Quote (Znuggle @ May 12 2010 12:50pm)
Jeg kunne godt tænkte mig at høre hvordan I hver især definerer det at være dansker?
Altså, hvornår mener DU at man er dansker, og hvilke værdier/overvejelser ligger til grund for din opfattelse af "fællesskabet Danmark?".
Det er meget nemt at stemple folk og dele dem op i kasser af "danskere" og "ikke-danskere", men har i nogensinde spekuleret over hvad der præcis får jer til at gøre sådan, nærmest automatisk?
Jeg synes det er et spændende emne, og derfor vil jeg gerne høre jeres særegne holdninger omkring det. Det er selvfølgelig også fint at kommentere hvad andre siger, men hold det nu over børnehaveniveau.
at være dansker er sq et vidt begræb! i Danmark finder du tusindevis a normer, hvis du kigger på en by hvor der ikke findes druksteder eller ghettoer etc. vil normen være at druk er for synderne.
Jeg kommer selv fra Bedsted oprindeligt, og jeg må sige jeg ikke vidste noget om hvad verden har at tilbyde. Nu bor jeg i Aalborg hvor folk kan finde på at skyde i alle mulige gader, her drejer alt fuldstændig, man får pludselig spæret øjnene op for realiteten i "storbyer". Så at være dansker kan ikke rigtig defineres vil jeg sige. Dog har Danmark sine kendetegn som bacon, vikingerne, HC Andersen, miljø politik, derudover også muhammedtegninger og jeg kan blive ved..
Jeg har min holdning at Danmark er et godt sted, og at dansker er gode mennesker, selvom vi har nogle banditter rundt omkring her i Danmark;P