d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Officiel Trænings Chat
Prev19293949596195Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 21,661
Joined: Jan 20 2008
Gold: 138.00
Jun 6 2011 09:35am
Quote (Monze @ 6 Jun 2011 17:33)
Dumbell bench press eller bænkpres med frihåndsvægte.


Bare der hvor man ligger på ryggen med en lang stang og løfter med begge hænder...? Lød forkert men u know what i mean...
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 6 2011 10:57am
Incline eller decline, måske flat?:)

Om ikke andet løfter jeg ikke specielt tungt i bryst :s desværre.

Jeg smidt lidt op fra min BB.dk Log ^^

(Har ikke opdateret den noget tid):

Lidt for historie.

Jeg er 89'er dvs lige pt 21 år.
Jeg vejer pt. 78 kilo.
I mit pas står der 187cm høj, hvilket nok er på en god dag, mens jeg står på tær, så omkring de 185 passer nok meget godt.
Jeg er super slap ^^ Men det skal der nok laves om på.

Jeg startede min reelle træning i Januar, havde trænet sådan lidt on off fra aug. til dec. med en god ven, men først nu fandt jeg rigtig motivationen.
Sidst jeg trænede var i 93-94, så det har været noget af en pause hehe.

Jeg har bokset lidt, men med en gammel dobbeltsidet lysken skade, måtte jeg indstille dette.

Jeg har altid været ret så kraftig (ja nogle hælder til tyk :P).
Jeg tabte mig så fra 96 til 75 kilo - gjorde det over et års tid, ved bare at ligge i et lille kalorie underskud, efter som jeg ikke trænede vil jeg ikke betegne det som cutting :D

Jeg har ikke noget decideret mål, men træner fordi jeg faktisk kan lide det.
Og så er det da også lækkert når man kan mærke fremgang, de synlige resultater lader sig åbenbart vente ^^.

Jamen der er vel reelt ikke mere at sige end, de logs jeg smider op her i første ombæring bære lidt præg af - skal/skal ikke -.
Idet jeg har været i tvivl om jeg ville udstille mine tændstik arme her inde.
Så der er en række træning'er som ikke er med på.

Men er kommet frem til at det faktisk er sjovt at læse andres logs, fra start til nu.
Og det da sjovt en dag at kunne gå tilbage og se hvordan det startede.

Lige en sidste ting.

Jeg er ikke så god til alle de forskellige forkortelser, mest af alt fordi de forsvinder i hovedet som jeg læser dem - og min egen reelle træning er først lige startet.
Håber da det kommer meget snart, så i fri for at se mine "for dansket" versioner osv.

Jamen så vil jeg lade mine "massive" tal tale for sig selv. :dance:

________________________________________________________________________________
8/3/2011

Ben/skulder.

Leg extension
15 x 20 kg
15 x 30 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 50 kg
5 x 50 kg

Squat.


10 x 20 kg
10 x 30 kg
10 x 40 kg

8 x 50 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg

Så var der ikke meget mere sovs i de ben ^^ =D>

Benpress.
5 x 105 kg
5 x 105 kg

Havde kun en time, så kig til skulder nu.

seated dumbbell shoulder press.

10 x 10kg
10 x 10kg
(allerede her gjorde det jævnt nas).
8 x 12 kg
8 x 12 kg (fail på 5 rep, så måtte lige splitte mit set).
4 x 14 kg.

Skulder dropsets. (dumbbells).


Side raises
5 x 8 kg , 5 x 7 kg, 5 x 6 kg
5 x 6 kg, 5 x 4 kg, 5 x 3 kg

Front raises.
5 x 8 kg , 5 x 7 kg, 5 x 6 kg
5 x 6 kg, 5 x 4 kg, 5 x 3 kg

Der var ikke meget knald i de skuldre.


9/3/2011
Dagen i dag stod i dødløftens tegn.

Leg extension.
20 x 20 kg
20 x 20 kg

Lat pulldown.
5 x 50 kg
5 x 50 kg

Dødløft.
10 x 20 kg
10 x 40 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 80 kg
8 x 80 kg
6 x 80 kg
2 x 95 kg
1 x 95 kg
1 x 100 kg
(ny personlig rekord, tror godt jeg kunne have taget 1 gang 100 mere på dagen, det var uden streps)

Biceps curl ez bar - seated. (uden stang, kender ikke vægten på den i Slottboe)
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg

dumbbells.
8 x 15 kg
8 x 15 kg
5 x 12 kg.

