Quote (Sunshines @ Jun 12 2010 09:41pm)
Jeg har ikke sagt at USA må have atomvåben, jeg har sagt at jeg heller vil have dem til at have atomvåben, end lande i Mellemøsten.
Jeg stoler ikke på dem derovre. De undertrykker kvinder, og strider mod demokratiets regler om frihed osv.
Og så synes jeg ganske enkelt, at deres overhoveder ikke er for snu og virker skumle.
Undtrykker kvinder? Det er en meget stor generalisering du er i gang med. Og hvis vi skal snakke om demokrati føler jeg at det er det mest tamme grundlag for krig. Vi lever i en verden der er befolket med mange forskellige kulturer og styreformer. Hvis et land er imod deres styreform skal de nok selv vælte det... Hvis man tvinger et land til at skifte styre form, vil det få fetale konsekvencer. Hvis man ser på krigen i afghanistan har det medvirket til en stor modstrid imod demokrati, fordi de ikke kan se at det virker.
Man kan også spørge sig selv hvorfor man skal påtvinge andre lande demokrati. I min opfattelse har motivet bag alle krige mod diktatur været penge, og ikke de privilegier, som menneskerettigheder. Næsten alle de østeurpæiske lande har stadig mange problemer med menneskerettigheder.
E: Forstå mig vel. Jeg er stor fortaler for demokrati, men jeg mener ikke man kan påtvinge det til andre lande.
E2: Hvis man snakker om frihed, så er USA nok ikke det bedste land et sammenligne med... guantanamo basen er det største brud på menneskerettighedder i mands minde...
This post was edited by exiter_dk on Jun 12 2010 01:59pm