d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Det Her Er Underligt
123Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2.00
Sep 26 2009 06:55pm
Hey, I går sad jeg og gamede med min kammerat som kom på besøg og installerede Warcraft 3 på hans laptop (den er på wireless og min er plugget ind med et kabel). Mens vi gamer vælger vi for sjov skyld lige at tjekke om vi kan komme på nettet og game over battle.net, men får en fjel meddelse som siger "Unable to connect to battle.net". Fair nok, da jeg ikke har installeret Warcraft 3 siden jeg har geninstalleret mit OS (Windows XP).

Lige til information, så har jeg opdelt min harddisk i partions og formaterer som regel kun C:\ som udelukkende bruges til mit OS. Resten er til gaming og andet ral.

Anyway, smutter i seng og vågner næste morgen og vil lige tjekke min Diablo account, da jeg får den her meddelse.

"Unable to connect to Battle.net" - har prøvet nu at gå ind på battle.net's support site og tjekke samtlige FAQ's og troubleshooters for at finde mit problem, og har ikke haft noget held. Det er meget meget træls, og vil gerne høre om nogen andre har haft samme problem før ?

Først troede jeg at det var en midlertidig restriktion fra battle.net's europæiske servere, men har fået det hele dagen lang og har nu taget kontakt til deres support (gennem webform) men som regel er deres Diablo 2: LoD support MEGET langsom.

Det lidt spøjse er så at jeg kan oprette forbindelse til USEast, USWest og den Asiatiske server, men ikke den europæiske - af en eller anden mærkværdig grund.

Min traceroute ser således ud;

Sporer rute til europe.battle.net [213.248.106.68]

over et maksimum af 30 hop:

1    11 ms    12 ms    12 ms  lo1.arcnxx20.ip.tele.dk [80.166.136.149]
  2    13 ms    12 ms    12 ms  ge-2-1-0-50.arcnxu4.dk.ip.tdc.net [83.88.10.106]
  3    11 ms    12 ms    12 ms  xe-0-0-2.arcnqt2.dk.ip.tdc.net [83.88.13.193]
  4    13 ms    14 ms    13 ms  ae-1.kd4nqt2.dk.ip.tdc.net [83.88.21.95]
  5    15 ms    15 ms    15 ms  ae-1.alb2nqt2.dk.ip.tdc.net [83.88.22.67]
  6    15 ms    14 ms    18 ms  ge-4-1-0.alb2nxu7.dk.ip.tdc.net [83.88.31.158]
  7    16 ms    15 ms    16 ms  kbn-b1.telia.net [195.215.109.2]
  8    16 ms    16 ms    15 ms  kbn-bb1-link.telia.net [80.91.252.22]
  9    26 ms    25 ms    25 ms  s-bb1-link.telia.net [213.248.65.141]
10    25 ms    26 ms    25 ms  s-b1-link.telia.net [80.91.252.69]
11    25 ms    25 ms    25 ms  s-hdn-i3-link.telia.net [80.91.249.69]
12    *        *        *    Anmodning fik timeout.
13    *        *        *    Anmodning fik timeout.
14    *        *        *    Anmodning fik timeout.
15    *        *        *    Anmodning fik timeout.
16    *        *        *    Anmodning fik timeout.
17    *        *        *    Anmodning fik timeout.
18    *        *        *    Anmodning fik timeout.
19    *        *        *    Anmodning fik timeout.
20    *        *        *    Anmodning fik timeout.
21    *        *        *    Anmodning fik timeout.
22    *        *        *    Anmodning fik timeout.
23    *        *        *    Anmodning fik timeout.
24    *        *        *    Anmodning fik timeout.
25    *        *        *    Anmodning fik timeout.
26    *        *        *    Anmodning fik timeout.
27    *        *        *    Anmodning fik timeout.
28    *        *        *    Anmodning fik timeout.
29    *        *        *    Anmodning fik timeout.
30    *        *        *    Anmodning fik timeout.

