d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Brug For Seriøst Råd
Prev178910Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Jun 29 2012 06:18am
Quote (JelleDK @ 29 Jun 2012 14:16)
Øhm.. Jeg er også bager ? Synes da ikke jeg har ramt bunden..


Haha, det var nu mere et personlig angreb på UTB :P
Jeg har ikke noget imod bager, in fact så handler jeg ofte med dem :P

Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
Jun 29 2012 06:21am
Quote (SIT_nTakeNotes @ Jun 29 2012 01:18pm)
Haha, det var nu mere et personlig angreb på UTB :P
Jeg har ikke noget imod bager, in fact så handler jeg ofte med dem :P


Bare det du siger han er bager og har ramt bunden, er da noget mod alle bagere..
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Jun 29 2012 06:24am
Quote (JelleDK @ 29 Jun 2012 14:21)
Bare det du siger han er bager og har ramt bunden, er da noget mod alle bagere..


Godt, så tag vi den herfra. Vi kan godt blive enig om, at en bager ikke har den største social status i verdenen?

Overdrivelse fremmer forståelsen.

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Jun 29 2012 06:25am
Member
Posts: 10,252
Joined: Nov 25 2009
Gold: 578.20
Jun 29 2012 06:33am
Quote (SIT_nTakeNotes @ 29 Jun 2012 13:24)
Godt, så tag vi den herfra. Vi kan godt blive enig om, at en bager ikke har den største social status i verdenen?

Overdrivelse fremmer forståelsen.


Bagere kan da et håndværk, som du ikke kan?
Man skal gøre det man vil, så er det da dumt af andre og dømme dem for det :)
Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
Jun 29 2012 06:35am
Quote (SIT_nTakeNotes @ Jun 29 2012 01:24pm)
Godt, så tag vi den herfra. Vi kan godt blive enig om, at en bager ikke har den største social status i verdenen?

Overdrivelse fremmer forståelsen.


Nej, det kan vi ikke blive enige om.. De danske bagere har faktisk meget status i udlandet, og de prøver endda at gøre kunsten efter med hensyn til wienerbrød..
Bagere har også et godt socialt samvær med andre..
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Jun 29 2012 06:42am
Quote (JelleDK @ 29 Jun 2012 14:35)
Nej, det kan vi ikke blive enige om.. De danske bagere har faktisk meget status i udlandet, og de prøver endda at gøre kunsten efter med hensyn til wienerbrød..
Bagere har også et godt socialt samvær med andre..


Okay, jeg tror bare vi stopper diskussionen her. Vi har klart ikke samme synspunkter. Jeg følger det traditionelle samfundssyn, mens du har dit subjektive syn.

Påstand: De danske bager har meget status i udlandet.

For hvem? Andre bager?

Påstand: Godt socialt samvær.

Jamen det skal jeg slet ikke betvivle! Men det hæver ikke at din social status. Indkomst samt uddannelses mæssigt.

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Jun 29 2012 06:43am
Member
Posts: 36,262
Joined: Oct 11 2007
Gold: 10.75
Jun 29 2012 06:49am
Var i 9. klasse i praktik hos en bager.
Gal det var hårdt at stå op klokken 2 og 5.
Member
Posts: 5,363
Joined: Aug 24 2007
Gold: 655.43
Jun 29 2012 06:52am
Quote (SIT_nTakeNotes @ Jun 29 2012 01:42pm)
Okay, jeg tror bare vi stopper diskussionen her. Vi har klart ikke samme synspunkter. Jeg følger det traditionelle samfundssyn, mens du har dit subjektive syn.

Påstand: De danske bager har meget status i udlandet.

For hvem? Andre bager?

Påstand: Godt socialt samvær.

Jamen det skal jeg slet ikke betvivle! Men det hæver ikke at din social status. Indkomst samt uddannelses mæssigt.


Min uddannelse tager lige så lang tid, som alle andre erhvervsuddannelser..
Indkomst kommer an på hvor du arbejder og hvilken titel du har.. Minimum udbetalt før skat ligger på ca 30k.. Plus det er nemt at forhandle sig til god løn og finde arbejde, da der er mangel på bagere..
Nej, ikke kun af udlanske bagere, men også deres befolkning..
Der er jo en grund til at det hedder en Danish i udlandet og at det sælger godt..
Wienerbrød er anerkendt i udlandet, når der er vm i både bageri og konditori ligger Danmark på top 5 næsten hvert år..
Udover wienerbrød og Danmark også kendte for deres rugbrød, det er meget svært at finde et rugbrød i udlandet..
Member
Posts: 1,050
Joined: Feb 24 2012
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Jun 29 2012 06:57am
Quote (JelleDK @ 29 Jun 2012 14:52)
Min uddannelse tager lige så lang tid, som alle andre erhvervsuddannelser..

Indkomst kommer an på hvor du arbejder og hvilken titel du har.. Minimum udbetalt før skat ligger på ca 30k.. Plus det er nemt at forhandle sig til god løn og finde arbejde, da der er mangel på bagere..
Nej, ikke kun af udlanske bagere, men også deres befolkning..
Der er jo en grund til at det hedder en Danish i udlandet og at det sælger godt..
Wienerbrød er anerkendt i udlandet, når der er vm i både bageri og konditori ligger Danmark på top 5 næsten hvert år..
Udover wienerbrød og Danmark også kendte for deres rugbrød, det er meget svært at finde et rugbrød i udlandet..


Det hvordan man vender den og drejer den. Indkomsten er relativ lavt, og vilkårende på arbejdet (subjektiv mening der sniger sig ind her) mindre gode. Mest pga. arbejdstiden.

"Deres befolkning", den giver jeg dig altså ikke.

Er godt klar over at rugbrød, samt Danish er anerkendt i udlandet. Men det hæver ikke din aktuelle social status. --> http://www.denstoredanske.dk/Samfund,_jura_og_politik/Sociologi/Grupper/social_status

Igen er din uddannelse ikke baseret på din bogligdel, det er dog en uddannelse uden tvivl. Men det ikke en boglig uddannelse.

This post was edited by SIT_nTakeNotes on Jun 29 2012 06:59am
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
Jun 29 2012 07:33am
Nu har vi da skiftet hen på en diskussion i stedet for en latterlig troll-post, men damn gutter; Get on with your lives. I det mindste bliver det her topic så lukket nu, for man må ikke ytre en mening på Kim Jong-Pauls danske subforum.
Go Back To Dansk Topic List
Prev178910Next
Add Reply New Topic New Poll