d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Alco Oder Det Grønne
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Sep 5 2011 02:34pm
Quote (lulzz @ 5 Sep 2011 22:29)
nej fy fy da, så hellere drikke et par flasker vin det jo meget sundere og meget mer "velfungerende", og sammen med vinen skal der da lige lidt tobak til så man rigtig kan forpeste både lunger og lever + hjerne samtidig, alt imens man siger fyfy om alle de substanser man ik lige selv står og kaster i ægget ? ^^

dronning både ryger og drikker, måske hun havde godt af en joint en gang imellem istedet for

det var da os meget sjovt da de fandt coke på adskillge toiletter på christiansborg

:D
Member
Gold: 1,217.00
Sep 5 2011 03:29pm
Quote (lulzz @ 4 Sep 2011 22:09)
hovsa, havde vist ret hva ? det var bullshit

bare fordi du er uviden og dum nok til at tro på sådan noget lort pøves du ik sidde og gøre os andre til retards på dit plan fordi jeg siger det ik kan passe

phil. som jeg har sagt 2-3 gange nu, prøv at google om "cannabis related deaths" og læs lidt, man kan ik OD hash, eller jo hvis man ryger 20.000 joints eller 5.000 bonghoveder inden for 1 times tid, der er ik bevist nogle dødsfald grundet hash andet end hva folk har lavet af dumme ting i sin skævert, derimod kan man sige at 70 % af folk der ryger hash ryger tobak sammen med, og det dræber ja, men det ikke hashen det er tobakken

prøv at læs lidt om hvor meget de forskellige stoffer skader, jeg ved ik om den graf er 100 % nøjagtig men den passer rimelig godt og det ville i kunne se selv ved en hurtig googling, jeg har ik en kilde til den graf den er tager fra et andet forum fra nogle som ved hva de snakker om, og jeg ved den nogenlunde passer da jeg har set 50 andre magen til fra adskillige artikler rundt omkring

Du har nævnt det over for mig 1 gang. Du siger du har din kilde fra "et forum fra nogle som ved hva de snakker om". Jeg laver en antagelse her og gætter på det er det hash forum der. Kan du ikke finde en uafhængig videnskabelig kilde på din graf der, er den ligeså meget værd som min hjemmestrikkede. Det var min pointe. Hvis du vil argumentere videnskabeligt, så hav i det mindste nosser nok til at fremlægge dokumentation, så man kan undersøge sagen.

Min egen personlige holdning omkring emnet vil jeg ikke komme ind på da jeg har ikke sat mig godt nok ind i stoffet. <-- get it? hæhæ

Kunne være interessant, at se om folk i Holland statistisk udvikler de hjernesygdomme som man forbinder hash med.
Member
Gold: Locked
Sep 5 2011 04:29pm
Quote (DocPhil @ 4 Sep 2011 20:07)
http://img840.imageshack.us/img840/1972/04092011200046.jpg

650.000 døde sidste år af Cannabis i USA alene...

Statistically, death directly from marijuana overdose is extremely rare. The CDC reports that between 1999 and 2007, there were 26 deaths with marijuana as an underlying cause, in the United States. This was out of a counted population of 2,615,523,905. When it comes to smoking, most statistics say it will take about 800 joints in a short period of time to actually overdose a person to the point of death. A person should be vomiting or passed out well before this point. When used long term, the smoke itself does contain chemicals that can eventually cause respiratory issues, such as COPD or cancer.

Source: http://wiki.answers.com/Q/How_many_people_die_each_year_from_marijuana
Member
Gold: 3,440.83
Sep 6 2011 01:52pm
Quote (DocPhil @ Sep 5 2011 11:29pm)
Du har nævnt det over for mig 1 gang. Du siger du har din kilde fra "et forum fra nogle som ved hva de snakker om". Jeg laver en antagelse her og gætter på det er det hash forum der. Kan du ikke finde en uafhængig videnskabelig kilde på din graf der, er den ligeså meget værd som min hjemmestrikkede. Det var min pointe. Hvis du vil argumentere videnskabeligt, så hav i det mindste nosser nok til at fremlægge dokumentation, så man kan undersøge sagen.

Kunne være interessant, at se om folk i Holland statistisk udvikler de hjernesygdomme som man forbinder hash med.

lol. tror du det er fordi jeg ik har lyst til at dele kilden ? O_O

den er taget fra et thread på psychedelia.dk omkring samme emne, skrevet af en moderator og jeg ved de aldrig poster noget uden det kommer fra en pålidelig kilde og det er rigtigt, kan da godt spørge ham om kilden

hva er det for nogle "hjernesygdomme" ?

og som jeg har sagt ca 5-6 gange nu så prøv dog at lav en enkelt søgning på google og du vil se grafer ligesom den, det kan da ik være så svært ?

