d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Dansk National Identitet > Fællesskabet Danmark
Prev1678
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,525.26
Sep 28 2010 05:42am
Quote (Monze @ 28 Sep 2010 12:39)
Desværre, for der var godt nok nogen der kunne trænge til et godt og grundigt los i røven..

På mange måder ja, men det bør holdes konstruktivt.

Kan vi vende lidt tilbage til trådens kerne?
Member
Gold: 10.75
Sep 28 2010 05:43am
Quote (Monze @ Sep 28 2010 12:39pm)
Desværre, for der var godt nok nogen der kunne trænge til et godt og grundigt los i røven..

Du kender måske til de personer som burde straffes hårdt analt?
HOST SENAD HOST
Member
Gold: 20,016.00
Sep 28 2010 07:23am
Dansker = Født og opvokset i Danmark, ligegyldig hvilken baggrund dine forældre har.
Member
Oct 9 2010 12:33pm
Op
Member
Gold: 117,326.00
Oct 9 2010 01:05pm
Quote (Znuggle @ May 12 2010 12:50pm)
Jeg kunne godt tænkte mig at høre hvordan I hver især definerer det at være dansker?
Altså, hvornår mener DU at man er dansker, og hvilke værdier/overvejelser ligger til grund for din opfattelse af "fællesskabet Danmark?". 

Det er meget nemt at stemple folk og dele dem op i kasser af "danskere" og "ikke-danskere", men har i nogensinde spekuleret over hvad der præcis får jer til at gøre sådan, nærmest automatisk?

Jeg synes det er et spændende emne, og derfor vil jeg gerne høre jeres særegne holdninger omkring det. Det er selvfølgelig også fint at kommentere hvad andre siger, men hold det nu over børnehaveniveau.

at være dansker er sq et vidt begræb! i Danmark finder du tusindevis a normer, hvis du kigger på en by hvor der ikke findes druksteder eller ghettoer etc. vil normen være at druk er for synderne.
Jeg kommer selv fra Bedsted oprindeligt, og jeg må sige jeg ikke vidste noget om hvad verden har at tilbyde. Nu bor jeg i Aalborg hvor folk kan finde på at skyde i alle mulige gader, her drejer alt fuldstændig, man får pludselig spæret øjnene op for realiteten i "storbyer". Så at være dansker kan ikke rigtig defineres vil jeg sige. Dog har Danmark sine kendetegn som bacon, vikingerne, HC Andersen, miljø politik, derudover også muhammedtegninger og jeg kan blive ved..
Jeg har min holdning at Danmark er et godt sted, og at dansker er gode mennesker, selvom vi har nogle banditter rundt omkring her i Danmark;P
Member
Gold: 1,696.00
Oct 10 2010 09:25am
At være dansk er at opføre sig dansk.

Ja det er lidt en kliche men den lyder rigtigt.
Danskerne har en vis kultur og opførsel som er ret spredt. Derfor er det nogen gange lidt svært at definere. Men praktisk talt så handler det kun om opførsel/mentalitet.

Nogle eksempler skal jo følge med når man snakker så bredt.
Min tidligere boss havde meget svært ved at tale rent dansk, så man var ikke i tvivl om at personen ikke var af dansk oprindelse. Men hendes opførsel var så pure dansk at det er sådan jeg klassificerer hende. Hun var et åbent menneske med det individuelles gode i mente. Hun var åben overfor forandring. Brokkede sig når der var noget at brokke sig over, og tog tyren ved hornene når det skulle gøres. Hun var social, men dog lidt reserveret (dog i form af at hun var boss). Hun gik moderne klædt. Kærede sig om sin familie. Praktisk talt var hun alt hvad en normal dansker er bortset fra udseende og tale.

En ikke dansker er en der holder fast i udenlandsk kultur og ikke retter sig efter de normer der er. Det er godt med forskellighed, men forskellighed er oftest lige nøjagtigt hvad der kan gøre at en ikke dansk IKKE er dansker. En asiatisk person der ikke tager hverken kultur, madkultur, opførsel og diverse til sig, vil aldrig blive dansk.
En mellemøstlig person der holder fast i det menneskesyn der er "normen" mange steder dernede, bliver heller aldrig dansker. En hvilken som helst ikke dansker der intet gør for at være dansk, bliver aldrig dansker... om så de bor her 90år.

Dette gælder også for DANSKERE. Jeg har en ven der er så amerikaniseret og ensporet på netop dette at jeg ikke ser ham som dansker. Han er dog pære dansk. Han har dog intet dansk i sig mentalt.

Min nye nabo er fra vollsmosen. Han er "gangster" så det basker. Pistol ved siden af sengen, og er stadig med i hans gamle gang derfra. Hans fjernsyn skal lige opmaganiseres når han får visse gæster. Han er muslim og han er DANSKER.
Selvom han er kriminel er han så dejlig dansk at det faktisk stadig er en fornøjelse at have ham som nabo.
Member
Gold: 74,358.31
Oct 10 2010 10:30am
Hvad kendetegner så danskernes måde at være på ? :D ( Adfærd og holdninger ) <3
Member
Oct 10 2010 10:30am
Quote (berens @ 10 Oct 2010 17:30)
Hvad kendetegner så danskernes måde at være på ? :D ( Adfærd og holdninger ) <3

Hvad med at bruge din egen tråd istedet for min? Tak.
Member
Gold: 38.00
Oct 14 2010 02:49pm
Op.
Member
Gold: 3,000.00
Oct 15 2010 09:04pm
Lurpak og bacon = essens af danskhed!
Go Back To Dansk Topic List
Prev1678
Add Reply New Topic New Poll