Sporing fuldf›rt.

Jeg er klar over at den åbenbart bliver blokkeret af et eller andet, men lige præcist hvad har jeg ingen anelse om - overvejer lidt at formatere og geninstallere mit OS og så se om jeg fortsat får problemet, men vil lige høre om nogen har haft det samme problem - og hvis ja, hvad der så blev gjort for at få det ordnet.

Mange tak for at du læste.

Venlig hilsen, Thau.

PS: Skal der bruges yderligere informationer om min comp (eventuelt en MSInfo eller DxDiag) så sig endelig til. Og ja, mit internet bruger en router lige pt, men tvivler meget på at det er problemet da jeg har genstartet den, og åbnet samtlige porte der skal bruges til Diablo.
Member
Gold: 525.95
Sep 27 2009 03:27am
Havde i brugt samme serial key?
Member
Gold: 800.00
Sep 27 2009 05:33am
Jeg har det præcis sammen problem. jeg har prøvet alt hvad der står i Blizz' support, og intet hjælper.
Og det er både Diablo, og Wc3. Nogen siger det er en restriktion, som kan vare helt op til 3 uger. det er 2 uger siden nu, og håber snart det er fix'et.
Hvis du finder ud af noget, så pm mig. Jeg er meget nysgerrig over hvad det er der er sket.
Member
Gold: 253,169.00
Sep 27 2009 05:37am
Hvis du kan connecte til andre realms så er det en midlertidig restriktion af en art. Hvis du ikke kan det vil jeg sige det er noget på din computer der går ind og spærrer. Hvad enten det er din router/firewall/anti-virus ved jeg ikke.
Member
Sep 27 2009 06:36am
Quote (Monze @ Sun, Sep 27 2009, 12:37pm)
Hvis du kan connecte til andre realms så er det en midlertidig restriktion af en art. Hvis du ikke kan det vil jeg sige det er noget på din computer der går ind og spærrer. Hvad enten det er din router/firewall/anti-virus ved jeg ikke.

Som skrevet i topic så kan jeg godt oprette forbindelse til USWest, East og Asia serverne. Men ikke den europæiske. Det der så kommer lidt underligt for sinde (i min opfattelse) er at den ikke siger "Temporarily restricted from realm" eller hvad der nu plejer at stå, men skriver blot at den ikke kan oprette forbindelse til det realm.

Quote (c0rs @ Sun, Sep 27 2009, 12:33pm)
Jeg har det præcis sammen problem. jeg har prøvet alt hvad der står i Blizz' support, og intet hjælper.
Og det er både Diablo, og Wc3. Nogen siger det er en restriktion, som kan vare helt op til 3 uger. det er 2 uger siden nu, og håber snart det er fix'et.
Hvis du finder ud af noget, så pm mig. Jeg er meget nysgerrig over hvad det er der er sket.

Skal jeg nok gøre, og tak for info.

Quote (p4ddy @ Sun, Sep 27 2009, 10:27am)
Havde i brugt samme serial key?

I wc3 har han brugt min Frozen Throne key (vi ville bare game LAN så det er jo okay).
Member
Gold: 14.00
Sep 27 2009 06:46am
Quote (Monze @ Sun, 27 Sep 2009, 13:37)

Selvom han kan oprette forbindelse til asia osv. kan han stadig have 3 ugers restriction.
Det er kun europe han er restricted fra. :)

This post was edited by VeceR on Sep 27 2009 06:46am
Member
Gold: 7,525.26
Sep 27 2009 07:06am
Jeg har også præcis samme problem, kan ikke komme på hverken wc3's Europe server eller battle.net's europe server, men kan godt gå på de andre servers. Det er anden gagng jeg oplever dette, første gang tog ca. 3 uger, hvorefter jeg lige pludselig kunne logge på igen, tilsyneladende ud af den blå luft.

