reklamation. Vel at mærke hvis din ps3 stadig er under 2 år gammel.
Member
Gold: 253,169.00
Aug 15 2010 07:56am
Hvis de reparerer den forlænges reklamationsretten så du igen har 3 års reklamationsret på den del der er blevet repareret. Vælger de derimod at ombytte varen får du selvfølgelig 2 års reklamation igen på din nye maskine.

Hvis den er under ½ år er det forhandleren der har bevisbyrden og hvis den er over ½ år, men stadig under de 2 års reklamationsret er det din opgave at bevise at fejlen ikke er din skyld. Uanset hvad så ville jeg stadig reklamere over den frem for selv at lave noget med den, med mindre du har helt styr på hvad du laver. Desuden er det også vigtigt at du klager inden alt for længe efter du har opdaget fejlen.
Member
Aug 15 2010 08:30am
Quote (Monze @ Aug 15 2010 03:56pm)
Hvis de reparerer den forlænges reklamationsretten så du igen har 3 års reklamationsret på den del der er blevet repareret. Vælger de derimod at ombytte varen får du selvfølgelig 2 års reklamation igen på din nye maskine.

Hvis den er under ½ år er det forhandleren der har bevisbyrden og hvis den er over ½ år, men stadig under de 2 års reklamationsret er det din opgave at bevise at fejlen ikke er din skyld. Uanset hvad så ville jeg stadig reklamere over den frem for selv at lave noget med den, med mindre du har helt styr på hvad du laver. Desuden er det også vigtigt at du klager inden alt for længe efter du har opdaget fejlen.

Jeg går ud fra at det var en tastefejl med 3 års reklamationsret. Desuden giver Nordsik Film som forhandler Playstation i Danmark kun 1 års reklamation ved bytte til en ny (de kan også bare reperare den gamle og så får du ikke forlænget reklamationen). Hvis man reperare den, så er det kun reklamationen på den enkelte del der forlænges. Det vil altså sige at hvis din PS3 har 10 dage tilbage på reklamationen og du sender den til service og de finder og udbredrer en fejl, så er du sikret i ekstra tid i tilfælde af fejlen skulle ske igen efter din 2 års reklamations-periode. Du får ikke forlænget din reklamation på hele produktet ved en reperation, købeloven skal være fair for både køber og sælger, ellers forsvinder incitamentet for sælger, hvis reklamationen forlænges ved hver reperation.

Men du bør kontakte den butik du købte din PS3 i og få sendt den til service hurtigst muligt.
Member
Gold: 253,169.00
Aug 15 2010 08:34am
Quote (padzie @ 15 Aug 2010 16:30)
Jeg går ud fra at det var en tastefejl med 3 års reklamationsret. Desuden giver Nordsik Film som forhandler Playstation i Danmark kun 1 års reklamation ved bytte til en ny (de kan også bare reperare den gamle og så får du ikke forlænget reklamationen). Hvis man reperare den, så er det kun reklamationen på den enkelte del der forlænges. Det vil altså sige at hvis din PS3 har 10 dage tilbage på reklamationen og du sender den til service og de finder og udbredrer en fejl, så er du sikret i ekstra tid i tilfælde af fejlen skulle ske igen efter din 2 års reklamations-periode. Du får ikke forlænget din reklamation på hele produktet ved en reperation, købeloven skal være fair for både køber og sælger, ellers forsvinder incitamentet for sælger, hvis reklamationen forlænges ved hver reperation.

Men du bør kontakte den butik du købte din PS3 i og få sendt den til service hurtigst muligt.

Det var også det jeg sagde. Hvis de reparerer en del får du 3 års reklamation på lige netop den del således du er sikret imod at fejlen skulle opstå igen. Det er naturligvis ikke hele reklamationsretten der bliver forlænget på den måde. Og ja hvis de ombytter den har du ret til 2 års fornyet reklamationsret eftersom det er en ny vare.
Member
Aug 15 2010 09:41am
Reklamationsretten er 2 år, derfor giver det ingen mening at de skulle få 3 års reklamation hvis en del bliver reperaret. Om de har krav på 2 års ekstra reklamation ved jeg ikke, jeg ved de kun giver 1 år.
Go Back To Dansk Topic List
12Next
Add Reply New Topic New Poll