d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Officiel Trænings Chat
Prev19495969798195Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 14 2011 03:56am
Det bare kune beginner bulks der kan give dobbelt effekt.
Du vil aldrig kunne tage muskelmasse på hvis du samtidig taber dig.

Det jo derfor man bulker og cutter.
Vægten er en rigtig god indikation på hvordan din træning forløber og hver meget muskelmasse du har :)
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jun 14 2011 03:59am
Quote (Raavigc @ 14 Jun 2011 11:56)
Det bare kune beginner bulks der kan give dobbelt effekt.
Du vil aldrig kunne tage muskelmasse på hvis du samtidig taber dig.

Det jo derfor man bulker og cutter.
Vægten er en rigtig god indikation på hvordan din træning forløber og hver meget muskelmasse du har :)


Det er direkte forkert, men gider ikke tage diskutionen. Vægten alene er et ELENDIGT måleinstrument til at måle fremskridt.
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 14 2011 04:05am
Jeg vil gerne vide hvorfor det forkert:)

Hvordan vil du gaine muskelmasse samtidig med at du taber dig fedt mæssigt.

I en hvis periode er det beginner gains, true men efter der?

Hvis det var så nemt var det jo ikke svært at stille op i konkurrencer.

Vi er helt enige om at du kan træne og smide fedt - blive cuttet at se på.
Men vil du stige i styrke og muskelmasse, så må du nødvendigvis tage på.

Det gør du ved at ligge i kalorie overskud.
Når du så rammer der du vil være eller lidt over, cutter du og finder din idealvægt.


Vægten er en god og klar indikation på om din træning fungere efter hensigten, hvordan kan du påstå andet :)
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jun 14 2011 04:13am
Quote (Raavigc @ 14 Jun 2011 12:05)
Jeg vil gerne vide hvorfor det forkert:)

Hvordan vil du gaine muskelmasse samtidig med at du taber dig fedt mæssigt.

I en hvis periode er det beginner gains, true men efter der?

Hvis det var så nemt var det jo ikke svært at stille op i konkurrencer.

Vi er helt enige om at du kan træne og smide fedt - blive cuttet at se på.
Men vil du stige i styrke og muskelmasse, så må du nødvendigvis tage på.

Det gør du ved at ligge i kalorie overskud.
Når du så rammer der du vil være eller lidt over, cutter du og finder din idealvægt.


Vægten er en god og klar indikation på om din træning fungere efter hensigten, hvordan kan du påstå andet :)


Jeg vil lige begynde med at sige at jeg ikke er mad eller noget i den stil jeg er bare direkte ueneig og jeg gider ikke at det her skal udvikle sig til et skænderi.

Jeg er HELT enig i at man kan bruge bulking og cutting såfremt man er på et meget højt niveau altså i nærheden af ens genetiske potentiale. Det er dog LANG de færreste af os dødelige fitnesskids der er i denne kategori.

Du kan sagtens blive stærkere og opbygge mere muskelmasse ved at være i et lille kalorieunderskud. Du skal ikke sulte dig selv så altså et lille moderat underskud gør ikke det fjerneste såfremt man får nok protein og alt det andet.

Mht. vægten så mener jeg at det er et ringe måleinstrument da den kan variere enormt meget i løbet af en dag. Spiser du meget salt holder det på væsken i din krop. Hvor meget af vægten er tis/lort/vand/mad/ekstra fedt? Hvordan kan man vide at det kun er muskler? Det er ikke til at sige med sikkerhed. Måler man fedtprocenten og sammenholder den med vægtens resultat kan man bruge den.
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 14 2011 04:29am
Jeg er slet ikke ude på at skændes :)
Jeg syntes det er en interessant synsvinkel/holdning.

Men alt faktuelt taler jo i mod det:)

Du vil kun i en hvis periode med smalt underskud gaine.
(f.eks -500 kaloriere).

Som jeg skriver - så er vægten en god indikation.
Jeg skriver ikke at vægten er sandheden.

Hvis du holder en kostplan, så har du også hvad du indtager:)

Hvis du så oveni vejer dig om morgnen inden du spiser vil din vægt være ren.

Selvfølgelig skal man også tage sin fedt procent.
F.eks med en fedt tang:)
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jun 14 2011 04:46am
Quote (Raavigc @ 14 Jun 2011 12:29)
Jeg er slet ikke ude på at skændes :)
Jeg syntes det er en interessant synsvinkel/holdning.

Men alt faktuelt taler jo i mod det:)

Du vil kun i en hvis periode med smalt underskud gaine.
(f.eks -500 kaloriere).

Som jeg skriver - så er vægten en god indikation.
Jeg skriver ikke at vægten er sandheden.

Hvis du holder en kostplan, så har du også hvad du indtager:)

Hvis du så oveni vejer dig om morgnen inden du spiser vil din vægt være ren.

