Quote (Znuggle @ Jun 8 2010 11:54pm)
Det var kun en del af stk. 1 Sunshines, du må ikke glemme stk. 2. Vi tager den lige igen:
Retten til ytringsfrihed
Ytringsfrihed har man under ansvar, og derfor er den ikke grænseløs.
Artikel 10
"Stk. 1. Enhver har ret til ytringsfrihed. Denne ret omfatter meningsfrihed og frihed til at give eller modtage meddelelser eller tanker, uden indblanding fra offentlig myndighed og uden hensyn til grænser. Denne artikel forhindrer ikke stater i at kræve, at radio-, fjernsyns- eller filmforetagender kun må drives i henhold til bevilling.
Stk. 2. Da udøvelsen af disse frihedsrettigheder medfører pligter og ansvar, kan den underkastes sådanne formelle bestemmelser, betingelser, restriktioner eller straffebestemmelser, som er foreskrevet ved lov og er nødvendige i et demokratisk samfund af hensyn til den nationale sikkerhed, territorial integritet eller offentlig sikkerhed, for at forebygge uorden eller forbrydelse, for at beskytte sundheden eller sædeligheden, for at beskytte andres gode navn og rygte eller rettigheder, for at forhindre udspredelse af fortrolige oplysninger, eller for at sikre domsmagtens autoritet og upartiskhed."
Den Europæiske Menneskerettighedskonvention (1950)
Det med rødt er det du citerer, prøv at se det i hele sammenhængen næste gang, inden du henter et tilfældigt citat. Læg især mærke til det med kursiv.
Ja, og derfor kan jeg stadigvæk ytre mig som jeg vil, men jeg skal selvfølgelig tage konsekvensen heraf (hvilket vil være en vurderingssag for en eventuel domstol)
Fx ved dette, jeg ytre mig og du siger noget
Quote (Sunshines @ Jun 8 2010 11:38pm)
Derfor kan jeg stadig ytre mig ligeså meget jeg lyster, dog med konsekvenserne deraf (dette tilfælde dig der piver).
Jeg smutter i seng nu da jeg skal til eksamen i dansk mundtlig imorgen, men jeg vil selvfølgelig gerne diskutere videre med både dig og frøken kloge åge imorgen XD
This post was edited by Sunshines on Jun 8 2010 04:56pm