d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Christiania
Prev1789
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 2,546
Joined: Aug 22 2003
Gold: 362.51
Jul 10 2012 04:45am
Quote (MrLennon @ 10 Jul 2012 00:05)
Det der var da en gang bullshit, Jeg har familie på staden, har selv boet meget nær der og er kommet der dagligt i flere år og ja, jeg ryger hash, men det er på ingen måde pga salget jeg kommer, jeg kommer der for at hygge med folk, tage i badehuset, handle i grønsagen og møde nye mennesker på Nemo og månen, de har jo byens bedste varme hyldedrik og et godt brunch tilbud, jeg har holdt jul i den grå hal hvert år siden 2004 og skal selfølgelig derind igen i år..
Der er intet der giver dig ret til at generalisere os andre, du kan kun tale for dig selv og dine egne erfaringer.


Jeg kan godt forstå at du føler dig stødt over min generaliserende holdning, men målet var også at angribe emnet fra et stort, men snævert perspektiv. Jeg mener ikke der er plads til særbehandling af enkelte grupper i den her sag, og du repræsenterer trods alt en meget lille gruppe i forhold til hvor mange der kommer og går på Christiania.

Det kunne være et sjovt forsøg, at stoppe salget af hash derinde som et projekt for at se hvordan det påvirkede besøgstallene. Hele turistattraktionen handler jo også om, at folk gerne vil se denne anarkistiske fristad hvor narkotikaen flyder frit.

Jeg kan godt forstå, at det er umuligt at forholde sig til at man fjerner stedet, hvis man er i din situation, men lige så svært er det altså for mange at forholde sig til at man ikke fjerner det.


Tænk på en kvinde i Danmark i følgende situation:

Enlig mor med 5 børn og nødsaget til at arbejde 50 timer af om ugen. Bor i en beskeden 3-værelses hvor børnene sover i samme værelse. 2 af børnene har svære faglige problemer i skolen og kræver ekstra opmærksomhed om aftenerne. Den ældste søn som er omkring 19 år sidder i spjældet for salg af hash.
- Hvordan skal hun forholde sig til det som foregår på Christiania? Skal hun føle at det er retfærdigt?

Member
Posts: 5,344
Joined: Jun 12 2010
Gold: 749.00
Jul 10 2012 11:52am
Quote (hlx @ Jul 10 2012 12:45pm)
Jeg kan godt forstå at du føler dig stødt over min generaliserende holdning, men målet var også at angribe emnet fra et stort, men snævert perspektiv. Jeg mener ikke der er plads til særbehandling af enkelte grupper i den her sag, og du repræsenterer trods alt en meget lille gruppe i forhold til hvor mange der kommer og går på Christiania.

Det kunne være et sjovt forsøg, at stoppe salget af hash derinde som et projekt for at se hvordan det påvirkede besøgstallene. Hele turistattraktionen handler jo også om, at folk gerne vil se denne anarkistiske fristad hvor narkotikaen flyder frit.

Jeg kan godt forstå, at det er umuligt at forholde sig til at man fjerner stedet, hvis man er i din situation, men lige så svært er det altså for mange at forholde sig til at man ikke fjerner det.


Tænk på en kvinde i Danmark i følgende situation:

Enlig mor med 5 børn og nødsaget til at arbejde 50 timer af om ugen. Bor i en beskeden 3-værelses hvor børnene sover i samme værelse. 2 af børnene har svære faglige problemer i skolen og kræver ekstra opmærksomhed om aftenerne. Den ældste søn som er omkring 19 år sidder i spjældet for salg af hash.
- Hvordan skal hun forholde sig til det som foregår på Christiania? Skal hun føle at det er retfærdigt?


star trek
ja
star trek
Member
Posts: 25,608
Joined: Dec 5 2007
Gold: 75.00
Jul 10 2012 01:29pm
Quote (ObviousIsObvious @ Jun 29 2012 05:06pm)
Skal lortet ryddes, eller bevares?

PS: lukker Pusherstreet om natten?


Lad det blive...

Og brug kræfterne på at smide udlændinge som ikke fortjener at være her!
Member
Posts: 1,337
Joined: Feb 7 2011
Gold: 0.85
Jul 10 2012 03:18pm
min mening er at det skal blive.. ikke fordi at jeg støtter deres miljø...

men fordi at det fjerner sådan et dårligt miljø for børn osv fra Københavns gader.. og det gør det lettere for politiet at kontrollerer og følger med i hvad der sker.

har svært ved at udtrykke mig klart lige pt. Håber i forstår hvad jeg mener..
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jul 10 2012 04:40pm
Quote (iBecameLegend @ Jul 10 2012 10:18pm)
min mening er at det skal blive.. ikke fordi at jeg støtter deres miljø...

men fordi at det fjerner sådan et dårligt miljø for børn osv fra Københavns gader.. og det gør det lettere for politiet at kontrollerer og følger med i hvad der sker.

har svært ved at udtrykke mig klart lige pt. Håber i forstår hvad jeg mener..


