Quote (MrLennon @ 10 Jul 2012 00:05)
Det der var da en gang bullshit, Jeg har familie på staden, har selv boet meget nær der og er kommet der dagligt i flere år og ja, jeg ryger hash, men det er på ingen måde pga salget jeg kommer, jeg kommer der for at hygge med folk, tage i badehuset, handle i grønsagen og møde nye mennesker på Nemo og månen, de har jo byens bedste varme hyldedrik og et godt brunch tilbud, jeg har holdt jul i den grå hal hvert år siden 2004 og skal selfølgelig derind igen i år..
Der er intet der giver dig ret til at generalisere os andre, du kan kun tale for dig selv og dine egne erfaringer.
Jeg kan godt forstå at du føler dig stødt over min generaliserende holdning, men målet var også at angribe emnet fra et stort, men snævert perspektiv. Jeg mener ikke der er plads til særbehandling af enkelte grupper i den her sag, og du repræsenterer trods alt en meget lille gruppe i forhold til hvor mange der kommer og går på Christiania.
Det kunne være et sjovt forsøg, at stoppe salget af hash derinde som et projekt for at se hvordan det påvirkede besøgstallene. Hele turistattraktionen handler jo også om, at folk gerne vil se denne anarkistiske fristad hvor narkotikaen flyder frit.
Jeg kan godt forstå, at det er umuligt at forholde sig til at man fjerner stedet, hvis man er i din situation, men lige så svært er det altså for mange at forholde sig til at man ikke fjerner det.
Tænk på en kvinde i Danmark i følgende situation:
Enlig mor med 5 børn og nødsaget til at arbejde 50 timer af om ugen. Bor i en beskeden 3-værelses hvor børnene sover i samme værelse. 2 af børnene har svære faglige problemer i skolen og kræver ekstra opmærksomhed om aftenerne. Den ældste søn som er omkring 19 år sidder i spjældet for salg af hash. - Hvordan skal hun forholde sig til det som foregår på Christiania? Skal hun føle at det er retfærdigt?