d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Skal Være Far
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 18,282.74
Nov 24 2011 03:26pm
Lyder hårdt at i vil have forbud mod det.. Jeg er dog enig i at de ikke skulle beholdes, men nu mest for barnets eget vedkommende.
Sidespor: af samme grund synes jeg aktiv dødshjælp skulle være lovligt i forbindelse med folk der bliver "grøntsager" i forbindelse med sygdom eller ulykke.

Men tillykke til Jelle :D

This post was edited by Tigerss on Nov 24 2011 03:27pm
Member
Gold: 253,169.00
Nov 24 2011 04:04pm
Quote (Tigerss @ 24 Nov 2011 22:26)
Lyder hårdt at i vil have forbud mod det.. Jeg er dog enig i at de ikke skulle beholdes, men nu mest for barnets eget vedkommende.
Sidespor: af samme grund synes jeg aktiv dødshjælp skulle være lovligt i forbindelse med folk der bliver "grøntsager" i forbindelse med sygdom eller ulykke.

Men tillykke til Jelle :D

Jeg synes ikke man kan være bekendt at vælge at få barnet når man ved hvilket liv det vil få. Barnet kan jo ikke selv vælge om det vil fødes som mongol eller ej så dem der har valget bør træde til og være ansvarlige, ikke kun overfor sig selv og barnet, men også samfundet som en helhed.

At man helt vildt gerne vil have et barn, hvad enten det er mongol eller ej, er et personligt ønske og kan bestemt ikke være i fosterets interesse såfremt det viser sig at have downs.
Member
Nov 24 2011 04:09pm
Quote (Monze @ Nov 24 2011 11:04pm)
Jeg synes ikke man kan være bekendt at vælge at få barnet når man ved hvilket liv det vil få. Barnet kan jo ikke selv vælge om det vil fødes som mongol eller ej så dem der har valget bør træde til og være ansvarlige, ikke kun overfor sig selv og barnet, men også samfundet som en helhed.

At man helt vildt gerne vil have et barn, hvad enten det er mongol eller ej, er et personligt ønske og kan bestemt ikke være i fosterets interesse såfremt det viser sig at have downs.

Det er jo også det jeg siger, at man skal gøre det i barnets egen interesse.
Men nogen er jo en del af en religion der forbyder det. Selvom jeg ikke selv er religiøs på nogen måde, tværtimod, så synes jeg stadig der skal være plads til det og ikke forbyde det ved lov.

Hvis du/i tænker ud fra en ren samfundsøkonomisk side, kunne man ligeså godt forbyde fedme ved lov, da det i dag nok koster mere i alt, end personer med downssyndrom.
Member
Gold: 253,169.00
Nov 24 2011 04:11pm
Quote (Tigerss @ 24 Nov 2011 23:09)
Det er jo også det jeg siger, at man skal gøre det i barnets egen interesse.
Men nogen er jo en del af en religion der forbyder det. Selvom jeg ikke selv er religiøs på nogen måde, tværtimod, så synes jeg stadig der skal være plads til det og ikke forbyde det ved lov.

Hvis du/i tænker ud fra en ren samfundsøkonomisk side, kunne man ligeså godt forbyde fedme ved lov, da det i dag nok koster mere i alt, end personer med downssyndrom.

Så fordi man har en religiøs overbevisning skal et barn som man ved ikke vil komme til at leve et normalt liv ligge alle skatteydere til last? Har det lidt på samme måde med folk der ikke kan få børn. Synes da også de selv skal betale for kunstig befrugtning da det er deres ønske om at få et barn ikke andres. At få et barn mener jeg ikke er en ret man har som borger og hvis man ikke selv har råd til at blive kunstigt befrugtet så kan man vel heller ikke forsørge et barn.
Member
Nov 24 2011 04:16pm
Quote (Monze @ Nov 24 2011 11:11pm)
Så fordi man har en religiøs overbevisning skal et barn som man ved ikke vil komme til at leve et normalt liv ligge alle skatteydere til last? Har det lidt på samme måde med folk der ikke kan få børn. Synes da også de selv skal betale for kunstig befrugtning da det er deres ønske om at få et barn ikke andres. At få et barn mener jeg ikke er en ret man har som borger og hvis man ikke selv har råd til at blive kunstigt befrugtet så kan man vel heller ikke forsørge et barn.

Så du er imod offentlig støtte til børn med handicap, ikke handicap i sig selv?

Hvad så hvis man scanner et foster og ser det vil have en mindre defekt, lad os kalde defekten epilepsi eller lignende problemer som ligger et sted mellem normal og downssyndrom. Så kommer det heller ikke til at leve et helt normalt liv.
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
Nov 25 2011 06:29am
Quote (Tigerss @ 24 Nov 2011 23:16)
Så du er imod offentlig støtte til børn med handicap, ikke handicap i sig selv?

Hvad så hvis man scanner et foster og ser det vil have en mindre defekt, lad os kalde defekten epilepsi eller lignende problemer som ligger et sted mellem normal og downssyndrom. Så kommer det heller ikke til at leve et helt normalt liv.

Du kan ikke sammenligne epilepsi og downs-syndrom. Du skal ikke have samme særlige støtte igennem hele livet med epilepsi, som du skal med downs. Du er i stand til at have et helt normalt velfungerende liv med epilepsi som du ikke er i stand til med dows.
Selvfølgelig vil der være nogle problemstillinger med epilepsi, de er der dog ikke i samme grad som med downs. Det skal være op til de enkelte forældre hvorvidt de vil have et barn med et så stort handicap, jeg synes, som Monze, at forældrene der vælger at få et barn med downs, hvor man på forhånd vidste det ville have det. De skal selv betale, da det ikke kan være korrekt det skal trækkes over hovedet på os andre. I dag har vi alle muligheder for, at undgå disse børn bliver født ind i en verden, hvor der bare ikke er plads til dem.
Member
Gold: 0.00
Nov 25 2011 01:59pm
tillykke med det.

når i har taget stilling til i vil have nakkefolds scanning, så vent med nyheden til efter.
Udover det skal i ikke været bange for at fortælle det til forældre, bestemt ikke når du er 22, det bliver den bedste julegave de får i år.

Til jer der gerne vil vente, til i bliver lidt ældre, jeg er 28, ha jeg bor sammen med er 31, ingen af os er klar. Det er noget man bliver, når det sker.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1456
Add Reply New Topic New Poll