d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Jeg Kan Ikke Finde Mine Shorts
Prev14567814Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2.00
Apr 27 2011 05:32pm
Quote (lulzz @ Apr 28 2011 12:36am)
jeg ved hvad jeg snakker om allerede før jeg søgte på google, har selv oplevet det på min egen krop, udover jeg har haft nok 30-40 foredrag om diverse stoffer og hvad jeg har kunne læse mig til på nettet og andre steder, hvorimod du ik ved hva fuck du snakker om, det du kommer med fra google modsiger sig selv, så prøvede du igen, og mislykkede igen da der stod lige nedenunder at man får fysiske bivirkninger af at være afhængig, det 3 link jeg kom med sagde osse det samme, du aner intet om det, 3 sider som apoteket / ssp / erowid siger præcis det samme, som jeg sagde til dig, du finder ik en bare smule pålidelig kilde med info som ik siger at man får svedeture og søvnbesvær aka fysiske bivirkninger, og havde jeg ret eller ej ?

fatter du det snart ? eller skal jeg helt ned på børnehave niveau for dig

du har ik prøvet det selv, du kender åbenbart ik nogen der har prøvet det så du er nok ik så meget inde i miljøet, du kan ik finde noget på nettet som bakker om omkring dit argument, hvor meget skal der til før du fatter at du er galt på den ?

hvis de fysiske bivirkninger ik kommer fordi man er blevet afhængig, hva kommer det så af ?  :blink:

har du røget meget gennem 5-10 år og prøvet at stoppe ? nej, så luk røven med jeres pis når i ik aner en skid

ufatteligt

Well, måske misforstår vi lidt hinanden. Hvis man er fysisk afhængig af noget, så har ens krop brug for det for at fungere. Det er tilfældet for mange misbrugere, de får det helt latterligt dårligt når de stopper med hvad de nu har taget (alkoholikere fx.).

Bivirkninger, derimod, er virkninger et stof kan have ud over det man tager det for. Det er noget al medicin har, og det er ikke noget man får fordi man stopper.

Og nej, har aldrig haft et seriøst hashmisbrug, men kender en del der har røget meget og de der er stoppet har jeg ikke hørt brok fra.
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2011 05:37pm
:rofl:
Banned
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 27 2011 05:40pm
Quote (crazysmoker92 @ 26 Apr 2011 17:51)
ryger ikke så meget hash mere? vil du være med til fodbold, tror jeg bedre end dig, vi kan os slås det tror jeg os jeg bedre end dig til. giga e-pen du har :)

den her quote fortjener sku lige at komme op engang til :Rofl:

godnat gutter
Member
Gold: 7,745.83
Apr 27 2011 05:48pm
Quote (Molle_fkk @ Apr 27 2011 11:32pm)
Well, måske misforstår vi lidt hinanden. Hvis man er fysisk afhængig af noget, så har ens krop brug for det for at fungere. Det er tilfældet for mange misbrugere, de får det helt latterligt dårligt når de stopper med hvad de nu har taget (alkoholikere fx.).

Bivirkninger, derimod, er virkninger et stof kan have ud over det man tager det for. Det er noget al medicin har, og det er ikke noget man får fordi man stopper.

Og nej, har aldrig haft et seriøst hashmisbrug, men kender en del der har røget meget og de der er stoppet har jeg ikke hørt brok fra.

hvis du havde prøvet en søvnløs nat med svedeture og diverse andre ubehag grundet hash abstinenser havde du nok haft et andet syn på det

fordi dine venner har røget noget "lorte" hash moderat gennem noget tid, kan du ik sammelligne det med eric spandmand der har suget 10 gram superryger på bong hver dag de sidste 25 år

Member
Apr 27 2011 05:50pm
Quote (lulzz @ Apr 28 2011 01:48am)
hvis du havde prøvet en søvnløs nat med svedeture og diverse andre ubehag grundet hash abstinenser havde du nok haft et andet syn på det

fordi dine venner har røget noget "lorte" hash moderat gennem noget tid, kan du ik sammelligne det med eric spandmand der har suget 10 gram superryger på bong hver dag de sidste 25 år

Videnskabeligt må man holde døren på klem for, at man på et tidspunkt når frem tid, at også THC er fysisk vanedannende (videnskaben er altid åben for ændrede meninger). Der er enkelte videnskabelige resultater i omløb, som lader til at have demonstreret nogle tydelige fysiske abstinenssymptomer hos dyr. Artiklen The addictive potential of cannabis nævner indtil flere forsøg med rotter og aber, som opnår disse resultater, bl.a. deciderede abstinenser og konsekvent selv-medicinering.

