d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Christiania
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 10.75
Jul 8 2012 01:54pm
Quote (eLmasten @ Jul 8 2012 08:28pm)
aaaaaaaaahh..

alkohol er verdens 4 farligste stof... hvor tit ser man i nyhederne eller på forsiden af avisen " man død af hash misbrug " eller " 2 dræbt af overdosis af hash" .. aldrig!
men der dør KONSTANT folk af alkohol ... endten fordi folk drikker for meget.. eller fordi folk slår hinanden ned eller køre sprit kørsel....

hvis man er møg fuld så tror man at man kan alt.. og så går det ud over uskyldige mennesker..
hvis man er møg skæv så går det kun udover en selv..

/e

sry for 2' post.

Så man kan sagtens køre bil mens man har røget hash?
Member
Gold: 253,169.00
Jul 8 2012 02:29pm
Quote (eLmasten @ 8 Jul 2012 21:28)
aaaaaaaaahh..

alkohol er verdens 4 farligste stof... hvor tit ser man i nyhederne eller på forsiden af avisen " man død af hash misbrug " eller " 2 dræbt af overdosis af hash" .. aldrig!
men der dør KONSTANT folk af alkohol ... endten fordi folk drikker for meget.. eller fordi folk slår hinanden ned eller køre sprit kørsel....

hvis man er møg fuld så tror man at man kan alt.. og så går det ud over uskyldige mennesker..

/e

sry for 2' post.

Nu er det jo langt nemmere og blive alko og misbruge alkohol i og med det er lovligt at købe uanset hvor stor en dranker man er. Stoffer er ikke lovlige og derfor er der nogen der ikke kommer til dem da det trods alt stadig er mere besværligt. Jeg er SIKKER på at hvis hash var lovligt og kunne købes i ALLE butikker så ville vi se mange der kørte galt fordi de var påvirkede og tog folk med sig i døden. ALT er skadelig hvis det misbruges i ekstreme mængder. Folk der har været drankere i mange år får leverproblemer og dør. Det gør rygere også det er bare lungerne det går ud over. Og der er vel ingen der ved hvordan effekten ville være såfremt det var lovligt - og ikke kun lovligt på bestemte steder, men tilgængeligt ALLE steder.

Jeg ser muligvis nogle fordele ved at legalisere det, men kan sagtens også se de mulige ulemper det kunne medføre.
Member
Gold: 0.00
Jul 8 2012 03:59pm
Quote (Sunshines @ Jul 8 2012 03:24pm)

min mor har kørt påvirket rundt de sidste 25 år uden en eneste skade, jeg selv har kørt 6 år og heller aldrig haft en skade..
Jeg siger ikke at der ikke kan gå ting galt når man er påvirket, men at risikoen ikke er "meget" større end hvis du ikke var..
En lille sidenote ville være at de fleste hash/cannabis forbrugere (som jeg har kendskab med) tænker sig om og sætter sig ikke bag rettet i en kæmpe koger, hvorimod alkoholpåvirkede folk ofte tænker med ydersiden af albuen før de beslutter sig for at sætte sig bag rettet.
Member
Gold: 253,169.00
Jul 9 2012 12:00am
Member
Jul 9 2012 01:32am
Quote (IAcid @ 2 Jul 2012 11:07)
synes da også hash er dyrt i forhold til hvad det egentlig er

1g koster let 100kr

Du kan få en 100 ryger for 25 kr g ..
Member
Gold: 20.00
Jul 9 2012 01:40am
Quote (Sunshines @ Jul 8 2012 08:54pm)

yeah bedre end hvis man er fuld..

men de fleste snork sover inden de kommer ud i bilen.
Member
Gold: 5.00
Jul 9 2012 12:49pm
jaaaa rød stue diskuterer
Member
Gold: 362.51
Jul 9 2012 02:42pm
Quote (eLmasten @ 9 Jul 2012 09:40)
yeah bedre end hvis man er fuld..

Men det er stadig ganske besværligt at køre bil hvis man er kraftigt påvirket af hash, og man er bestemt til fare for sig selv og andre.

@OP: Hvis Christiania aldrig havde handlet om hash, så havde det været skudt i sænk for lang tid siden. Ynkeligt at høre på en samling bonghjerner diskutere det kulturelle ved Christiania, når alle i sidste ende godt ved, at de aldrig ville sætte deres fødder derinde hvis de ikke solgte hash. I er jo pisse ligeglade med deres cykler og deres maling. Desuden har hashen altid været at finde i gadebilledet, så det bekymrer mig egentlig ikke at man slukker for hashsalget derinde.

Jeg er selv tidl. hash-ryger og har mange venner og bekendte der flittigt besøger Christiania, men det er sgu da ikke for at se på kunstmalerier eller cykle ture om søen.

Ryd lortet for retfærdighedens skyld.

Member
Jul 9 2012 04:05pm
Quote (hlx @ Jul 9 2012 04:12pm)
Men det er stadig ganske besværligt at køre bil hvis man er kraftigt påvirket af hash, og man er bestemt til fare for sig selv og andre.

@OP: Hvis Christiania aldrig havde handlet om hash, så havde det været skudt i sænk for lang tid siden. Ynkeligt at høre på en samling bonghjerner diskutere det kulturelle ved Christiania, når alle i sidste ende godt ved, at de aldrig ville sætte deres fødder derinde hvis de ikke solgte hash. I er jo pisse ligeglade med deres cykler og deres maling. Desuden har hashen altid været at finde i gadebilledet, så det bekymrer mig egentlig ikke at man slukker for hashsalget derinde.

Jeg er selv tidl. hash-ryger og har mange venner og bekendte der flittigt besøger Christiania, men det er sgu da ikke for at se på kunstmalerier eller cykle ture om søen.

Ryd lortet for retfærdighedens skyld.

Det der var da en gang bullshit, Jeg har familie på staden, har selv boet meget nær der og er kommet der dagligt i flere år og ja, jeg ryger hash, men det er på ingen måde pga salget jeg kommer, jeg kommer der for at hygge med folk, tage i badehuset, handle i grønsagen og møde nye mennesker på Nemo og månen, de har jo byens bedste varme hyldedrik og et godt brunch tilbud, jeg har holdt jul i den grå hal hvert år siden 2004 og skal selfølgelig derind igen i år..
Der er intet der giver dig ret til at generalisere os andre, du kan kun tale for dig selv og dine egne erfaringer.
Member
Gold: 5.00
Jul 9 2012 04:10pm
Quote (eLmasten @ 8 Jul 2012 21:28)
aaaaaaaaahh..

/e

sry for 2' post.
bump
Go Back To Dansk Topic List
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll