Quote (Hej @ Feb 25 2011 05:13pm)
Så du siger altså ikke at et større forbrug af hash kan skade ens fremgang?
Tjoo, det kommer anpå hvor stort forbruget er, og hvordan man ser på det.
Det der er med hash, syntes jeg, er at folk med store forbrug har en tendens til at bruge det som et plaster på samvittigheden, eller "såret" om man vil. Det kan også bruges til at fylde et tomrum ud.
Når man gør dette, så skubber man andre ting længere væk - det kan være ens hverdag, venner, lektier, udseende osv. Bemærk, at her snakker jeg om ekstreme tilfælde, og folk der er langt ude, som man siger.
Man får ikke en depression af at ryge cannabis: man prøver at få afløb for sin depression, og når dette ikke hjælper, så opdager man, at man sidder fast i sin kedelige situation.
I ovenstående eksempel er det ikke cannabisen der er problemet, det er depressionen, som vedkommende har fået et andet sted fra, eller af en anden grund.
Om et større forbrug af hash kan skade ens fremgang? Tjaa, det er individuelt vil jeg sige. Det kommer an på ens situation, ens forbrug, ens mentale tilstand, og hvor meget man skærer væk af daglige gerninger såsom lektier, for at pleje sit forbrug.
Men som hovedregel, så skader cannabis mere end det gavner. Men det er der sgu så meget der gør

Quote (Molle_fkk @ Feb 25 2011 05:29pm)
Folk har en tendens til at overreagere, ja. Hash er næppe så farligt som de fleste tror, men det kan altså have en skadelig virkning på dig. Og ikke kun fordi man ryger det.
Det er så en fejl fra min side, gik bare ud fra at du selv røg siden du forsvarede det, eftersom det oftest er folk der selv har et misbrug der prøver at overbevise andre om at hash er fint. Beklager.
Jeg ryger cannabis
This post was edited by xz-master on Feb 25 2011 11:35am