Selvfølgelig skal man også tage sin fedt procent.
F.eks med en fedt tang:)


Med hvad med vandindhold i kroppen. Du kan måske holde på 2kg ved bare at spise saltindholdige måltider. Det er meget lidt af kroppens samlede energiforbrug der går til at opbygge muskler vi snakker måske 100 calorier mere om dagen. Tilgengæld skal en gennemsnits person man bruge ca. 400 kalorier mindre om dagen for at tabe ½kg fedt om ugen. Måden dette regnestykke kan gå op på er at antagelsen om at man skal ligge i kalorieoverskud ikke er helt rigtig. Din krop har brug for energi i form af kulhydrater/fedt og aminosyerer. Aminosyrer kan komme fra protein eller dine muskler. Din krop er ikke helt dum og vil kun brænde dine muskler af hvis den er udsat for ekstreme situationer. Derfor bør du sikre dig at få nok protein gennem din kost således den IKKE brænder dine muskler af. Får den således nok aminosyrer uden at være udsat for ekstreme forhold så vil du kunne opbygge muskler. Nu sætter vi samtidig kalorieindtaget ned således vi er 5-10% under vores ligevægtsindtag.

~40% fra proteiner
~50-55% fra kulhydrater
~5-10% fra fedt på din krop

Herved får kroppen 100% af de nødvendige kalorier og får samtidig nok aminosyrer til at opbygge muskelmasse. Proteinerne skal komme løbende gennem dagen og ikke i store portioner da kroppen ikke kan gemme dem til senere. Din kost skal være ret stram for at imødekomme alle disse krav, men det er såsandlig muligt med mindre man allerede er meget spinkel af bygning eller en meget erfaren bodybuilder.
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 14 2011 04:55am
Quote (Monze @ Jun 14 2011 11:46am)
Med hvad med vandindhold i kroppen. Du kan måske holde på 2kg ved bare at spise saltindholdige måltider. Det er meget lidt af kroppens samlede energiforbrug der går til at opbygge muskler vi snakker måske 100 calorier mere om dagen. Tilgengæld skal en gennemsnits person man bruge ca. 400 kalorier mindre om dagen for at tabe ½kg fedt om ugen. Måden dette regnestykke kan gå op på er at antagelsen om at man skal ligge i kalorieoverskud ikke er helt rigtig. Din krop har brug for energi i form af kulhydrater/fedt og aminosyerer. Aminosyrer kan komme fra protein eller dine muskler. Din krop er ikke helt dum og vil kun brænde dine muskler af hvis den er udsat for ekstreme situationer. Derfor bør du sikre dig at få nok protein gennem din kost således den IKKE brænder dine muskler af. Får den således nok aminosyrer uden at være udsat for ekstreme forhold så vil du kunne opbygge muskler. Nu sætter vi samtidig kalorieindtaget ned således vi er 5-10% under vores ligevægtsindtag.

~40% fra proteiner
~50-55% fra kulhydrater
~5-10% fra fedt på din krop

Herved får kroppen 100% af de nødvendige kalorier og får samtidig nok aminosyrer til at opbygge muskelmasse. Proteinerne skal komme løbende gennem dagen og ikke i store portioner da kroppen ikke kan gemme dem til senere. Din kost skal være ret stram for at imødekomme alle disse krav, men det er såsandlig muligt med mindre man allerede er meget spinkel af bygning eller en meget erfaren bodybuilder.


Jeg kan give dig tildels ret.

Lad os antage dette:

Dit ligevægts indtag er på 3200 kaloriere.
Du ligger gennemsnitligt -500 kaloriere under.

Dvs du dagligt indtager 2700 kaloriere.

Altså forbrænder kroppen for de manglende 500 kaloriere.

Dette vil resultere i at du smider fedt, men det er uundgåeligt ikke at tage lidt muskelmasse også.
Fordi hver eneste kalorie du indtager vil blive brugt ti at opretholde kroppen.
Der er intet usundt i det, men du vil bare ikke opbygge muskelmasse, som hvis du ligger i et overskud.
Fordi ved et kalorie overskud har du netop det ekstra kroppen kan arbejde ud fra.


Jeg tror også vi snakker lidt forbi hinanden.

Når jeg snakker opbygge muskelmasse - så er det med udgangspunkt i at blive større - dette bevirker samtidig også at du løfter mere.

Selvom du opretholder dine muskel cellers behov for Protein (til aminosyrer), vil du i et kalorie underskud, se en meget begrænset vækst - og efter relativt kort tid vil den udligne sig selv, så du ingen yderligere fremgang har.
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jun 14 2011 05:02am
Quote (Raavigc @ 14 Jun 2011 12:55)
Jeg kan give dig tildels ret.

Lad os antage dette:

Dit ligevægts indtag er på 3200 kaloriere.
Du ligger gennemsnitligt -500 kaloriere under.

Dvs du dagligt indtager 2700 kaloriere.

Altså forbrænder kroppen for de manglende 500 kaloriere.

Dette vil resultere i at du smider fedt, men det er uundgåeligt ikke at tage lidt muskelmasse også.
Fordi hver eneste kalorie du indtager vil blive brugt ti at opretholde kroppen.
Der er intet usundt i det, men du vil bare ikke opbygge muskelmasse, som hvis du ligger i et overskud.
Fordi ved et kalorie overskud har du netop det ekstra kroppen kan arbejde ud fra.