Havde også kun en time denne gang, og dødløften sugede det meste :)
Det blev dog til tre for sjov chinups :P
_____________________________________________________________________________________
10/3/2011

Bryst/triceps dag.. den værste dag i hele verden..

Bænk, dumbbells.
10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg

10 x 15 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg

8 x 17 kg
8 x 17 kg

(allerede her var jeg smadret :P)

Incline dumbbells (skråbænk - håndvægte.
10 x 15 kg
10 x 15 kg
10 x 15 kg

10 x 12 kg
10 x 12 kg
10 x 12 kg

Incline bænk, smith reverse grib (igen uden stangens vægt indregnet).
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg

10 x 25 kg
10 x 25 kg



10 x 15 kg.

skrå bænk med normal greb, (også i smith uden indregnet stangens vægt).

10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg..
(Mit bryst var ret dødt den dag, så mere blev det ikke til.)

Fransk press, (med ez stang, vægten af stangen ikke indregnet).

8 x 10 kg
8 x 10 kg
(kunne fra første rep, mærke at det duede ikke i dag...)

Skullcrusher.
8 x 15 kg
8 x 17 kg
8 x 20 kg
(Det gjorde simpelthen så nade efter den skrå bænk med omvendt greb:P)

Triceps, cable extension
10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 19 kg

10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg

5 x 26 kg
5 x 26 kg
5 x 26 kg

(så besluttede jeg at køre kællinge dips, før jeg trak videre i mine kabler:P).

Kællinge dips.

x 10
x 10
x 10

x 10
x 10
x 10

Triceps, cable extension.

10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 19 kg

Lidt flere kællinge dips.
har ikke det nøjagtige tal, men omkring de 20 reps med fine pauser imellem hver 5.

Nu var jeg også godt brugt.
Tullede bare lidt rundt og ventede på at min trænings boddy blev færdig med at torturere sine lægge :)

_____________________________________________________________________________________


14/3/2011.


Aftalte træning med TheCzech ved en 16 tiden.

Dagen i dag stod på Ryg.

Dødløft.
8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
8 x 70 kg
5 x 70 kg

Havde ikke streps med og kunne mærke det var lidt en off day, så mere blev det ikke til :)

DB Rows
10 x 20 kg
10 x 22.5 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg
10 x 25 kg

Bend over rows.
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg

Det var desværre dagens træning, TheCzech skulle op et sted klokken 19, så valgte også at stoppe her.
Så må bicpes få sin helt egen lille dag imorgen.

Jeg ville gerne have haft noget lat pulldown med, men må indrømme jeg havde en ret off dag.

Det var så min første log, håber i kom levende igennem mine abnormt tunge løft :whistle: :bodyman:

16/3/2011

Ben/skulder dag

Leg extension.
10 x 20 kg
10 x 35 kg
10 x 54 kg
10 x 54 kg
10 x 54 kg
8 x 54 kg
8 x 62 kg


Squat.
10 x 20 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 50 kg
10 x 50 kg
8 x 50 kg
8 x 50 kg
5 x 50 kg
5 x 40 kg

Ben pres.

10 x 34 kg
10 x 42 kg
10 x 52 kg
10 x 64 kg
10 x 92 kg
10 x 105 kg
10 x 105 kg
8 x 115 kg
8 x 115 kg
10 x 125 kg
10 x 125 kg
5 x 125 kg

Seated shoulderpress
- I smith uden stangens vægt. (Havde total dårlig skulder dag i dag!! ^^)
10 x 20 kg
10 x 20 kg
10 x 20 kg
5 x 30 kg
5 x 30 kg
5 x 30 kg

shoulder side raises DB's.
5 x 10 kg
5 x 10 kg

dropset.
10 x 8 kg, 6 kg, 4 kg.
10 x 8 kg, 6 kg, 4 kg.

Dropset front raises.

10 x 8 kg, 6 kg, 4 kg.
10 x 8 kg, 6 kg, 4 kg.

