Quote (Sometimes @ 6 Oct 2010 01:48)
Squat - Primært ben, også lidt ryg
Dødløft - Primært Ryg
Bænkpres - Primært Bryst
Military press - Skulder og Triceps
Bent over row - Ryg
Chinups - Biceps/Ryg - Den rammer den brede rygmuskel
Dips - Primært Triceps, træner også: Bryst/skuldre.
Men, hvor høj er du, og hvis du kun vejer 58 kilo, vil jeg ikke mene du skal tabe dig mere, overhoved, du burde fokusere på at gain istedet, så kan du altid tabe dig efter, for at se ripped ud, alt efter hvor høj du er, lyder det ikke til du har meget fedt på kroppen.
- Vil ikke mene du skal begynde og træne alt for tungt/meget når du ikke er ældre, jeg ved der er mange forskellige holdninger til det, men to af mine rigtig gode venner er/læser til kost og trænings terapout(kan ikke huske det rigtige navn 100%) og personlig træner, og de fraråder folk der er under 15 - 16 år at træne, mener også der er lov om at du faktisk ikke må begynde at styrke træne før, men er ikke sikker.
Lad os slå det fast for en gang! Det hæmmer på ingen måde vækst at styrketræne i en tidlig alder. Bare kom i gang så tidligt så muligt da det er mellem 15-25 ens testosteron er højst! Et studie i rusland viste faktisk at fodbold og håndbold er værre for ens krop i en tidlig alder!
Ang. de øvelser så er de alle super gode, da det er frivægts og flerleds øvelser det er klart at fortrække!
Sometimes har ret i det meste ang. øvelser hvad de rammer!
Squat - Primært ben, også lidt ryg( Bliver brugt til at stabilisere) Mave rammer den også godt hvis du kører tunge squats!
Dødløft - Primært Ryg generelt og lænd
Bænkpres - Primært Bryst, derudover skulder og triceps
Military press - Skulder og Triceps
Bent over row - Ryg generelt og triceps
Chinups - er overhåndsgreb den rammer biceps minimalt men vingerne super godt! ( Tror du tænker du på Pull-ups, ligner den meget bare underhåndsgreb så bruger man også biceps )
Dips - Primært Triceps, træner også: Bryst/skuldre.
Du skriver bare hvis du har nogle spørgsmål
This post was edited by Red_dot on Oct 6 2010 01:33pm