Quote (Qhotex @ Feb 11 2010 08:34pm)
Hej gutter.
Kom lige til at søge lidt på strøm, fordi en jeg kender fik stød og så stødte jeg på et helt topic med folk der havde fået stød. Så kom til at tænke på, hvad er jeres historier med strøm.
Her er min:
Engang i 1 HF skulle vi lave et show med teater, og der skulle så stilles lys og lyd op. Jeg er fiks på fingerne med sådan noget så jeg valgte at sætte det op med 4 andre. Det hele gik godt, vi satte scenen op, riggede højttalere og forstærkere. Vi satte par-lamperne på stativerne, hentede dimmeren (Et apperart der kan skrue op og ned for lyset på nogle forskellige kanaler. Input: 380v, output: 240v til par-lamperne) til par-lamperne, satte den i 380v stikket, satte DMX kablerne i lamperne og så tændte vi op. Dimmeren var bare ikke i et rack, så der var åbent til stellet. Der var to typer parlamper, de nye og så var der de gamle (Som åbenbart havde en dejlig idé om at stellet skulle lede strøm), så da jeg skulle dimme den lampe jeg stod med i hånden ramte jeg stellet på dimmeren og blev korsfæstet af strøm! Stod i 2 sekunder som et kryds og fik stød. Jeg smed lampen med meget besvær og så slukkede lyset. Fuck jeg blev chokeret.... og råbte og skræg for det var ekstremt.
Nå, efter en halv time, var jeg klar igen, og så skulle vi have tændt lyset. Men der var røget en sikring ude i 380v skabet. xD
Med andre ord blev jeg "jordet".. Haha.

Haha

Jeg har aldrig rigtig fået stød.
Men! Sad hos en ven her forleden og røg lidt.. Så hiver han de der firkantede aflange tyggegummi-pakker frem, som jo selvfølgelig fungerer som en mussefælde

Jeg ved godt hvad han prøver på, og tager stille fat i enden af "tyggegummiet" og hiver lidt til, men der sker ikk rigtig noget, så jeg gir slip, og spørger hvad han har gang i.
han smiler bare på sin dumme måde.. Jeg tager hårdt fat i den, og hiver til... Der får jeg så et kæmpe rap over nalderne, for der er selvfølgelig stød i lortet!
Bander og svovler i et minut eller to!
Da jeg tog fat i den i starten, syntes jeg også at det sitrede lidt underligt i fingerne