d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hvem Stemmer I På?
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Aug 27 2011 08:58am
Quote (waw @ 27 Aug 2011 16:48)
Kan slet ikke tag sån nogen personer som dig, som lever i en drømmeverden og tror muslimer er normale mennesker.

men hva fanden, du kan jo se om 20 år hvordan danmark/sverige bliver :)

Det er muligvis den mest racistiske kommentar jeg har set herinde.
Member
Gold: 7,525.26
Aug 27 2011 09:15am
Quote (waw @ 27 Aug 2011 15:48)
Kan slet ikke tag sån nogen personer som dig, som lever i en drømmeverden og tror muslimer er normale mennesker.

Hvad er det for en drømmeverden du taler om? I det mindste er det ikke alle der er så ignorante at de blindt følger medierne og politikernes skræmmekampagner. Prøv nu for pokker at forstå at alle mennesker er ens, høj som lav, sort som gul. Der er sgu da ikke nogen der forpester andres tilværelse med vilje, og hvis du tror det, så er dig der er for for dum. Der skal være plads til alle, der er ikke nogen der har fortrinsret på at bo et sted eller kan sige vi ikke gider at have moskeer i Danmark.

Du har intet begreb om hvordan Danmark ser ud om 20 år, det er sjovt nok utroligt svært at spå om, men det er nemt at generalisere og sige det bliver noget møg "hvis og hvis", men det holder ikke en meter. Der er massere af mennesker der lever på flugt pga. sult, krig og økonomiske problemer, dem bør vi hjælpe, ikke gøre dem til syndebukke.

Bliver en smule forarget over at du kan sige de ikke er normale mennesker, men det siger mere om dig end det gør om dem, klovn.
Member
Gold: 33,314.00
Aug 27 2011 09:21am
Quote (Sunshines @ 27 Aug 2011 14:41)
Hold nu bare din kæft. Først var det privatøkonomien, så var det staten og nu - i et desperat forsøg - er det kommunen.

http://www.youtube.com/watch?v=vuu1vPtnBYw

Her, æd den her.

Jeg har aldrig sagt det var privat økonomien, Jeg har heletiden sagdt det var Skoler, plejerhjem, børnehaver, hjemmehjælpre - altså dem som hjælper vores fremtid samt dem der har kæmpet for vores tid for 40 år siden det går ud over

Dvs jeg blamer staten for at sænke skatten, så kummunerne ikke havde flere penge så de var nød til at tage dem fra de svage

Men sejt så skal råbe op med kæft og æd, viser godt hvaslags menneske du er :)
Banned
Aug 27 2011 09:23am
Quote (Znuggle @ 27 Aug 2011 17:15)
Hvad er det for en drømmeverden du taler om? I det mindste er det ikke alle der er så ignorante at de blindt følger medierne og politikernes skræmmekampagner. Prøv nu for pokker at forstå at alle mennesker er ens, høj som lav, sort som gul. Der er sgu da ikke nogen der forpester andres tilværelse med vilje, og hvis du tror det, så er dig der er for for dum. Der skal være plads til alle, der er ikke nogen der har fortrinsret på at bo et sted eller kan sige vi ikke gider at have moskeer i Danmark.

Du har intet begreb om hvordan Danmark ser ud om 20 år, det er sjovt nok utroligt svært at spå om, men det er nemt at generalisere og sige det bliver noget møg "hvis og hvis", men det holder ikke en meter. Der er massere af mennesker der lever på flugt pga. sult, krig og økonomiske problemer, dem bør vi hjælpe, ikke gøre dem til syndebukke.

Bliver en smule forarget over at du kan sige de ikke er normale mennesker, men det siger mere om dig end det gør om dem, klovn.

:Rofl:

Quote (Grandebedte @ 27 Aug 2011 16:58)
Det er muligvis den mest racistiske kommentar jeg har set herinde.

hvad er der racistisk over den? :huh:
Member
Aug 27 2011 09:24am
Quote (waw @ 27 Aug 2011 16:23)
:Rofl:

hvad er der racistisk over den? :huh:

Betyder det at du ikke har et ordentligt svar til min besked eller hvad? Tænkte det nok.
Banned
Aug 27 2011 09:25am
Quote (Znuggle @ 27 Aug 2011 17:24)
Betyder det at du ikke har et ordentligt svar til min besked eller hvad? Tænkte det nok.

