Quote (Koreegahn @ 8 Dec 2010 00:36)
Hvis jeg skal være helt ærlig synes jeg biblen, koranen, toraen og hvad de forskellige skrifter ellers hedder, som kristne, muslimer og jøder etc. burde leve ud fra er noget forfærdeligt sludder, som er skrevet i en helt anden tid hvor kulturen var meget anderledes end den er i dag. Inden jeg bliver flamet synes jeg lige man skulle gøre sig selv den tjeneste rent faktisk at læse før nævnte skrifter, og så udtale sig om det bagefter. Jeg tør næsten godt garantere at ca. 75 og sikkert også mere af den kristne befolkning i verden faktisk slet ikke aner hvad det er der står i biblen for at tage et eksempel. kulturen for 2000 år siden og kulturen idag er milevidt fra hinanden
.
Og ikke nok med det der står i dem måske ikke er helt up to date, skal det også lige nævnes at det er en promille af de troende der sætter dagsordenen for hvordan skrifterne skal fortolkes, hvilket jeg også synes er helt ude i hampen. Da nogle af disse mennesker ikke bare er bindegale fanatiske sociopater, men også ikke har den fjerneste ide om hvad det faktisk er der reelt foregår rundt omkring i verden!
Selvom det nok ikke lige fremstår sådan har jeg dyb respekt for troende, eller hvertfald dem der præsterer at være troende i år 2010 og hvad der dertil tilhører. Ydermere skal jeg også sige at jeg ikke benægter guds eksistens, men derimod er af den personlige holdning at han er menneskeskabt i vores eget billede, elller et billede af hvordan vi gerne ser os selv.
Jeg vil også gerne lige have lov at slutte med et par citater!
"Vi lever i en verden af ufattelige overraskelser - fra fusionsenergien, der får Solen til at lyse, til de genetiske og evolutionære konsekvenser af sollysets dans på Jorden - men ikke desto mindre indretter paradis sig efter vores mest overfladiske behov med samme forudsigelighed som et krydstogt i Det Carabiske Hav. Det er jo mageløst forunderligt. Hvis man ikke vidste bedste, skulle man tro, at mennesket i sin angst for at miste alt det, som det har kært, har skabt Himlen og dens portner, Gud, i sit eget billede. "
"Det, man uden bevis kan påberåbe sig eksistensen af, kan man også uden bevis afvise eksistensen af."
Nu er det også kun fanatikere der siger at det der skrives i diverse hellige skrifter skal tages 100% bogstaveligt og tilmed overfortolker det og finder ting der slet ikke står skrevet mellem linierne. Hvis du ser på hovedtrækkene så opfordrer de fleste af de udbredte religioner til at man opfører sig som et godt menneske og hjælper/tænker på dem omkring sig uden at man nødvendigvis får noget ud af det. De scenarier der er skrevet i dem er ekstreme af en grund, nemlig for at understrege dette budskab. Ikke for at man skal leve præcis som de fiktive figurer der dukker op i fx biblen.