Thau: Hvordan ser man sin traceroute? Kan du forklare lidt mere om hvad det er, her ikke set det før.

e: Har desuden også prøvet stort set alle metoder/troubleshootings uden held.

This post was edited by Znuggle on Sep 27 2009 07:07am
Member
Sep 27 2009 08:41am
Quote (Znuggle @ Sun, Sep 27 2009, 02:06pm)
Jeg har også præcis samme problem, kan ikke komme på hverken wc3's Europe server eller battle.net's europe server, men kan godt gå på de andre servers. Det er anden gagng jeg oplever dette, første gang tog ca. 3 uger, hvorefter jeg lige pludselig kunne logge på igen, tilsyneladende ud af den blå luft.

Thau: Hvordan ser man sin traceroute? Kan du forklare lidt mere om hvad det er, her ikke set det før.

e: Har desuden også prøvet stort set alle metoder/troubleshootings uden held.

Forholdsvist nemt, hvis du bruger windows xp så gør du følgende: Tryk på "Start" og klik på "Kør (/Run)" og skriv "cmd" i feltet og tryk på "OK". Derefter skriver du "tracert europe.battle.net > C:\tracert.txt" og trykker på enter. Så sætter du dig tilbage og venter på at den er færdig med at spore IP'en, og så skuller der gerne være et dokument på dit C drev som hedder tracert.txt med info om hvor det går galt henne. Mit failer så når den skal hoppe fra telia.net til .. en anden ISP.. Sandsynligvis teliacarrier (som er den ISP Diablo 2's europæsike servere bruger).

Håber du kunne bruge det. Du kan selvfølgelig også prøve at telnet til battle.net og se om du kan få forbindelse. Men mit fungere selvfølgelig ikke på de europæiske servere heller... Trist.

Quote (VeceR @ Sun, Sep 27 2009, 01:46pm)
Selvom han kan oprette forbindelse til asia osv. kan han stadig have 3 ugers restriction.
Det er kun europe han er restricted fra. :)

Damn det er lang tid, men fair så må man vel bare bide i det sure æble. Øv. Tak for info.
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 50%
Sep 28 2009 09:06am
Altså jeg har ikke prøvet den med unable to connect bnet sådan rigtigt, andet end når jeg mulet.
men når man kører på router, kan du måske logge ind 1gang, så skifter du char, får du afvide din port 6118 er lukket og spærret af firewall.
det kan nemlig være pga routeren, for jeg har det kun når jeg er på router, men ikke når jeg er koblet direkte til modemet.
Tdc / yousee kan ikke finde problemet ( Hjemmeløse der er taget ind fra gaden, dem jeg har snakket med ) ..
Member
Sep 28 2009 10:15am
Quote (iblowyou @ Mon, Sep 28 2009, 04:06pm)
Altså jeg har ikke prøvet den med unable to connect bnet sådan rigtigt, andet end når jeg mulet.
men når man kører på router, kan du måske logge ind 1gang, så skifter du char, får du afvide din port 6118 er lukket og spærret af firewall.
det kan nemlig være pga routeren, for jeg har det kun når jeg er på router, men ikke når jeg er koblet direkte til modemet.
Tdc / yousee kan ikke finde problemet ( Hjemmeløse der er taget ind fra gaden, dem jeg har snakket med ) ..

Ty for info I 'spose... Men installerer nu D2 med sprit nye keys, så forhåbentligt skal jeg ikke rode med det her problem længere. Desuden så har bnet aldrig kørt ppå port 6118 men på port 6112 så det er måske derfor du har haft problemer.. Og forresten så har jeg åbnet port 6112 på min router i forhold til at kunne game D2 uden problemer - så nej det er ikke min router der er problemet :)

/e: Hurtig opdatering; ikke engang en ny cd-key fungerer i det her tilfælde. Amagawd hvor er det her nedtur .. -.-

This post was edited by Thau on Sep 28 2009 10:23am
Go Back To Dansk Topic List
123Next
Add Reply New Topic New Poll