d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Hvad Tror Du På? > Stay Awhile And Listen
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 20,797.00
Jun 8 2016 01:21pm
Quote (Anba @ Jun 8 2016 04:25pm)
Hvad blev der egenligt af Jolly Cola? Sælges det stadig? Havde været fint med en Jolly!

Ja de findes stadigvæk :) Sig jolly til din cola... Så undgår du ebola
Member
Gold: 0.00
Jun 8 2016 02:41pm
Quote (EnTeK @ Jun 8 2016 08:21pm)
Ja de findes stadigvæk :) Sig jolly til din cola... Så undgår du ebola

Jolly... puhaaaa :locked:
Member
Gold: 20.00
Jul 5 2016 05:58pm
Jeg er buddhist. Tror ikke på nogen gud, men på videnskaben (big bang) mm.
Jeg tror på Nirvana, at den ultimative lykke er hvis sind og krop er i 100% balance. Tror ikke på at lykken kommer fra noget materialistisk.

Derudover tror jeg ikke på spøgelser eller ånder, men jeg benægter heller ikke deres eksistens.
Dem som siger de kan mærke det ene og det andet, har jeg al respekt til. Personligt kan jeg ikke selv.

Vil kalde mig selv Ateist & buddhist. Ser Buddhismen som en livstil og ikke så meget som en religion.
Member
Gold: 0.00
Jul 14 2016 02:32pm
bump for bedste danske tråd ever
Member
Gold: Locked
Jul 31 2016 08:22am
Quote (LazyDazy @ 8 Jan 2016 20:04)
Er du ateist? - Du afviser fuldstændigt at Gud eksisterer.
Er du agnostiker? - Du tror ikke at det er muligt at få vished om Guds eksistens, det erkendelsesteoretiske standpunkt, at virkeligheden, dvs. sandheden, ikke kan erkendes.
Er du kristen? - Du tror på en alkærlig Gud, som elsker dig, også som lover dig evigt liv i hans nærvær.
Tror du på en anden Gud? Fx Allah, eller den Gud beskrevet indenfor Jødedommen, eller inden for hinduismen, eller noget helt fjerde?
Tror du på det spirituelle? At der er en stor ånd til? Måske noget i form af chakra? New Age?
Tror du på noget helt andet? Ja, jeg ved ikke hvad det kunne være. Måske at alt er ligegyldigt? Nihilisme? At der ikke er noget som helst håb?
Svampe og marijuana. Du tror på, at disse produkter skabt af naturen, har et vigtigt budskab at fortælle.

Tror du at hvis du blev født i f.eks. Indien at du ville være kristen? Eller hvis du var født i Irak, at du stadig var kristen? :D Der findes over 1000 forskellige guder, så hvorfor skulle lige kristendommen være den "rigtige" ? :D
Member
Gold: 14.00
Sep 18 2016 04:09am
Skal se det før jeg tror på det :-)
Member
Gold: 495.00
Sep 21 2016 11:48am
Niga wat
Member
Gold: 578.20
Sep 26 2016 06:03am
Quote (JakazaD @ 31 Jul 2016 15:22)
Tror du at hvis du blev født i f.eks. Indien at du ville være kristen? Eller hvis du var født i Irak, at du stadig var kristen? :D Der findes over 1000 forskellige guder, så hvorfor skulle lige kristendommen være den "rigtige" ? :D

Det er korrekt, at stedet man er født i aller højeste grad er med til at bestemme ens identitet og religiøse overbevisning. Det skal dog siges, at jeg ikke altid som sådan har været kristen. Jeg har altid været utrolig søgende men samtidigt meget kritisk anlagt. Jeg indrømmer gerne, at jeg også har haft en tendens til kortvarigt at tro på at noget er ''sandt'', for senere at forkaste tanken efter længere tids refleksion og den fortsatte søgen efter den absolutte sandhed.
Jeg mener at vi alle er i stand til at få øjnene op for sandheden, hvis vi bliver ved med at søge og ikke bare stopper op og bilder os selv ind at den ikke kan opnås, eller at videnskaben er den eneste tilgang til at opnå vise sandheder om livet, eksistens osv.

Og hvorfor skulle kristendommen være den ''rigtige'' som du siger? Jeg har gjort mit bedste for at være oprigtig og ærlig i mine studier af andre religioner, fordi jeg vil ikke blindt tro på noget uden først at have undersøgt andre religioner som hævder de har sandheden på deres side.
Kan starte med Islam, som er en religion, hvor det er gode gerninger der frelser os mennesker. Der er disse 5 søjler, som er det man skal efterleve så vidt muligt for at have bedst mulige chancer for tilgivelse af Allah, bønnen er fx en af søjlerne som muslimer prøver at efterleve. Men sandheden er, at vi mennesker på ingen måde kan blive frelst igennem egne gerninger. Man kan måske sammenligne det med en Højesteret der dømmer den skyldige - du kan have levet et retfærdigt liv lad os sige 30 år af dit liv, men en dag bliver du så rasende at du dræber din bedste ven for at have været utro med din kæreste. Selvom du måske fortryder bagefter, bliver du ikke bare lige sådan tilgivet af dommeren, og havde det været den ''forkerte'' stat i USA vil du blive dømt til døden muligvis.
Og sådan ser jeg sandheden om Guds retfærdighed, vi mennesker er syndige væsner, som bare ved den mindste overtrædelse ikke er i stand til at leve i et fællesskab med Gud, vi er adskilt og forvildede. Der er kun 1 måde vi kan blive frelst ved, og det er igennem Jesus - som døde på korset for at påtage sig hele menneskeheden synd, så vi kan blive forsonet med Gud.
Man kan ikke frelses ved at meditere som buddhistiske munke gør det. Man kan ikke opnå en eller sandhed om universet eller meningen ved livet ved at lukke alle tanker ude og opnå et ''højere'' stadie. Målet indenfor meditation er at opnå et stadie, hvor du ophører med at have en form for identitet. Man prøver at opnå en trance tilstand igennem vejrtræknings øvelser, hvor man har forskellige mantras, således man opnår en tomhed i sindet. Indenfor New Ages er der ligefrem den holdning, at vi alle igennem meditation kan komme til erkendelse af, at vi alle er Gud. At der ikke er nogen personlig identitet, men vi er forskellige versioner af ''os selv''. Det er noget mærkeligt noget, som jeg har svært ved at forholde mig til rent spirituel.

Bibelen har en lang historie, med profetier igennem hele det gamle testamente om den kommende frelser der skal komme for at få mennesket ud af den grav vi selv har lavet, og hen til det evige liv. Bibelen er det budskab med det største håb, men samtidigt er det også vores ''største fjende'' eftersom det kan virke stødende for selvophøjede mennesker der ikke føler de har brug for at blive frelst, de er måske blevet for kloge i egne tanker.
De fleste nutidige mennesker har ikke brug for en frelser føler de, de har mistet håbet og vil bare gerne leve i nuet og have det sjovt. Det sjove indebære alt det som slører sindet og føre en væk fra kærligheden og Gud. Det hele handler om en selv efterhånden...

Go Back To Dansk Topic List
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll