Quote (JelleDK @ 20 Jan 2011 04:01)
Jeg er fuldstændig imod en moske i Danmark..
Danmark er et kristen land, bare se på vores flag..
Muslimerne brandte Dannebrog af og angreb en dansk ambassade..
Muslimerne i Danmark har klaret sig uden en, siden de første kom, da vi manglede arbejdskræft, så overlever de også uden en nu..
Hvad bliver det næste, at vi skal have til resten af religionerne også ?
Det er sgu for snæversynet Jesper. Du har jo ingen indsigt i hvad de mangler eller ikke mangler.
Og det er noget af en stereotyp du har imod muslimer - At ALLE vil brænde landet af og smadre det hele. Jeg har været på hospital en del, og ved du hvem der prøver at gøre det bedst? Folk med anden herkomst end dansk. De har sgu et utroligt pres på deres skuldrer fordi de skal vise at de kan noget og ikke er nogle dumme satanner som pressen gør dem til. Jeg tror sgu også du ville have det skidt med at hvis du flyttede til et andet lland og du per definition var en taber, en ballademager, et udskud eller hvad folk nu plejer at kalde folk med anden etnisk herkomst. Du ville jo hele tiden blive mødt af den stereotyp - Det må sgu ikke være fedt.
Der er utallige eksempler på folk i tyrkiet som har indvaderet områder og "lavet" dem danske. Danske butikker, danske mennesker der snakker DANSK. Er det ikke ligeså dumt så? Det handler om hvor man kan finde ligesindende - Og hvis man ikke kan finde dem i det kand hvor man opholder sig ja så finder man da plads ved dem som er fra et eget land da man jo deler mange ting som man er enige om. Det er tryghed og accept.
Jf. spørgsmålet omkring moskeer, så synes jeg de må opføres da jeg ikke kan se et problem i det så lang tid at de ikke bliver brugt som base for terrorisme. (Ikke sagt at det er alle der vil udføre sådan en stupid handling)
Jf. Hele debatten om deres "lydforurening" så vil jeg mene at "vores" kristne kirker larmer ligeså meget når solen ringes op og ned og de andre begivendheder. Det handler om tilvænding og accept, noget som de fleste etnisk danskere har MEGET svært ved. Vi må jo erkende at vi lever i et globalt samfund, og det er noget vi skal drage nytte af. Der er så meget viden, differance og ideer som vi kan bruge til videre udvikling af samfundet. Vi kan jo ikke blive ved med at leve i vores lille boble med røde køer, Morten Korch, hjemmelavet smør. Etc. Vi sakker bagud i udvikling hvis vi ikke følger tendenserne.
Jeg har aldrig haft problemer med indvandrer. Men kan da godt se problemet med de unge utilpassede - Dem er der også en del af i min by. Men de går pænt hånd i hånd med "briannerne" som ligeledes ikke er bedre når det kommer til vold, chikane og andre vederstykkeligheder. Jeg kan derved ikke skære alle over en kam ved at sige at ALLE indvandrer udøver vold, hvis jeg ikke i samme åndedrag siger at det gør alle etnisk danskere også. Jeg kan blive noget så sur over den stereotype holdning og snæversynethed der er når jeg snakker med folk i vores danske samfund.
Jeg skammer mig sgu over at være dansker når jeg ser den intolerance der er overalt.