Quote (ZwiX @ Jan 11 2012 06:10pm)
Indtil videre bliver det 2x af dem her for mig.
http://www.youtube.com/watch?v=wsQ6B4UY1Y(Læg mærke til reviews er med eVGA 3GB modellerne)
Dog kan det være der når at komme nogle flere versioner ud før jeg skal købe den. Men AMD 7970 bliver det altså. Ikke nok med performance er 20%+ over GTX580. men temps er også langt lavere så den kan holde til noget seriøs overclock.
Ved godt du holder med Nvidia men jeg lader tallene tale for sig selv.
Kan godt være Nvidia's Kepler projekt bliver bedre. men deres bedste modeller kommer først helt henne i Q3. Der er bare alt for lang tid til

Men du må indrømme at AMD's GPU afdeling har lavet et godt produkt i år (6000 serien var helt sikkert et flop). Og der CPU afdeling burde fyres ?
Selv de helt nye CPU modeller de har lavet kan ikke hamle op med i7 2600k eller i5 2500k for dens sag skyld.

Well, de sigter efter et lavere segment og dermed også lavere kvalitet. De har dog faldet meget af på den hvad CPU angår, ja.
Derfor er der også stor spekulation om de nu vil gå all in på Netbook og bærbare CPU'er i stedet.
AMD har de sidste 3-4 år altid været først med det hurtigste, tilgengæld har nVidia altid flået deres nye serier efter 2-3 måneder.
Jeg er ikke fanboy, jeg har prøvet begge chips fra begge konkurrenter og jeg fandt kvaliteten på nVidia en del højere, hvilket jeg sætter pris på.
Om de så koster mere betyder ikke noget for mig.

E. nVidia har også langt bedre support til 120hz gaming da de har investeret store summer i 3D (som bruger 120hz).
Jeg bruger ikke selv 3D, men jeg bruger de 120hz på min skærm til at undgå tearings hvilket gør jeg ikke behøver at bruge vSync som låser din fps til spillets default setting.
Som reelt er det på 60fps, men nogle gange er det 30fps (dårlige ports).
En anden grund til jeg bruger nVidia er fordi de samarbejder med langt størstedelen af de spilproducenter jeg køber spil fra og dermed også bedre performance og kvalitet i spil. Fx Batman spillene, Crysis spillene, Hitman spillene, GTA spillene, Battlefield spillene, Borderlands etc.
AMD fokuserer mere på sportspil og racerspil med enkelte undtagelser.
This post was edited by GnaWz on Jan 12 2012 08:48am