Quote (DocPhil @ Sep 5 2011 11:29pm)
Du har nævnt det over for mig 1 gang. Du siger du har din kilde fra "et forum fra nogle som ved hva de snakker om". Jeg laver en antagelse her og gætter på det er det hash forum der. Kan du ikke finde en uafhængig videnskabelig kilde på din graf der, er den ligeså meget værd som min hjemmestrikkede. Det var min pointe. Hvis du vil argumentere videnskabeligt, så hav i det mindste nosser nok til at fremlægge dokumentation, så man kan undersøge sagen.
Kunne være interessant, at se om folk i Holland statistisk udvikler de hjernesygdomme som man forbinder hash med.
lol. tror du det er fordi jeg ik har lyst til at dele kilden ? O_O
den er taget fra et thread på psychedelia.dk omkring samme emne, skrevet af en moderator og jeg ved de aldrig poster noget uden det kommer fra en pålidelig kilde og det er rigtigt, kan da godt spørge ham om kilden
hva er det for nogle "hjernesygdomme" ?
og som jeg har sagt ca 5-6 gange nu så prøv dog at lav en enkelt søgning på google og du vil se grafer ligesom den, det kan da ik være så svært ?
Quote (DocPhil @ Sep 5 2011 11:29pm)
Min egen personlige holdning omkring emnet vil jeg ikke komme ind på da jeg har ikke sat mig godt nok ind i stoffet.

get it? hæhæ
god stil ! her kunne nogle folk fandme godt lære lidt

her er så lidt grafer med kilder når du er for doven til at google

http://ekstrabladet.dk/nationen/article1442917.eceen artikel fra eb omkring præcis dette emne, ang nogle engelske undersøgelser, flere af de her undersøgelser har alkohol i top3 og flere endda som 1. alt efter hvordan de regner graffen ud, det er da værd at tænke over, måske det var smarter for alle danmarks unge at blive hjemme en weekend end gang i mellem og ryge en joint og slappe af istedet for at drikke sin hjerne i noget af det farligste man kan have med at gøre
det er sundere at spise nogle svampe/lsd eller blæse på mdma(hvis man er mentalt egnet ofc) end det er at ryge en smøg/joint eller drikke en genstand, det er da rimelig syret
lidt text fra artiklen, ved ik om det er professoren eller Journalisten, men det gir værtfald god mening
"Stoffer som LSD, ecstasy og psykedeliske svampe er nærmest uskadelige efter Nutts målemetode. Og et omdiskuteret stof som hash, scorer også ekstremt lavt på Nutts skala
Morten J. ser et mønster:
- De sidste mange årtier har man givet de kriminelle monopol på en kæmpe milliard omsætning, som bliver brugt på vold og undertrykkelse, i stedet for selv at score de mange milliarder som man vil kunne tjene på afgifter og arbejdspladser. Penge der vil kunne bruges effektivt på at behandle folk med et misbrug af rusmidler. Desuden vil der blive frigjort mange ressourcer i politiet, så de igen kan koncentrere sig om den virkelige kriminalitet, den med ofre. I disse finansielle meget ustabile tider, burde man kigge derhen hvor pengene er, og når man kan finde flere milliarder, ved at ændre en uretfærdig lov, så burde man ikke tøve. Det er i den grad på tide, at revurdere lovgivningen på området, ovenpå denne undersøgelse, skriver han"
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uknews/politics/5230006.stmden her er så vidt jeg ved kun afhængighed, men kan du se mønsteret ? tobak og alkohol ligger altid over cannabis, og mange andre syret substanser
http://thesocietypages.org/graphicsociology/2011/05/10/does-my-drug-use-bug-you/Quote (JakazaD @ Sep 6 2011 12:29am)
Statistically, death directly from marijuana overdose is extremely rare. The CDC reports that between 1999 and 2007, there were 26 deaths with marijuana as an underlying cause, in the United States. This was out of a counted population of 2,615,523,905. When it comes to smoking, most statistics say it will take about 800 joints in a short period of time to actually overdose a person to the point of death. A person should be vomiting or passed out well before this point. When used long term, the smoke itself does contain chemicals that can eventually cause respiratory issues, such as COPD or cancer.
Source:
http://wiki.answers.com/Q/Howmanypeopledieeachyearfrommarijuanader er nok større chance for at falde på gaden og brække nakken.. og bemærk "there were 26 deaths with marijuana
as an underlying cause". hva kan man bruge det til ? skal man så gætte om de er snublet i deres skævert og slået hovedet eller fået en 3 grams nold galt i halsen ?
This post was edited by lulzz on Sep 6 2011 01:59pm