d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Kogekunsten
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 85,051
Joined: Mar 27 2011
Gold: 20,797.00
Jan 12 2012 01:49pm
Quote (JVL @ Jan 12 2012 05:55pm)
Boller i karry....ahhhhhh. jeg får så fryder på lige nu xD


:P

Quote (TheAngel @ Jan 12 2012 06:32pm)
Friske asparges, svøbt i bacon, stegt i ovnen = BONUS!


porer i svøb er også godt :)

Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jan 14 2012 04:45am
tachos med den der ost man kan købe i butikkerne, i et fad, sammen med kyllinge strimler, varmet i ovnen og så noget hvidløgs dressing man kan købe til, til at dyppe i! mmh det guf!

This post was edited by TheAngel on Jan 14 2012 04:45am
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 14 2012 06:34am
Quote (TheAngel @ Jan 14 2012 12:45pm)
tachos med den der ost man kan købe i butikkerne, i et fad, sammen med kyllinge strimler, varmet i ovnen og så noget hvidløgs dressing man kan købe til, til at dyppe i! mmh det guf!


mums, men lav selv dressingen fucking let og smager så meget bedre! :)
Member
Posts: 83,233
Joined: Nov 2 2007
Gold: 105,612.00
Jan 14 2012 01:02pm
Download app'en som hedder "Aftensmad" og så har du mange muligheder.

Men ellers spaghetti med kødsovs :drool:
Member
Posts: 8,438
Joined: Feb 20 2011
Gold: 215.05
Jan 14 2012 03:01pm
Quote (TheAngel @ Jan 12 2012 06:32pm)
Friske asparges, svøbt i bacon, stegt i ovnen = BONUS!


Det der, det min kats yndlingsret lige ved siden af ost :P
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 15 2012 02:33am
Quote (LOLouis @ Jan 12 2012 07:56pm)
Rigtigt nok. Men min kost vs de fleste danskere, så bliver det altså veganer kosten som vinder på næsten alle punkter :D
Og fedt at hører. Lidt har vel også ret. så man må vel hjælpe hvor man kan


well true :) Btw spiser du så meget indisk mad? De har de mest fantastiske vegetar retter!
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jan 15 2012 05:11am
Quote (FasterA @ Jan 14 2012 11:01pm)
Det der, det min kats yndlingsret lige ved siden af ost  :P


That is just WRONG!
Member
Posts: 7,640
Joined: Aug 27 2007
Gold: Locked
Jan 15 2012 08:20am
Kartoffel suppe med gulerod i. Det er virkelig guf, så kan du knase noget bacon og hakke noget persille til at smide ovenpå :)
Member
Posts: 26,460
Joined: Jun 16 2010
Gold: 12,213.40
Jan 15 2012 11:04am
Quote (JakazaD @ Jan 15 2012 04:20pm)
Kartoffel suppe med gulerod i. Det er virkelig guf, så kan du knase noget bacon og hakke noget persille til at smide ovenpå :)


Du kan bruge porre og knoldrod eller hvad det hedder, kan jeg ikke lige huske :D
Men det kan også bruges, smager EKSTREMT GODT

Mit add idag:

En lidt speciel pastaret.

Øko pasta, det som bare lige skal koge et par min :p
Bacon, stegt før tilføjes ofc !
Skinke i strimler
Tun
2 skiver ost, vælg selv mild eller lagret eller noget (giver en god smag)
Madlavnings fløde
Muskatnød


Kog pastaen, smid den til afdrypning.
Steg bacon i en gryde, derefter tilsæt skinken.
Kom fløde i, brug 250 ml. Tilsæt tun og ost, riv osten i stykker, og riv noget muskatnød i.
Rør rundt i det til osten er helt smeltet.
Tilsæt derefter pastaen, hak et par gange i pastaen, så det går lidt i stykker og rør rundt.
Tilsæt lidt ekstra fløde efter behag af tykkelsen.
Member
Posts: 8,478
Joined: May 7 2007
Gold: 20.00
Jan 16 2012 01:18pm
1200 g lammebov m/ben
2 spsk. olivenolie
10 fed hvidløg delt i kvarte
2 løg i store tern,
3 gulerødder i tykke skiver
1 spsk. hakket rosmarin
revet skal af 1 citron
2 kviste timian
400 g hakkede tomater
1 glas rødvin
2 dl vand eller bouillon

Del boven i 4-5 stykker eller bed slagteren gøre det.
Varm olien i en stor stegegryde og steg kødet, til det har taget lidt farve. Tag det op og krydder det med salt og peber.
Kom hvidløg, løg og gulerødder i gryden og lad også det få lidt farve.
Kom kødet tilbage i gryden, tilsæt rosmarin, citronskal, timian, tomater og rødvin. Bring gryden i kog og lad det koge for ganske svag varme i 1½ time. Spæd med vand/bouillon undervejs og vend kødet ved samme lejlighed.
Tilbehør:
Dampede grønne bønner og polentagratin
God fornøjelse…

Faldt over opskriften, men har lavet noget ligende. mmmmm
Go Back To Dansk Topic List
Prev14567Next
Add Reply New Topic New Poll