Calf press.
10 x 34 kg
10 x 52 kg
10 x 92 kg
10 x 105 kg
10 x 105 kg
15 x 115 kg
15 x 115 kg
10 x 125 kg
10 x 125 kg



Og i morgen prøver jeg at tage ned i den lokale vægtløfter klub og blive meldt ind.
Skulle være fede, skjulte - svedige og dunkle forhold.

Whats not to like!


18/3/2011

http://www.youtube.com/watch?v=FWsQQgbKkjc

Dagen i dag var i disco'ens tegn.

dvs. biceps og mave.
Valgte dog at ændre den en smule, og køre lidt ryg istedet for mave.

Lat. pulldown
10 x 19 kg
10 x 40 kg
10 x 40 kg
10 x 47 kg
8 x 54 kg
8 x 54 kg
8 x 61 kg
8 x 61 kg
8 x 61 kg

Bend over rows.

Alle spots var optaget, så kørte et enkelt set med ez-stang.

8 x 47 kg

Og så kunne jeg nappe mig et spot.

8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg

Og så kom der lidt bicpes med.

Seated curls, ezbar.

10 x 32 kg
10 x 32 kg
10 x 32 kg
10 x 32 kg
10 x 27 kg
10 x 27 kg

En øvelse som jeg reel ikke ved hvad hedder ^^
Fik det ellers fortalt i dag, men ja - husker det ikke.

Noget alá "focus DB bicpes curls "- jeg skal se om jeg kan hitte ud af det til næste update.

10 x 12,5 kg (Til hver arm).
10 x 15 kg
10 x 15 kg

http://www.youtube.com/watch?v=VkiT9vk1F90
Bryst/tricpes.

Dagen i dag stod på arbejde og så skynde sig ned og træne med, them buddys :)
Jeg stod sent op, nåede ikke at spise - så lyn mad klokken 16.45 var to bananer og en grov bolle, NOT GoOD!...

Jeg går / er gået over til kun at køre bænk med DB's, min venstre side er markandt svagere end højre, og jeg kompensere alt for meget med stang.

Well dagens træning.

Flad bænk, DB's

10 x 12.5 kg
10 x 15 kg
10 x 17.5 kg
10 x 17.5 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg

Inc. bænk, DB's

10 x 12.5 kg
10 x 12.5 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg
8 x 17.5 kg
8 x 17.5 kg
8 x 17.5 kg

Flyers inc bænk, DB's.

10 x 10 kg
10 x 10 kg
10 x 10 kg
10 x 10 kg
10 x 10 kg

TheCzech, foreslog mig en øvelse jeg ikke husker navnet på, men dammn den var hård.

Sænk til flyers, saml dem over brystet, op og ned gennem flyers.

Av.
Edit: Press-flies
10 x 10 kg
10 x 10 kg
10 x 10 kg

Flyers i maskine.

5 x 44 kg
5 x 44 kg
5 x 54 kg
5 x 54 kg
5 x 54 kg

cable triceps extension

10 x 19 kg
10 x 19 kg
10 x 26 kg
10 x 26 kg
10 x 26 kg
10 x 26 kg

Efter mine kammerater var smuttet kørte jeg lige de sidste tre set.

8 x 26 kg
8 x 19 kg
8 x 19 kg.


21/3/2011
Ryg/biceps.


Havde en travl dag, så kunne kun nå lidt træning fra 20:20 - centeret lukker 22.
Jeg fik hevet brormand med, så det var nu "hyggeligt" nok :)

Som sagt havde jeg ikke megen tid, hvilket er ret irriterende, når man skal "skynde sig igennem".

Dødløft.
8 x 60 kg
8 x 70 kg

Lat pulldown.
10 x 47 kg
10 x 54 kg
8 x 61 kg
8 x 61 kg

DB Rows.
10 x 25 kg
10 x 25 kg
8 x 30 kg
8 x 30 kg

Bend over rows.
8 x 60 kg
8 x 60 kg
8 x 60 kg

Focused DB "forced" bicpes.

10 x 20 kg
10 x 20 kg

ez biceps curls.
8 x 27 kg.

Lat pulldowns, til bicpes,

10 x 54 kg
10 x 61 kg

seated ez curls.
8 x 34 kg
8 x 34 kg
8 x 34 kg

DB bicpes curls.