Jeg gider sku ikke at bruge tid på at skrive en lang post når jeg ved du vil benægte alt alligevel, som sagt, du kan jo se hvordan danmark & sverige er/bliver om 20 år.
Member
Aug 27 2011 09:42am
Quote (waw @ 27 Aug 2011 16:25)
Jeg gider sku ikke at bruge tid på at skrive en lang post når jeg ved du vil benægte alt alligevel, som sagt, du kan jo se hvordan danmark & sverige er/bliver om 20 år.

Jeg er skam meget lydhør, specielt overfor konstruktive argumenter, det er det bedste jeg ved. Problemet er bare at det du siger ikke giver nogen reel mening. Du kan på ingen måde spå om hvordan Danmark eller Sverige ser ud om 20 år, det er simpelthen umuligt. Derimod er det tydeligt at vi idag er i en situation hvor Danmark har mulighed for at hjælpe en masse mennesker, istedet for at opsætte barrierer imod dem, baseret på frygten for det ukendte.
Hvis man stiller sig på hælene fra start og slet ikke tror på at indvandrer er "normale" mennesker, som du så fint udtrykker det, så signalerer man også at man på ingen måde har forståeelse for andre folk og deres kultur. Det er så nemt at være selvfed når det ikke er os som er født i et land uden rettigheder, og som har været igennem indvaderinger og borgerkrige. Tænk hvis det var dig der var fanget sådan et sted, og fik afvide at et land som Danmark var du ikke velkommen i, hvordan tror du ikke det er?

Når man bliver opfostret i et samfund som er under et ekstremt pres både fysisk og psykisk så får man givet vis nogle andre holdninger til kriminalitet og vold, fordi det er hverdag, og når man så kommer til Danmark som er nogenlunde velfungerende og hvor den slags ting ikke er hverdag, så er det to modsætninger der mødes, og det sker på en masse parametre hvor de to kulturer er forskellige. Derfor er det også klart at de ikke altid handler som os, eller som vi forventer, men jeg er ganske sikker på at langt langt størstedelen af de indvandrer der bor i Danmark, ønsker/forsøger at tilpasse sig en levestil der er i overensstemmelse med det vi her i vesten anser som det "rigtige". Det er bare noget som tager tid og som er ekstremt udfordrende kunne jeg snildt forestille mig, og hvis vi bliver ved med at være skræmt af de forskelligheder de bringer med, istedet for at prøve at forstå - og hjælpe dem, så er det sgu da klart at det trækker i langdrag og at der er nogle udlændinge der føler sig forhadt og udstødte, og det er totalt ubehageligt at være den der ikke passer ind, og som alle kigger mærkeligt på.
Prøv helt ærligt at sæt tingene i et lidt større perspektiv engang imellem, jeg tror i hvert fald ikke det kan skade.
Jeg ved godt det kan lyde bedrevidende som jeg skriver det her, og det er også fint at du har en anden holdning, det er det. Jeg synes bare det er ærgerligt hvis folk har en holdning til indvandre som er (ifølge migselv) alt for påvirket af frygten for det ukendte.

This post was edited by Znuggle on Aug 27 2011 09:43am
Member
Gold: 10.75
Aug 27 2011 10:02am
Quote (waw @ Aug 27 2011 03:48pm)

LOL B)

Quote (Slave @ Aug 27 2011 04:21pm)
Jeg har aldrig sagt det var privat økonomien, Jeg har heletiden sagdt det var Skoler, plejerhjem, børnehaver, hjemmehjælpre - altså dem som hjælper vores fremtid samt dem der har kæmpet for vores tid for 40 år siden det går ud over

Dvs jeg blamer staten for at sænke skatten, så kummunerne ikke havde flere penge så de var nød til at tage dem fra de svage

Men sejt så skal råbe op med kæft og æd, viser godt hvaslags menneske du er :)

Det er jo stadig en prioritering af velfærden. Det har intet med at vores økonomi i den periode blev kørt i sænk, fordi det er en lodret løgn..
Member
Aug 27 2011 10:09am
waw hvordan kom du væk fra galeanstalten?

Quote (Sunshines @ 27 Aug 2011 18:02)
LOL  B)

Det er jo stadig en prioritering af velfærden. Det har intet med at vores økonomi i den periode blev kørt i sænk, fordi det er en lodret løgn..

Det at du finder hans kommentar sjov er jo bare sindsygt

This post was edited by Huffie on Aug 27 2011 10:10am
Banned
Aug 27 2011 10:33am
:lol:
Go Back To Dansk Topic List
Prev156789Next
Add Reply New Topic New Poll