Quote (DocPhil @ Sep 5 2011 11:29pm)
Min egen personlige holdning omkring emnet vil jeg ikke komme ind på da jeg har ikke sat mig godt nok ind i stoffet. <-- get it? hæhæ

god stil ! her kunne nogle folk fandme godt lære lidt :O

her er så lidt grafer med kilder når du er for doven til at google ;)

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1442917.ece

en artikel fra eb omkring præcis dette emne, ang nogle engelske undersøgelser, flere af de her undersøgelser har alkohol i top3 og flere endda som 1. alt efter hvordan de regner graffen ud, det er da værd at tænke over, måske det var smarter for alle danmarks unge at blive hjemme en weekend end gang i mellem og ryge en joint og slappe af istedet for at drikke sin hjerne i noget af det farligste man kan have med at gøre

det er sundere at spise nogle svampe/lsd eller blæse på mdma(hvis man er mentalt egnet ofc) end det er at ryge en smøg/joint eller drikke en genstand, det er da rimelig syret

lidt text fra artiklen, ved ik om det er professoren eller Journalisten, men det gir værtfald god mening

"Stoffer som LSD, ecstasy og psykedeliske svampe er nærmest uskadelige efter Nutts målemetode. Og et omdiskuteret stof som hash, scorer også ekstremt lavt på Nutts skala
Morten J. ser et mønster:
- De sidste mange årtier har man givet de kriminelle monopol på en kæmpe milliard omsætning, som bliver brugt på vold og undertrykkelse, i stedet for selv at score de mange milliarder som man vil kunne tjene på afgifter og arbejdspladser. Penge der vil kunne bruges effektivt på at behandle folk med et misbrug af rusmidler. Desuden vil der blive frigjort mange ressourcer i politiet, så de igen kan koncentrere sig om den virkelige kriminalitet, den med ofre. I disse finansielle meget ustabile tider, burde man kigge derhen hvor pengene er, og når man kan finde flere milliarder, ved at ændre en uretfærdig lov, så burde man ikke tøve. Det er i den grad på tide, at revurdere lovgivningen på området, ovenpå denne undersøgelse, skriver han"

http://news.bbc.co.uk/2/hi/uknews/politics/5230006.stm

den her er så vidt jeg ved kun afhængighed, men kan du se mønsteret ? tobak og alkohol ligger altid over cannabis, og mange andre syret substanser

http://thesocietypages.org/graphicsociology/2011/05/10/does-my-drug-use-bug-you/

Quote (JakazaD @ Sep 6 2011 12:29am)
Statistically, death directly from marijuana overdose is extremely rare. The CDC reports that between 1999 and 2007, there were 26 deaths with marijuana as an underlying cause, in the United States. This was out of a counted population of 2,615,523,905. When it comes to smoking, most statistics say it will take about 800 joints in a short period of time to actually overdose a person to the point of death. A person should be vomiting or passed out well before this point. When used long term, the smoke itself does contain chemicals that can eventually cause respiratory issues, such as COPD or cancer.

Source: http://wiki.answers.com/Q/Howmanypeopledieeachyearfrommarijuana

der er nok større chance for at falde på gaden og brække nakken.. og bemærk "there were 26 deaths with marijuana as an underlying cause". hva kan man bruge det til ? skal man så gætte om de er snublet i deres skævert og slået hovedet eller fået en 3 grams nold galt i halsen ?

This post was edited by lulzz on Sep 6 2011 01:59pm
Member
Gold: 1,217.00
Sep 6 2011 02:33pm
Tak lullz, det ser straks mere lovende ud. Jeg går mentalt ned når jeg ser sådan nogle SF/S påstande uden ordentlig dokumentation.
Member
Gold: Locked
Warn: 30%
Sep 6 2011 02:50pm
Quote (KillRoi @ 4 Sep 2011 19:52)
Please...............Hvis du skal være en taber og ryge det lort.. så pis ud af danmark

Pis mig i øret knægt. er pure dansk, så zipper du fuldstændigt i.
Member
Gold: 13.37
Sep 7 2011 01:40am
Quote (Seacow @ 4 Sep 2011 10:32)
Men igen, ser du ikk flere drukkenbolte drikke bajer osv på gaden? end du ser en kom gående med en spliff?

Jo, og dem vil jeg sjovt nok OGSÅ have væk fra gaden :=)

Quote (lulzz @ 4 Sep 2011 15:41)
hvis man nu ga folk nogle få steder ligesom værtshuse bare i coffe shop model og lod staden være ville folk nok hellere ryge der, syntes nu os det meget sjældent man ser folk stå og ryge joints på hvert gadehjørne som man ser med alkohol og junkier, og hvis det skulle være lovligt skulle de self os være nogle lukkede steder, straffen for at ryge offentligt skulle være større end den er nu så folk kunne holde deres forbrug for dem selv!

hvis man skulle forbyde ting pga de var generende i det offentlige rum hva fuck sker der så for smøger og alkohol ? der er jo ik mange der går og skilter med de har en kæmpe joint og nogle gram i lommen da de ved panserne er helt oppe og køre over det og mindstebøden ligger på over de 2000 kr. dertil skal det os lige siges at passiv hash røg er meget bedre end passiv tobak røg da hash er mindre skadeligt... og hvad vil man helst ha, en stang stiv irriterende dranker der lugter af lort og har pisset i sine bukser 7 gange inden for en time, står og råber og vælter rundt og skræmmer folk eller en skæv gut der står stille og roligt og får sig en lille griner på ?

