d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Min Bror
Prev1891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 681.00
Feb 25 2011 01:11pm
Der er nogle mennesker, som klarer sig ligesådårligt, hvis ikke dårligere, uden alkohol, hashmisbrug mm.

Vær glad for at du har chancen for at "tage dig sammen"!
Member
Gold: 60.00
Feb 25 2011 01:20pm
Quote (lulzz @ 25 Feb 2011 21:07)
hvis du mener at hash ændre folk fra at ikke være belastende i  forvejen til lige pludselig at være det fordi de ryger så er du da en af de dummere tosser jeg har set her

kan godt se hvad du mener med der sidder nogle kids og spammer hver topic med alt muligt ryger relateret lort og prøver at spille smarte med de ryger eller i den dur, det er belastende, men det er jo langt fra alle der ryger der er sådan, igen fordomme

Det har jeg aldrig sagt, jeg har bare sagt det er tankevækkende at jeg, som udefra, føler det når jeg ser på forskellige debatter. Ikke sagt at alle er det. Selvfølige er der fornuftige mennesker der ryger, men synes størstedelen af de folk der ryger herinde, som du siger, reklamere med det, synes det er sejt, eller bare er rands der spammer.

Det er ikke fordi jeg har fordomme overfor folk der ryger, da det mere er en regel end en undtagelse at folk ryger det. Mange af mine venner gør det. Men kan da se at nogle folk ikke kan holde til det, og falder ned i et hul fordi det giver dem "frihed" og en følelse af afslappethed. Det er jo her det er farligt.

Quote (Tamsen @ 25 Feb 2011 21:11)
Der er nogle mennesker, som klarer sig ligesådårligt, hvis ikke dårligere, uden alkohol, hashmisbrug mm.

Vær glad for at du har chancen for at "tage dig sammen"!

Ja, selvfølgelig. Jeg er en af dem. ;)

Det har jeg aldrig sagt at det er let at tage sig sammen.

This post was edited by Qhotex on Feb 25 2011 01:33pm
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Feb 25 2011 01:23pm
Quote (Qhotex @ 25 Feb 2011 20:20)
Det har jeg aldrig sagt, jeg har bare sagt det er tankevækkende at jeg, som udefra, føler det når jeg ser på forskellige debatter. Ikke sagt at alle er det. Selvfølige er der fornuftige mennesker der ryger, men synes størstedelen af de folk der ryger herinde, som du siger, reklamere med det, synes det er sejt, eller bare er rands der spammer.

Det er ikke fordi jeg har fordomme overfor folk der ryger, da det mere er en regel end en undtagelse at folk ryger det. Mange af mine venner gør det. Men kan da se at nogle folk ikke kan holde til det, og falder ned i et hul fordi det giver dem "frihed" og en følelse af afslappethed. Det er jo her det er farligt.

Ja, selvfølgelig. Jeg er en af dem. ;)

Det er ikke let at tage sig sammen, det har jeg aldrig sagt.

har du prøvet, og med hvilke hensigter?
Member
Feb 25 2011 01:25pm
Quote (Hej @ 25 Feb 2011 21:23)
har du prøvet, og med hvilke hensigter?

Jeg ændrede lige min tekst. Så var det lettere at forstå.

Og jeg ryger ikke, så det er ikke minded på det her emne.
Member
Feb 25 2011 01:42pm
Quote (xz-master @ 25 Feb 2011 17:42)
Hold nu op med at skyde skylden på cannabis.. 90% af jer har ingen idé om hvad i snakker om.

Det er efterhånden pisse irriterende at skulle være vidne til folks ubegrundede fordomme..

Det skal nok ikke ses som om hash er direkte skadeligt, men at det har nogle vaner og adfærdsmønste med som ikke er gode. Min bedste ven begyndte at ryge ret meget da vi gik i gymnasiet sammen. Det var mere det at han sad nede ved sin pusher eller sine venner der fik ham til at være vågen langt ud på natten og derved skippe de første par timer i skolen. At han så også gik ned efter skole og røg lidt gjorde at han skippede de fleste lektier.

Jeg tror godt man kan have et sundt forhold til rusmidler og stadig få de andre ting til at lykkes, men det kræver selvdiciplin. Det min pointe er at man skal huske at få en hvis del kontrol over de ting man laver. Ræsonere og vide hvad de ting man gør har af konsekvenser på længere sigt.

Til det jeg snakkede om med hash og belastende mennesker her på d2jsp. Så er det sådan at de fleste typer, ovre i photogrphy subforummet, er folk der snakker om hash eller deres signatures med hash - De topics bliver også closed. Desuden er der folk her på DK subforum som jeg synes mindre godt om, som også ryger.
Ved godt det er en sterotyp, men jeg synes altså generelt det er sådan. Om i er enige eller ej skal jeg ikke blande mig i. I har jo ret til at have jeres mening som jeg har min. Men som undersøgelse, så føler jeg der er en hvis statistik der taler for min sag jv. min udtalelse.

Til opretter af tråden, som i øvrigt fremstår meget anonym i sin måde at udtrykke sin adfærd og generelle problem i forhold til sin bror, så var det netop det med at ræsonere der var det primære. Ryd op i dit liv, hvad kan du undvære, hvad kan du forbedre og hvad kan du tilføje af nye ting der gør noget positivt for dit liv. Der er utallige tiltag der kan udøves med gode resultater. Men det kræver at at du virkelig vil, tør og gør noget ved de problemer, som du jo udtrykkeligt siger du har i forhold til din præstation i forhold til din bror.

This post was edited by Qhotex on Feb 25 2011 01:48pm
Member
Gold: 7,454.00
Feb 25 2011 01:49pm
Quote (Qhotex @ Feb 25 2011 07:42pm)
Det skal nok ikke ses som om hash er direkte skadeligt, men at det har nogle vaner og adfærdsmønste med som ikke er gode. Min bedste ven begyndte at ryge ret meget da vi gik i gymnasiet sammen. Det var mere det at han sad nede ved sin pusher eller sine venner der fik ham til at være vågen langt ud på natten og derved skippe de første par timer i skolen. At han så også gik ned efter skole og røg lidt gjorde at han skippede de fleste lektier.

Jeg tror godt man kan have et sundt forhold til rusmidler og stadig få de andre ting til at lykkes, men det kræver selvdiciplin. Det min pointe er at man skal huske at få en hvis del kontrol over de ting man laver. Ræsonere og vide hvad de ting man gør har af konsekvenser på længere sigt.

Til det jeg snakkede om med hash og belastende mennesker her på d2jsp. Så er det sådan at de fleste typer, ovre i photogrphy subforummet, er folk der snakker om hash eller deres signatures med hash. Desuden er der folk her på DK subforum som jeg synes mindre godt om, som også ryger.
Ved godt det er en sterotyp, men jeg synes altså generelt det er sådan. Om i er enige eller ej skal jeg ikke blande mig i. I har jo ret til at have jeres mening som jeg har min. Men som undersøgelser, så føler jeg der er en hvis statistik der taler for min sag jv. min udtalelse.

Til opretter af tråden, som i øvrigt fremstår meget anonym i sin måde at udtrykke sin adfærd og generelle problem i forhold til sin bror, så var det netop det med at ræsonere der var det primære. Ryd op i dit liv, hvad kan du undvære, hvad kan du forbedre og hvad kan du tilføje af nye ting der gør noget positivt for dit liv. Der er utallige tiltag der kan udøves med gode resultater. Men det kræver at at du virkelig vil, tør og gør noget ved de problemer, som du jo udtrykkeligt siger du har i forhold til din præstation i forhold til din bror.

Rigtig dejlig post, med masser af indhold, fornuftige holdninger og argumenter til at bakke disse op.

Men hvor vil du hen, med den tekst jeg har markeret? Jeg ryger hash, er i det danske forum og har to hamp-blade i mit signature, så det kan vel ikke undgås at jeg føler mig lidt truffet.
Member
Feb 25 2011 01:59pm
Quote (xz-master @ 25 Feb 2011 21:49)
Rigtig dejlig post, med masser af indhold, fornuftige holdninger og argumenter til at bakke disse op.

Men hvor vil du hen, med den tekst jeg har markeret? Jeg ryger hash, er i det danske forum og har to hamp-blade i mit signature, så det kan vel ikke undgås at jeg føler mig lidt truffet.

Jamen bare at jeg generelt at i selv gør det dårligt for jer selv, ved at at i har de tign i jeres signatures. Altså, det har jo en hvis indfluering på folks syn på folk der ryger. Jeg ved godt det er stereotyp tænkning og utrolig uciviliceret set med øjne som burde være åbne og frie for fordomme. For at være ærlig synes jeg til tider du spammer ret meget, ligesom crazysmoker92. Ikke for at flame, men bare for at bakke min påstand op. Men allerede nu kan jeg mærke at du besider en større viden end du har givet udtryk for, og det skal du have ros for. Jeg mener alt det her i en saglig og sober tone.

Det er lettere for menensker at putte andre mennesker i kasser (Det er her den går galt for mange mennesker når det kommer til folk der ryger hash), for det er mere overskueligt, ligesom at handle i supermarkedet. Rengøringsmidler for sig og frugt for sig. Problemet er bare at ikke alle produkter er ens, så der er let nogen der bliver overset eller set på med et specielt prædikat. Men da i har det prædikat at være rygere, så vil i automatisk komme i en af de kasser der hedder "Hash rygere" "Hash misbrugere "Junkier" etc, alt efter hvilke sociokulturelle præferencer modtageren af jeres indhold har. I vil automatisk få mere accept fra folk der selv ryger, eller folk derh ar røget - Eller folk der ikke harh aft dårlige erfaringer eller influeringer fra medierne eller sociale medier med en stærk anti euforiserende holdning.

Jeg er ikke ude på at flame, disse, chikanere eller håne "jer", men jeg ville egentligt gerne prøve at skabe en debat så vi kunne få lidt samling på tropperne, og se hvor vi har hinanden. Det er jo gennem dialog at vi bliver klogere. :)

This post was edited by Qhotex on Feb 25 2011 02:02pm
Member
Gold: 7,454.00
Feb 25 2011 02:23pm
Quote (Qhotex @ Feb 25 2011 07:59pm)
Jamen bare at jeg generelt at i selv gør det dårligt for jer selv, ved at at i har de tign i jeres signatures. Altså, det har jo en hvis indfluering på folks syn på folk der ryger. Jeg ved godt det er stereotyp tænkning og utrolig uciviliceret set med øjne som burde være åbne og frie for fordomme. For at være ærlig synes jeg til tider du spammer ret meget, ligesom crazysmoker92. Ikke for at flame, men bare for at bakke min påstand op. Men allerede nu kan jeg mærke at du besider en større viden end du har givet udtryk for, og det skal du have ros for. Jeg mener alt det her i en saglig og sober tone.

Det er lettere for menensker at putte andre mennesker i kasser (Det er her den går galt for mange mennesker når det kommer til folk der ryger hash), for det er mere overskueligt, ligesom at handle i supermarkedet. Rengøringsmidler for sig og frugt for sig. Problemet er bare at ikke alle produkter er ens, så der er let nogen der bliver overset eller set på med et specielt prædikat. Men da i har det prædikat at være rygere, så vil i automatisk komme i en af de kasser der hedder "Hash rygere" "Hash misbrugere "Junkier" etc, alt efter hvilke sociokulturelle præferencer modtageren af jeres indhold har. I vil automatisk få mere accept fra folk der selv ryger, eller folk derh ar røget - Eller folk der ikke harh aft dårlige erfaringer eller influeringer fra medierne eller sociale medier med en stærk anti euforiserende holdning.

Jeg er ikke ude på at flame, disse, chikanere eller håne "jer", men jeg ville egentligt gerne prøve at skabe en debat så vi kunne få lidt samling på tropperne, og se hvor vi har hinanden. Det er jo gennem dialog at vi bliver klogere. :)

vouch vouch og atter vouch.

Er fuldstændig enig i det du siger med at jeg bliver sat i bås, og at folk hurtigt får dannet sig et billede af hvem jeg er, uden at have set mig (hvis du forstår) - og det har jeg det fint med, når jeg inderst inde ved, at det ikke er mig, men "dem" der er uvidende. Sagt uden at flame eller sætte DEM i bås.

Der er ikke så meget andet at sige til det, da jeg er enig i alt du skriver.

- Som du skriver til sidst, så er det jo gennem dialog at vi bliver klogere - og lige præcis derfor spurgte jeg til at starte med, hvor du ville hen med din anden besked :)
Member
Gold: 7,745.83
Feb 25 2011 02:29pm
Quote (Qhotex @ Feb 25 2011 07:59pm)

det gir god mening, og det er præcis det jeg er piss'd over

"de fleste hatere :P" har kun den viden de får fra medier og hører/ser her og der, enten er det bullshit eller så det propaganda så de bliver fyldt med falske informationer og fordomme

man hører jo altid om ham den skæve junkie der slet ik har styr på sit liv og bare sumper i hashens verden, bagmanden der smugler kilovis og kommer i fængel i årtier, et i forvejen psykotiske sindsvrag der har fået en "hashpsykose" fordi han har været psykotisk i forvejen og så ik kunne styre sit forbrug og udviklet noget slemt, som så er hashens skyld

man hører ik om de højt udd folk, læger / politifolk / politikere etc, folk som har styr på deres liv og passer deres ting og kommer langt i livet som osse finder brug af det

nogle fra min familie har røget i 28 år og passet sine ting hver eneste dag, min mors eks er udd maskin tekniker og rejser verden rundt og laver de sygeste ting og tjener 1000+ kr i timen, han har os røget i over 25 år

bare prøv at stil dig ned til en "public" rygerklub, så bliver fuldstændig shocket når du ser hvem en stor del af kunderne er, gamle mennesker, skolelærer, alle slags mennesker

folk gør dumme ting når de har røget helt bestemt, og mange kan ik tåle at ryge uden det går galt, men der er stadig rigtig mange der godt kan styre det

This post was edited by lulzz on Feb 25 2011 02:44pm
Member
Gold: 2.00
Feb 25 2011 02:41pm
Quote (lulzz @ Feb 25 2011 09:29pm)
det gir god mening, og det er præcis det jeg er piss'd over

folk der ik ryger har kun den viden de får fra medier og hører/ser her og der, enten er det bullshit eller så det propaganda så de bliver  fyldt med falske informationer og fordomme

man hører jo altid om ham den skæve junkie der slet ik har styr på sit liv og bare sumper i hashens verden, bagmanden der smugler kilovis og kommer i fængel i årtier, et  i forvejen psykotiske sindsvrag der har fået en "hashpsykose" fordi han har været psykotisk i forvejen og så ik kunne styre sit forbrug og udviklet noget slemt, som så er hashens skyld

man hører ik om de højt udd folk, læger / politifolk / politikere etc, folk som har styr på deres liv og passer deres ting og kommer langt i livet som osse finder brug af det

nogle fra min familie har røget i 28 år og passet sine ting hver eneste dag, min mors eks er udd maskin tekniker og rejser verden rundt og laver de sygeste ting og tjener 1000+  kr i timen, han har os røget i over 25 år

bare prøv at stil dig ned til en "public" rygerklub, så bliver fuldstændig shocket når du ser hvem en stor del af kunderne er, gamle mennesker, skolelærer, alle slags mennesker

folk gør dumme ting når de har røget helt bestemt, og mange kan ik tåle at ryge uden det går galt, men der er stadig rigtig mange der godt kan styre det

Elsker at du tror at folk der ikke ryger ikke aner noget om det :rofl:

Hvorfor er dine fordomme bedre end ikke-rygeres?
Go Back To Dansk Topic List
Prev1891011Next
Add Reply New Topic New Poll