d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Moskeer I København > Hvad Synes I?
Prev1789101132Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Jan 19 2011 08:14pm
Quote (Sometimes @ 20 Jan 2011 00:39)
Jeg synes også det er helt i orden, måske kan det forene folk bare en lille smule, bare de bygger dem flotte, så har jeg intet imod det, skal lige siges jeg ikke gider vækkes klokken 6 om morgen, pga. bøn :)

Ja fordi når man er imod noget så er man jo racist, det kan jo ikke tænkes at en person kan have en anden holdning af andre årsager, lol, kvinder skal ses ikke høres. :)

hahaha hvor er du dum

Quote (JelleDK @ 20 Jan 2011 03:01)
Jeg er fuldstændig imod en moske i Danmark..
Danmark er et kristen land, bare se på vores flag..
Muslimerne brandte Dannebrog af og angreb en dansk ambassade..
Muslimerne i Danmark har klaret sig uden en, siden de første kom, da vi manglede arbejdskræft, så overlever de også uden en nu..

Hvad bliver det næste, at vi skal have til resten af religionerne også ?

Vi lever i et multietnisk samfund, men så fordi størstedelen er kristen, så har de ikke lov til at få en moske? det er sq da dumt at tænke sådan
Member
Gold: 2.53
Jan 19 2011 10:02pm
lol det her topic, er god underholning :)

Member
Gold: 578.20
Jan 19 2011 11:39pm
bryder mig ikk om at mange af pengene til iværtfald det ene a byggerigerne er betalt af præstestyret i Iran, som er skide korrupte og diktatoriske.

Ved ikk', syntes bare ikk at en moske rigtigt høre hjemme her i Danmark, iværtfald med de muslimers holdning og måden mange opføre sig på.

Quote (Hore_to_the_t @ 20 Jan 2011 00:14)
vi styrer hele dk anyways, hvad tuder i over ??

og netop den måde ser mange indvandrere og muslimer osv det på, de er ligeglade med danmark, ud med ytringsfrihed osv osv.

De for bare mere og mere deres vilje.

This post was edited by mmn91 on Jan 19 2011 11:43pm
Member
Gold: 7,745.83
Jan 20 2011 12:03am
religion er til grin

se hvordan i sidder og bitcher over det, fucking ligegyldigt jo

de har klaret sig i danmark i al den tid de har været her, det gør sku nok ik den store forskel om de har en moske eller ej, de overlever

om de sidder på et tæppe derhjemme eller i en stor sal og snakker med deres fantasi ven allah gir jo det samme

kunne godt tænke mig at vide hvad de ber om, "skab fred i mit land" ja det går sku godt hva

hvorfor bede i det hele taget, de får jo aldrig hvad de ber om aligevel, og hvis de gør, så be dog for satan om en moske

fatter ik at danmark og folk gider bruge tid/penge/plads til alt det lort

hvis folk vil tro på der er en gud, jesus, allah, budda, w/e så lad dem det, OPPE I DERES HOVED, de pøves ik noget kæmpe slot til at sidde og udtænke deres absurde fantasier i

Member
Gold: 8.00
Jan 20 2011 12:22am
This post is a violation of the site rules and appropriate action was taken.

Quote (DocPhil @ Jan 19 2011 11:58pm)
Sarkasme er ikke tabt på dig.

Du behøver overhovedet ikke gøre hvad jeg siger, og du har sandelig ret til dine egne meningerne og holdninger. Kan du give mig et fornuftigt argument der ikke er "danmark for danskere" for det argument er i mod vores grundlov i det her tilfælde da vi har religionsfrihed?

Er du sort?

Og noget siger mig du blev mobbet ud af folkeskolen.. nørd

This post was edited by Mo4NL on Jan 20 2011 12:23am
Member
Gold: 7,525.26
Jan 20 2011 01:22am
Nu har jeg kun læst et par sider her, men det er godt nok helt utroligt at se hvor forskræmte folk lyder når de kaster med smuds ud over fremmede folkefærd som de i bund og grund intet kendskab har til. Vi er et dejligt lille stolt folkefærd heroppe i det kolde nord, og vi ligger i en fredelig egn med nok så megen regn og slud, men ikke desto mindre er vi fri fra krig, tsunamier, jordskælv og til dels etnisk forfølgelse...
Vores samfund bygger på et protestantisk basisfundament som en masse mennesker ikke giver meget for i den daglige livsførsel, men som stadigvæk trækker i hobetal af folk til vores sakramenter (kirkerne) på søndage og i juletid, fordi det er en del af den "danske ånd". På selv samme klode som vi bor på, bare et lidt andet sted ligger der nogle lande hvor tsunamier, jordskælv, sult, krig og andet godt er hverdag, dernede bor nogle mennesker som i bund og grund er ligesom alle andre mennesker, ja vores DNA er meget ens. Solen skinner imidlertid lidt mere dernede og de får derfor den der farlige mørke glød i huden som vi allesammen ved er første skridt på vej imod at blive selvmordsbomber eller en person der kun vil true andre og nasse på vestlige samfundssystemer. De her mennesker bruger nogle andre sakramenter (Moskéer) som betyder meget for dem i deres hverdag, nøjagtigt som vores egen kirke må have antaget at gøre det i den danske befolkning et par århundreder tilbage. Ja man kan næsten sige at arabere og andet godt folk på den konto er et par år bagefter eller mange, og vi kan stille spørgsmålet hvorfor?

