Quote (Charge @ Nov 25 2010 01:27pm)
sandt nok man ser hele tiden gode og onde mennesker.
tror ikke på gud eller djævlen what so ever. For mig er "tro" bare noget svage mennesker skal have for at give skylden eller smide ansvaret fra sine skulder.
arh.... det nu nok ikke helt rigtig..
Quote (Znuggle @ Nov 25 2010 09:21pm)
Det han mener er at man kan bruge tro til at lægge give skylden væk eller lægge ansvar fra sig.
Eksempel: Jeg er ikke den bedste til at svømme, det må altså være guds vilje at jeg aldrig skal kunne blive den bedste svømmer, ergo gider jeg ikke øve mig mere.
Eksempel 2: Gud siger at muslimer er vantro, derfor skal jeg ikke hjælpe en muslimsk dame selvom hun er faldet på fortovet og ikke kan rejse sig op, det kan ikke være min pligt.
der er noget om det.. men ikke helt
Quote (mmn91 @ Nov 26 2010 03:41pm)
lidt dårlige eksempler undskyld jeg siger det, fordi jeg er kristen har jeg slet ikk noget i mod muslimer, har selv muslimske venner.. eksempel 1, are you serious..

måske er der nogle få som gør sådan, de skulle også have et klap i ansigtet for at være en smule retardet, men ikke troene gør da helt det samme, så det at sige troene er svage og giver skylen til andre er nok det dummeste jeg længe har hørt.
enig... men der vil altid være tilfælde med folk som er sådan.. hvis ikke den anden vej om... den muslimske tro ( koranen) ser meget ned på alle andre mennesker som ikke er troende som dem.. det er dog ikke alle der følge den ordret... men der er--
og jeg har også en god ven som er muslimsk og kender mange... dog det er sku svært ikke at dømme på forhånd nogle gange..
Quote (xz-master @ Nov 27 2010 09:45am)
At blive konfirmeret er jo ikke et spørgsmål om man er religiøs, mere. Det er et spørgsmål om at man følger traditionen og normen.
This
enig
This post was edited by haloneya on Nov 27 2010 04:58am