Politiet kan ikke kontrollere Christiania som det er i dag. De kan ikke patruljere derinde, og de kan ikke jage kriminelle, hvis de løber derind, uden forstærkning fra minimum 2 politigårde som så må lukkes under aktionen. Husker du journalisten som blev overfaldet på Christiania? Politiet kunne ikke rykke ind og hjælpe journalisten pga. fare for eget liv, så de måtte vente på journalisten blev overdraget ved porten.

Jeg synes du skulle læse linker, som Monze tidligere postede: http://www.dansk-politi.dk/Page-635.aspx?ProductID=PROD2804&PID=4238
Der er noget at læse, men hvis man skal danne en seriøs mening om et emne, som bl.a. omhandler kriminalitet, bør man da ihvertfald høre politiets side af sagen.

I tilfælde af du ikke gider at læse det, synes jeg, at du stadig burde vide en ting fra artiklen. En politibetjent udtaler i den, at det ville være meget bedre hvis salget ikke foregik indelukket på Christiania, for hvis det foregik i Københavns gader, så ville de være i stand til at lave deres arbejde og kunne arrestere forbryderne og finde frem til bagmændene, hvilket som sagt ikke er muligt pt.
Desuden, børn der leder efter dårlige omgivelser, skal nok kunne finde frem til Christiania.
Member
Posts: 10,474
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
Jul 10 2012 06:05pm
kiggede

This post was edited by IAcid on Jul 10 2012 06:07pm
Member
Posts: 1,337
Joined: Feb 7 2011
Gold: 0.85
Jul 10 2012 06:12pm
Quote (Tigerss @ Jul 10 2012 11:40pm)
Politiet kan ikke kontrollere Christiania som det er i dag. De kan ikke patruljere derinde, og de kan ikke jage kriminelle, hvis de løber derind, uden forstærkning fra minimum 2 politigårde som så må lukkes under aktionen. Husker du journalisten som blev overfaldet på Christiania? Politiet kunne ikke rykke ind og hjælpe journalisten pga. fare for eget liv, så de måtte vente på journalisten blev overdraget ved porten.

Jeg synes du skulle læse linker, som Monze tidligere postede: http://www.dansk-politi.dk/Page-635.aspx?ProductID=PROD2804&PID=4238
Der er noget at læse, men hvis man skal danne en seriøs mening om et emne, som bl.a. omhandler kriminalitet, bør man da ihvertfald høre politiets side af sagen.

I tilfælde af du ikke gider at læse det, synes jeg, at du stadig burde vide en ting fra artiklen. En politibetjent udtaler i den, at det ville være meget bedre hvis salget ikke foregik indelukket på Christiania, for hvis det foregik i Københavns gader, så ville de være i stand til at lave deres arbejde og kunne arrestere forbryderne og finde frem til bagmændene, hvilket som sagt ikke er muligt pt.
Desuden, børn der leder efter dårlige omgivelser, skal nok kunne finde frem til Christiania.



Børn der "leder".. jeg mener det er bedre for de unge børn at de ikke støder på hash ved hvert hjørne..så er det også lettere for deres forældre at kontrollerer de ikke tager hen til Cristiania.

Politiet må siges at have bedre forståelse inden for emnet, end jeg har.. så må erkende at jeg tog fejl.

Følte nu bare det var lettest at have det hele samlet et sted, og ikke spredt over hele københavn..
Member
Posts: 3,721
Joined: Mar 9 2009
Gold: 18,282.74
Jul 11 2012 10:26am
Quote (iBecameLegend @ Jul 11 2012 01:12am)
Børn der "leder".. jeg mener det er bedre for de unge børn at de ikke støder på hash ved hvert hjørne..så er det også lettere for deres forældre at kontrollerer de ikke tager hen til Cristiania.

Politiet må siges at have bedre forståelse inden for emnet, end jeg har.. så må erkende at jeg tog fejl.

Følte nu bare det var lettest at have det hele samlet et sted, og ikke spredt over hele københavn..


Sådan har jeg også haft det på et tidspunkt, men jeg vidste ikke at politiet næsten ikke kunne gøre noget ved kriminalitet på Christiania. Eller kriminelle der løber derind for den sags skyld...

Selvfølgelig er det ikke bedre for børn at der er pushere rundt omkring i byen, men så ville politiet kunne gøre noget ved problemerne, og på den måde forhåbentlig fjerne dem fuldstændigt.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1789
Add Reply New Topic New Poll