10 x 12.5 kg.

Hammer curls.

8 x 20 kg
8 x 20 kg
8 x 20 kg.

(Ja nåede lige at smutte som lyset slukkede, gør det ca 22:30).



This post was edited by Raavigc on Jun 6 2011 11:12am
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 6 2011 11:15am
Quote (JoneZ @ Jun 6 2011 04:35pm)
Bare der hvor man ligger på ryggen med en lang stang og løfter med begge hænder...? Lød forkert men u know what i mean...


Så skulle der være lidt tal til dig :)
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 6 2011 01:02pm
Det lidt gamle tal.
Har pr i dødløft på 2 x 110 kg.
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 7 2011 09:59am
Her var der lidt nyere tal:

Dødløft.
5 x 60
5 x 70
8 x 80
2 x 110 PR
(teknikken halter her, så der skal trænes på det den næste månede).

8 x 60
8 x 60
5 x 60.

BB BOR.
8 x 60 kg
5 x 70 kg, med ikke særlig flot teknik på de 70kg Hehe, dødløft ødelagde mig:)

Chinups - front greb (bredt greb).
5 x BW
5 x BW
5 x BW

Pullups (smalt greb, på kabeltræk stativet).
4 x BW
4 x BW
4 x BW

Hammercurls.
8 x 12.5 kg
8 x 17.5 kg
8 x 17.5 kg
8 x 15 kg
8 x 15 kg
8 x 12.5 kg.

Curls til langt hovede (biceps).
8 x 12.5 kg
8 x 12.5 kg
8 x 12.5 kg
8 x 12.5 kg

BB curls.
8 x BB
8 x 7.8 kg (udover BB).
5 x 7.8 kg
5 x 7.8 kg.
Banned
Posts: 3,599
Joined: Nov 15 2010
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 10%
Jun 8 2011 04:24pm
Kostplaner, ha! Den står på slik, kage, sodavand og Diablo 2 i lange baner!
Member
Posts: 20,248
Joined: May 28 2006
Gold: 7,454.00
Jun 9 2011 06:25am
Quote (Boxter @ 8 Jun 2011 22:24)
Kostplaner, ha! Den står på slik, kage, sodavand og Diablo 2 i lange baner!


Der er ingen der dømmer dig.. spørgsmålet er, om du selv gør :)


Raavigc#
Det ligner fremskridt.. Gir mig lyst til at tage ind og træne, og se om min ryg/skuldre er til noget :P
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 9 2011 09:06am
Ja :) økonomien og tiden har desværre været ret skidt.
Så har ikke fået trænet på det seneste.

Det er heller ikke helt up-to date tal:)
Fik ikke logført den sidste månede.


Har brugt meget tid med DB's fordi venstre bryst var markandt svagere end højre:)


Men ja det klar ryggen der er stærkest - og sjovest at træne :)

Squatten går også ok:)


Hehe det bare afsted :p

This post was edited by Raavigc on Jun 9 2011 09:09am
Member
Posts: 1,715
Joined: Aug 15 2008
Gold: 0.11
Jun 11 2011 01:30pm
Hej Venner, jeg er en 17 årig knægt som træner hver 2. dag. Mine styrkepas er mellem 1time og 30min til 2 timer.

Mit spørgsmål går ud på om Kreatin / Proteinpulver i realiteten hjælper med at blive større?
Eller om det giver et så lille fremskridt at man egentlige ikke behøves bruge sine penge på det?

Og i tilfælde af, at det faktisk hjælper skal det så tages umiddelbart efter træning - eller skal man gøre brug af den såkalde "Loading form" Hvis i har hørt om den? :-))
Member
Posts: 2,956
Joined: May 27 2008
Gold: 3,135.00
Jun 11 2011 02:39pm
Ja.
Optimalt protein indtag er svært at opnå ved kosten alene - derfor er det et super kosttilskud.
For at få optimale forhold for muskelopbygning.

Kreatin behøver du ikke i starten.
Men hvis du tager din træning seriøst er/kan det være en god ide at tilføje kreatin, for at "hjælpe" dig.
Men det er ikke nødvendigt.
Go Back To Dansk Topic List
Prev19293949596195Next
Add Reply New Topic New Poll