Hver dag stiller vesten det spørgsmål, hvorfor er i ikke som os? Tror i virkelig på alt det hurlumhej med de 72 jomfruer i himlen og hvorfor rejser i til Mekka og kaster med sten hvert år?
Disse spørgsmål er helt okay at stille efter min mening, det er da interessant at vide, men det begynder at blive problematisk når vi går ud over nysgerrighedens grænser. For vi har måske opdaget at mellemøsten og USA etc. ikke helt minder om hinanden, og heldigvis! Det er to vidt forskellige kulturer og desværre ser det ud som om vesten/USA engang imellem tror at de ved hvad der det bedste for alle mennesker, og derfor ser de det som en god gerning når de dagligt kaster bomber ud af deres fine flyvemaskiner i "fjendske" territorier fordi det er jo 'for a greater cause at de gør det! Ligesådan gjorde vi her i Europa tilbage da vi kun havde sværd, vi sendte en flok unge kristne til Jerusalem så vi kunne få smidt de vantro saracenere på porten og få puttet lidt af den fornuftige tro tilbage i guds by, ja guds by, ham der gud vi allesammen ved er en kristen fætter oppe i himlen. Vi jævnede Moskéer med jorden og byggede kirker dernede så alt det gode blev genoprettet, og vi myrdede og voldtog.

Den dag i dag er der stadig krig masser af steder og mange mennesker har måske været på flugt i generationer og har slet ikke haft tid til at udvikle sig som samfund eller religion fordi de hele tiden har været under pres fra folk i Danmark/vesten/USA der imidlertid har haft super god tid til at gøre sig teoretiske og samfundsmæssige overvejelse og samtidig har fået implementeret meget af det og nu lever i et helt andet samfund. Vi bliver ved med at skæve over til mellemøsten og tænke, hvor bliver i af? I tror da ikke stadig på det fis? Men de har ikke haft den samme ro, og de er stadigvæk under pres den dag i dag, for de har olie i undergrunden og det kan man rigtig godt bruge når man som vesten og USA er blevet et hypermoderne samfund og ikke stadig transportere sig rundt per kamel eller æsel, nej vi skal have en V8 benzinsluger tanket med benzin direkte fra Bashra i Iran, de bruger det alligevel ikke, og vi gør jo en god gerning ved samtidig at skyde alle deres onde statsledere inden de smider en A-bombe i hovedet på os uskyldige folk i vesten som bare vil hjælpe...

Nu står grænserne åbne i EU, og i har 2011, folk med muslimsk baggrund kan altså komme ind i vores land, hvis de bliver fundet egnet, ellers må de vende hjem til krig og jordskælv og så kan de måske prøve igen når den daglige vold og fornedrelse går dem på i længden. Men dem der kommer ind i "vores" lille land, dem kan jeg godt undvære en Moské eller to til, jeg synes det er helt i orden at nu hvor de har fundet et sted med en smule fred, at de kan få lov til at fortsætte der hvor de slap, og måske ligesom vi har gjort, udvikle sig i deres egen retning, uden at nogen skal skubbe og presse dem konstant. Vi har som Molle nævner religionsfrihed her i landet.
Hvis folk er bange for nogen så prøv at undersøge hvad det er før i stiller jer på bagbenene, der er en grund til at DF får 20 % stemmer, og det er efter min mening frygt. Frygten for det ukendte er så stor i Danmark fordi vi hver dag kan se alle katastroferne på TV og vi ved at vi har det pisse godt heroppe, der er sgu ikke nogen der må ødelægge det for os, for det er sikkert det de pønser på, alle dem med fremmede farver og religioner som ikke kender eller forstår. Men måske er det ikke sådan, måske vil de bare have fred ligesom os, nu har vi fucket deres land op med bomber og krig, måske skulle vi have blandet os udenom?
I det mindste kan vi da give dem en Moské og lidt arbejdsro.
Member
Gold: 43,996.00
Jan 20 2011 02:06am
Aldrig, så bliver danmark sku noget helt andet, ifølge mig.

der er snart flere invandre end dansker efterhånden snart så bor der kun invandre i landet
Member
Gold: 60.00
Jan 20 2011 03:10am
Quote (JelleDK @ 20 Jan 2011 04:01)
Jeg er fuldstændig imod en moske i Danmark..
Danmark er et kristen land, bare se på vores flag..
Muslimerne brandte Dannebrog af og angreb en dansk ambassade..
Muslimerne i Danmark har klaret sig uden en, siden de første kom, da vi manglede arbejdskræft, så overlever de også uden en nu..

Hvad bliver det næste, at vi skal have til resten af religionerne også ?