Tricket er måske stadig. Det er svært at finde ud af hvor grænsen skal gå. Så det nemmere bare at forbyde det hele.
Og det er de færreste danskere, der vil være med til at betale for det show.

Og du kan altså ikke give alkohol skylden for at folk slås. At være fuld er ikke en legal undskyldning for at være en idiot.
Det er nok det dårligste argument.

Men hvorom alting er.
Så kan man ikke lovliggøre hash bare fordi alkohol er lovligt.

Umiddelbart ved at læse dine posts er du meget forudindtaget og egentlig bare vil have det lovliggjort.
Måske for at fjerne lidt af din skyldfølelse over at du er en "ryger".
Member
Sep 7 2011 06:35am
Quote (AnsuZ @ Sep 7 2011 09:40am)
Jo, og dem vil jeg sjovt nok OGSÅ have væk fra gaden :=)

Tricket er måske stadig. Det er svært at finde ud af hvor grænsen skal gå. Så det nemmere bare at forbyde det hele.
Og det er de færreste danskere, der vil være med til at betale for det show.

Og du kan altså ikke give alkohol skylden for at folk slås. At være fuld er ikke en legal undskyldning for at være en idiot.
Det er nok det dårligste argument.

Men hvorom alting er.
Så kan man ikke lovliggøre hash bare fordi alkohol er lovligt.

Umiddelbart ved at læse dine posts er du meget forudindtaget og egentlig bare vil have det lovliggjort.
Måske for at fjerne lidt af din skyldfølelse over at du er en "ryger".

betale showet ? lol, du ved tydeligvist ik meget om det, hash salget er en kæmpe milliard forretning som det sorte marked står på lige nu, de kunne tage pengene fra de kriminelle og proppe i statskassen men de kan åbenbart godt lide rige rockere og perkere der har råd til store biler og massere våben til at slås om markedet, og så hive penge fra hospitaler og børne institutioner istedet for, det er allerede os der betaler showet...

hvor har jeg gevet alkohol skylden for at folk slås ?? men nu hvor du bringer det op, alkohol er skyld i mange slåskampe det kan jeg love dig for, men nej alkohol får ikke bare en til at slås, men det hjælper en godt på vej, hvis du nu havde gevet folk et andet stof udover coke og amf lign ting så havde de ik slåsset for de havde tåget rundt ude af stand til at slå en flue ud af kurs eller været kærlige

at man har drukket er ikke en god undskyldning for at være idiot, for enhver idiot ved at man bliver idiot af at drikke, så man kunne bare lade vær i første omgang

kig dig omkring, debatten om det er oppe alle steder, os i folketinget. tror du det er for sjov ? folk ryger aligevel ligemeget hvor meget de forbyder det og laver latterlige love, når de ik kan stoppe det og der er så meget der taler for en legalisering og så lidt imod. hvor dumt er det så ik at blive ved med det fis ? politiet slækker på deres arbejde fordi de har travlt med at storme staden og ransage lejligheder og stoppe folk for at checke efter en lille klump hash, mens der er forbrydelser med ofre eller vigtigre ting der bliver overset, det ik noget med "det bare skal lovliggøres fordi jeg selv ryger", syntes lige du skulle prøve at læse topic igennem igen du har vist ik fattet et par småting

og tror du virkelig selv jeg har "skyldfølelse?" over at jeg ryger ? og hvorfor skulle jeg dog have det ? det er da nok det dummeste jeg har hørt indtil videre.. lol

hvis der er nogle der burde have skyldfølelse burde det da være dem der fylder sig med alkohol mens de gemmer sig bag tanken om det er lovligt og ufarligt

Member
Gold: 33,314.00
Sep 7 2011 09:18am
Quote (DocPhil @ 6 Sep 2011 21:33)
Tak lullz, det ser straks mere lovende ud. Jeg går mentalt ned når jeg ser sådan nogle SF/S påstande uden ordentlig dokumentation.

kan godt lide den dobbeltmoral der, du beder ham opbakke hans påstand med info fra andre steder en hans hash forum, og så beskylder du 2 danske partier for noget du ikke kan dokomentere uden at bruge løgne lavet af andre partier eller dig selv i det her tilfælde?

Member
Sep 7 2011 09:22am
Quote (Slave @ Sep 7 2011 05:18pm)
kan godt lide den dobbeltmoral der, du beder ham opbakke hans påstand med info fra andre steder en hans hash forum, og så beskylder du 2 danske partier for noget du ikke kan dokomentere uden at bruge løgne lavet af andre partier eller dig selv i det her tilfælde?

hehe. vidste du ikke at det er dobbelt så godt at være dobbeltmoralsk ? :O

This post was edited by lulzz on Sep 7 2011 09:28am
Go Back To Dansk Topic List
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll