d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Officiel Trænings Chat
Prev18283848586195Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,525
Joined: May 27 2008
Gold: 14,259.00
Apr 4 2011 01:26pm
Quote (Aura @ Apr 4 2011 08:17pm)
Hvilke øvelser er gode til at få en nice six pack udover mavebøjninger? :)


find et stativ, træk dig op, med armene så du ligger på langs i luften, træk benene sammen, (medmindre du er meget veltrænet i maven, så kan du køre strakte ben)
og kør så fra side til side!
du træner alle muskler i maven, men du får så ondt i maven, at det føles som om du har ageret boksepude i flere timer ^_^
Member
Posts: 83,121
Joined: Nov 2 2007
Gold: 114,247.00
Apr 4 2011 01:31pm
Quote (Provo2100 @ 4 Apr 2011 21:25)
Nej nej, men du kan tage noget inspiration, ligesom mig selv. og se hvordan det virker for lige netop dig :)

- Kan evt. hjælpe dig med at samle et program
Altså lige pt. kører jeg kun med mavebøjninger :) så andet der kunne hjælpe med min sixpack udover boksning :P

Quote (Tol_lunatick @ 4 Apr 2011 21:26)
find et stativ, træk dig op, med armene så du ligger på langs i luften, træk benene sammen, (medmindre du er meget veltrænet i maven, så kan du køre strakte ben)
og kør så fra side til side!
du træner alle muskler i maven, men du får så ondt i maven, at det føles som om du har ageret boksepude i flere timer ^_^
på langs i luften? :D
Member
Posts: 13,208
Joined: Mar 14 2009
Gold: 20,199.00
Apr 4 2011 01:35pm
Quote (Aura @ Apr 4 2011 08:31pm)
Altså lige pt. kører jeg kun med mavebøjninger :) så andet der kunne hjælpe med min sixpack udover boksning :P


Jeg skal til og træne mave nu, kan hjælpe dig med at finde nogle øvelser bagefter B)
Member
Posts: 83,121
Joined: Nov 2 2007
Gold: 114,247.00
Apr 4 2011 01:36pm
Quote (Provo2100 @ 4 Apr 2011 21:35)
Jeg skal til og træne mave nu, kan hjælpe dig med at finde nogle øvelser bagefter B)
Super b)

God træning!
Member
Posts: 20,248
Joined: May 28 2006
Gold: 7,454.00
Apr 4 2011 01:40pm
Quote (Tol_lunatick @ Apr 4 2011 07:26pm)
find et stativ, træk dig op, med armene så du ligger på langs i luften, træk benene sammen, (medmindre du er meget veltrænet i maven, så kan du køre strakte ben)
og kør så fra side til side!
du træner alle muskler i maven, men du får så ondt i maven, at det føles som om du har ageret boksepude i flere timer ^_^


så man "ligger på langs"? Det forstår jeg ikk' helt :unsure:
Mener du lodret eller vandret?
Member
Posts: 83,121
Joined: Nov 2 2007
Gold: 114,247.00
Apr 4 2011 01:42pm
Quote (xz-master @ 4 Apr 2011 21:40)
så man "ligger på langs"? Det forstår jeg ikk' helt  :unsure:
Mener du lodret eller vandret?
Det var også den jeg gik galt med :D
Member
Posts: 29,525
Joined: May 27 2008
Gold: 14,259.00
Apr 4 2011 01:53pm
Quote (xz-master @ Apr 4 2011 08:40pm)
så man "ligger på langs"? Det forstår jeg ikk' helt  :unsure:
Mener du lodret eller vandret?


det kommer jo an på hvilken retning dit stativ står i ^_^
men altså ligesom push-ups .. så bruger du armene til at holde dig op, og ryggen til at holde dig strakt.
derefter trækker du benene med op, som du så skubber fra side til side.

en anden øvelse kan være, lig dig ned på en bænk, tag en 10 kilos vægt (eller mindre / mere, ellers uden vægt), og sæt den imellem dine ben, løft så dine ben op og ned 3x 30 gange(strakte ben)
ellers den lidt nemmere, tag en stang, evt. et kosteskaft, lig dig ned på ryggen, hold på stangen som du holder når du kører bænk. træk derefter dine ben igennem stangen, samtidigt med du holder stangen i 2 hænder, og bliv ved, med at køre dine ben igennem, (dine ben må på intet tidspunkt ramme jorden, altså du skal holde dem cirka 10 cm over jorden som minimum hele tiden. og de skal være strakte hele tiden, undtaget når du kører dem igennem staven.)
Member
Posts: 20,248
Joined: May 28 2006
Gold: 7,454.00
Apr 4 2011 01:55pm
Quote (Tol_lunatick @ Apr 4 2011 07:53pm)
det kommer jo an på hvilken retning dit stativ står i ^_^
men altså ligesom push-ups .. så bruger du armene til at holde dig op, og ryggen til at holde dig strakt.
derefter trækker du benene med op, som du så skubber fra side til side.

en anden øvelse kan være, lig dig ned på en bænk, tag en 10 kilos vægt (eller mindre / mere, ellers uden vægt), og sæt den imellem dine ben, løft så dine ben op og ned 3x 30 gange(strakte ben)
ellers den lidt nemmere, tag en stang, evt. et kosteskaft, lig dig ned på ryggen, hold på stangen som du holder når du kører bænk. træk derefter dine ben igennem stangen, samtidigt med du holder stangen i 2 hænder, og bliv ved, med at køre dine ben igennem, (dine ben må på intet tidspunkt ramme jorden, altså du skal holde dem cirka 10 cm over jorden som minimum hele tiden. og de skal være strakte hele tiden, undtaget når du kører dem igennem staven.)


ah okay, så man fører benen op mod maven, samtidig med at de er samlede.
Når de så er oppe, så rokker man fra side til side?
I see.
Member
Posts: 29,525
Joined: May 27 2008
Gold: 14,259.00
Apr 4 2011 01:59pm
Quote (xz-master @ Apr 4 2011 08:55pm)
ah okay, så man fører benen op mod maven, samtidig med at de er samlede.
Når de så er oppe, så rokker man fra side til side?
I see.


jeps du kører op så du ligger lige i luften .
så tager du dine ben, samler dem, og evt. trækker dig sammen, og svinger fra side til side..
det er en sindssyg øvelse :)

en anden god øvelse, er at skovle! ^_^
hvis i kender en der skal have lavet noget skovl arbejde, så er det fandme også noget der giver mavemuskler, da man kan lave den præcis samme øvelse ^^
(dog ikke i samme hårde kaliber, som den anden..
det er den mest ultimative maveøvelse, jeg nogensinde har prøvet)

This post was edited by Tol_lunatick on Apr 4 2011 01:59pm
Member
Posts: 83,121
Joined: Nov 2 2007
Gold: 114,247.00
Apr 4 2011 01:59pm
Jeg er virkelig dårlig til det her :D for jeg fatter ikke en skid.
Go Back To Dansk Topic List
Prev18283848586195Next
Add Reply New Topic New Poll