Jeg tror også vi snakker lidt forbi hinanden.

Når jeg snakker opbygge muskelmasse - så er det med udgangspunkt i at blive større - dette bevirker samtidig også at du løfter mere.

Selvom du opretholder dine muskel cellers behov for Protein (til aminosyrer), vil du i et kalorie underskud, se en meget begrænset vækst - og efter relativt kort tid vil den udligne sig selv, så du ingen yderligere fremgang har.


Styrke og størrelse går som regel hånd-i-hånd. I det eksempel jeg kom med vil du øge din muskelmasse. Omkring ca. 5% af de kalorier du indtager går til musklerne så det er VIRKELIG ikke ret meget. Hvis de får 10% bliver de ikke dobbelt så store for de har allerede taget det de ca. har brug for. Du vil måske kunne se en smuler bedre fremgang ved at ligge i overskud, men hvad så når du cutter igen? Så kommer disse ekstreme forhold hvor din krop vil bruge lidt af muskemassen og så er du næsten tilbage hvor du startede igen (sandsynligvis stadig lidt mere men stadigvæk). Proteinerne går i musklerne og giver dem det de har brug for. Det kroppen ellers har brug for får den gennem fedt. Der skal MEGET til før den brænder dine muskler af det er en myte at det bare sker lige sådan.

Hvis de vokser med 100% ved at bulke og cutte hele tiden vil jeg personlig foretrække kun 90% hvis man tilgengæld kan være ripped hele året rundt, men det er jo altid en smagssag. Det ændrer dog ikke ved at det stadig er muligt ISÆR ikke hvis man er nybegynder og har lidt for meget fedt på kroppen.

This post was edited by Monze on Jun 14 2011 05:05am
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 14 2011 05:05am
Quote (Monze @ Jun 14 2011 12:02pm)
Styrke og størrelse går som regel hånd-i-hånd. I det eksempel jeg kom med vil du øge din muskelmasse. Omkring ca. 5% af de kalorier du indtager går til musklerne så det er VIRKELIG ikke ret meget. Hvis de får 10% bliver de ikke dobbelt så store for de har allerede taget det de ca. har brug for. Du vil måske kunne se en smuler bedre fremgang ved at ligge i overskud, men hvad så når du cutter igen? Så kommer disse ekstreme forhold hvor din krop vil bruge lidt af muskemassen og så er du næsten tilbage hvor du startede igen (sandsynligvis stadig lidt mere men stadigvæk). Proteinerne går i musklerne og giver dem det de har brug for. Det kroppen ellers har brug for får den gennem fedt. Der skal MEGET til før den brænder dine muskler af det er en myte at det bare sker lige sådan.


Jeg er godt klar over den gamle myte med at den bare brænder muskler af.

Men noget af energien til musklerne vil forsvinde når du ligger i underskud.
Som du også selv siger.

Jeg tror vi langt hen af vejen er enige.
Jeg mener bare at efter en periode vil du stoppe væksten, fordi du ligger i underskud - altså vil du nå et punkt hvor kroppen ikke vil vokse mere ud fra de forhold. (ja det vil du uanset hvad men -->).
Hvor imod du vil vokse mere og over længere tid vil kunne holde en større vækst kurve ved at være i overskud, alt i mens du stadig tager flot på.
(ved +500 kalorier tager du ikke voldsomt meget fedt på).
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
Jun 14 2011 05:10am
Quote (Raavigc @ 14 Jun 2011 13:05)
Jeg er godt klar over den gamle myte med at den bare brænder muskler af.

Men noget af energien til musklerne vil forsvinde når du ligger i underskud.
Som du også selv siger.

Jeg tror vi langt hen af vejen er enige.
Jeg mener bare at efter en periode vil du stoppe væksten, fordi du ligger i underskud - altså vil du nå et punkt hvor kroppen ikke vil vokse mere ud fra de forhold. (ja det vil du uanset hvad men -->).
Hvor imod du vil vokse mere og over længere tid vil kunne holde en større vækst kurve ved at være i overskud, alt i mens du stadig tager flot på.
(ved +500 kalorier tager du ikke voldsomt meget fedt på).


ca. ½kg fedt om ugen. Jeg tror også vi er enige du fik det bare til at lyde som om det ikke var muligt :)

Jeg følger dette eksempel og har gjort det næsten et år nu og jeg begynder at se nogle gode fremskridt. Jeg har slidgigt i min ene skunder som betød at jeg ikke kunne løfte stangen alene i bænkpress med min højre arm så det har været en LANG genoptræningsperiode med frihåndsvægte. Nu er jeg oppe på 20kg i hver arm så det er klart at jeg ikke så nogen forskel da jeg trænede med 8kg vægte. Og ja det var så lavt jeg var nødt til at begynde med :(

This post was edited by Monze on Jun 14 2011 05:12am
Go Back To Dansk Topic List
Prev19495969798195Next
Add Reply New Topic New Poll