Det er sgu for snæversynet Jesper. Du har jo ingen indsigt i hvad de mangler eller ikke mangler.
Og det er noget af en stereotyp du har imod muslimer - At ALLE vil brænde landet af og smadre det hele. Jeg har været på hospital en del, og ved du hvem der prøver at gøre det bedst? Folk med anden herkomst end dansk. De har sgu et utroligt pres på deres skuldrer fordi de skal vise at de kan noget og ikke er nogle dumme satanner som pressen gør dem til. Jeg tror sgu også du ville have det skidt med at hvis du flyttede til et andet lland og du per definition var en taber, en ballademager, et udskud eller hvad folk nu plejer at kalde folk med anden etnisk herkomst. Du ville jo hele tiden blive mødt af den stereotyp - Det må sgu ikke være fedt.

Der er utallige eksempler på folk i tyrkiet som har indvaderet områder og "lavet" dem danske. Danske butikker, danske mennesker der snakker DANSK. Er det ikke ligeså dumt så? Det handler om hvor man kan finde ligesindende - Og hvis man ikke kan finde dem i det kand hvor man opholder sig ja så finder man da plads ved dem som er fra et eget land da man jo deler mange ting som man er enige om. Det er tryghed og accept.

Jf. spørgsmålet omkring moskeer, så synes jeg de må opføres da jeg ikke kan se et problem i det så lang tid at de ikke bliver brugt som base for terrorisme. (Ikke sagt at det er alle der vil udføre sådan en stupid handling)
Jf. Hele debatten om deres "lydforurening" så vil jeg mene at "vores" kristne kirker larmer ligeså meget når solen ringes op og ned og de andre begivendheder. Det handler om tilvænding og accept, noget som de fleste etnisk danskere har MEGET svært ved. Vi må jo erkende at vi lever i et globalt samfund, og det er noget vi skal drage nytte af. Der er så meget viden, differance og ideer som vi kan bruge til videre udvikling af samfundet. Vi kan jo ikke blive ved med at leve i vores lille boble med røde køer, Morten Korch, hjemmelavet smør. Etc. Vi sakker bagud i udvikling hvis vi ikke følger tendenserne.

Jeg har aldrig haft problemer med indvandrer. Men kan da godt se problemet med de unge utilpassede - Dem er der også en del af i min by. Men de går pænt hånd i hånd med "briannerne" som ligeledes ikke er bedre når det kommer til vold, chikane og andre vederstykkeligheder. Jeg kan derved ikke skære alle over en kam ved at sige at ALLE indvandrer udøver vold, hvis jeg ikke i samme åndedrag siger at det gør alle etnisk danskere også. Jeg kan blive noget så sur over den stereotype holdning og snæversynethed der er når jeg snakker med folk i vores danske samfund.

Jeg skammer mig sgu over at være dansker når jeg ser den intolerance der er overalt.

Member
Gold: 10.75
Jan 20 2011 04:46am
TL;DR
Member
Gold: 1,217.00
Jan 20 2011 04:48am
Quote (Mo4NL @ 20 Jan 2011 08:22)
Er du sort?

Og noget siger mig du blev mobbet ud af folkeskolen.. nørd

Quote (lulzz @ 20 Jan 2011 08:03)
religion er til grin

se hvordan i sidder og bitcher over det, fucking ligegyldigt jo

de har klaret sig i danmark i al den tid de har været her, det gør sku nok ik den store forskel om de har en moske eller ej, de overlever

om de sidder på et tæppe derhjemme eller i en stor sal og snakker med deres fantasi ven allah gir jo det samme

kunne godt tænke mig at vide hvad de ber om, "skab fred i mit land" ja det går sku godt hva

hvorfor bede i det hele taget, de får jo aldrig hvad de ber om aligevel, og hvis de gør, så be dog for satan om en moske

fatter ik at danmark og folk gider bruge tid/penge/plads til alt det lort

hvis folk vil tro på der er en gud, jesus, allah, budda, w/e så lad dem det, OPPE I DERES HOVED, de pøves ik noget kæmpe slot til at sidde og udtænke deres absurde fantasier i

Amazing!

Jeg er ikke "sort". Jeg blev i en årrække mobbet i folkeskolen indtil jeg blev større og stærkere, så gav det ligesom sig selv at lade være med det pjat. Hov det er nu omkring 15 år siden. Jeg tror jeg er kommet over det.

Det er fint at have det synspunkt at religion er roden til alt ondt, så længe man har overvejet om den ikke også er roden til alt ondt. Jeg er klar over, at vi historisk har set mennesker udnytte religion og at religion i de forkerte hænder har skabt krig, udnyttelse, tortur, afbrændinger mm. men hvis vi tager et kig i historiebøgerne så opdager man hurtigt, at religion bare har været en undskyldning for krig, men ikke grunden. Arabisk guld, magt og land har været langt mere attraktivt end at sprede Guds ord.

Så hvad har religion gjort?

Ikke andet end at grundlægge og være fundament for 6 milliarders menneskers moralske rygrad. Religion har gjort lige så meget menneskeheden, som den har taget. Kunne vi have været foruden? Kunne vi, som ateister, have ladet logikken og fornuften vise os vejen frem. Kig en gang på de posts herinde og spørg jer selv det spørgsmål.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1789101132Next
Add Reply New Topic New Poll