Fra det link du selv lige smed.
Member
Apr 27 2011 06:10pm
Quote (dawnofdead @ Apr 27 2011 11:50pm)
Fra det link du selv lige smed.

fatter ik helt hvor du vil hen med det der?

som du kan se så får aber og rotter os fysiske bivirkninger af det, ligesom mennesker.. surprice ?

udover det tror jeg man skal tage det der med et gran salt, som de selv siger så det ik noget officielt inu fordi de ik aner nok om emnet, de har prøvet det af på 2 mærkelige aber, de aner ik hvordan aben har det udover det de lige kan se på den, og de ved langtfra om det samme ville ske med mennesker

This post was edited by lulzz on Apr 27 2011 06:10pm
Member
Gold: 43,996.00
Apr 27 2011 10:10pm
:drool:
Member
Apr 28 2011 05:48am
Quote (lulzz @ Apr 28 2011 02:10am)
fatter ik helt hvor du vil hen med det der?

som du kan se så får aber og rotter os fysiske bivirkninger af det, ligesom mennesker.. surprice ?

udover det tror jeg man skal tage det der med et gran salt, som de selv siger så det ik noget officielt inu fordi de ik aner nok om emnet, de har prøvet det af på 2 mærkelige aber, de aner ik hvordan aben har det udover det de lige kan se på den, og de ved langtfra om det samme ville ske med mennesker

Læs nu resten af det? har du overhovedet læst halvdelen af det han har skrevet?.

Videnskabeligt må man holde døren på klem for, at man på et tidspunkt når frem tid, at også THC er fysisk vanedannende (videnskaben er altid åben for ændrede meninger). Der er enkelte videnskabelige resultater i omløb, som lader til at have demonstreret nogle tydelige fysiske abstinenssymptomer hos dyr. Artiklen The addictive potential of cannabis nævner indtil flere forsøg med rotter og aber, som opnår disse resultater, bl.a. deciderede abstinenser og konsekvent selv-medicinering. Grunden til, at disse resultater ikke er nævnt tidligere skyldes, at der er visse problemer med undersøgelserne, som læseren bør være vidende om. Det studie, der får mest plads omhandler to rhesus aber (haleaber, ikke menneskeaber), der blev medicineret oralt med 37.5 mg THC pr. kg. Man kunne i undersøgelsen se øget aggresivitet, da stoffet blev taget fra aberne og forskerne mente at en enkelt abe hallucinerede under afvænningen (hvordan man nu gætter sig frem til den slags?). For at sætte tingene i perspektiv må vi diske op med mere af samme købmandsregning som under "LD50" afsnittet. Kort fortalt kræver det, at et menneske på 70 kg. skulle ryge 29 store joints af god kvalitet om dagen. For almindelige brugere, der ryger sporadisk, er dette rigtig, rigtig meget røg. Resultater af denne type er måske interessante for en videnskabsmand, der udforsker grænsetilfælde, men det har intet at gøre med vurderingen af hashens under normal anvendelse. Desværre er litteraturen fyldt af denne type artikler, som er alt for ivrige i deres forsøg på at påvises hashens farlighed.

Dvs der er stadig intet bevis for at du kan blive fysisk afhænging.

Member
Apr 28 2011 08:20am
Quote (dawnofdead @ Apr 28 2011 11:48am)
Læs nu resten af det? har du overhovedet læst halvdelen af det han har skrevet?.

Dvs der er stadig intet bevis for at du kan blive fysisk afhænging.

prøver du at bortforklare det nedenunder med en tvivlsom undersøgelse på 2 aber ? se frk den nederste artikel hvor det er rigtige mennesker der bliver tester, sjovt nok viser de tegn på fysisk og psykisk afhængighed

Ved længerevarende dagligt forbrug, især det tunge forbrug, hvor der ryges fra morgen til aften, opbygger hjernen tolerans (resistens) mod THC'en. Dette vil ved brat rygestop give en række abstinenssymptomer: irritabilitet, søvnbesvær, tankemylder, svedeture - altså mange af de samme som man oplever ved alkohol, sovemedicin og morfin. Dog er forekommer hash-abstinenser med en væsentlig mindre styrke!). Abstinenser indtræder 24 timer efter rygestop og varer 10 dage (hvor der er flest abstinenssymptomer), måske længere hvis misbruget har været meget alvorligt. Se bl.a. Peter Ege: Enkelt er det jo ikke, STOF nr. 7, sommer 2006, Center for Rusmiddelforskning.

Tolerance og afhængighed

* irritation
    * rastløshed
    * kvalme
    * sveden
    * diarré
    * koncentrationsbesvær
    * dårligt humør
    * søvnbesvær

Abstinenserne kan være ubehagelige, men er ikke farlige. De går over af sig selv igen.

Efter ca. en måneds hyppig rygning kan man få ubehag (abstinenser) når man stopper. Symptomerne er irritation, rastløshed, nedtrykthed og søvnbesvær. De går over af sig selv efter en tid, hvis man holder sig fra hash.

When human subjects were administered daily oral doses of 180-210 mg of THC - the equivalent of 15-20 joints per day - abrupt cessation produced adverse symptoms, including disturbed sleep, restlessness, nausea, decreased appetite, and sweating. The authors interpreted these symptoms as evidence of physical dependence. However, they noted the syndrome's relatively mild nature and remained skeptical of its occurrence when marijuana is consumed in usual doses and situations. 61 Indeed, when humans are allowed to control consumption, even high doses are not followed by adverse withdrawal symptoms. 62
Member
Apr 28 2011 08:30am
However, they noted the syndrome's relatively mild nature and remained skeptical of its occurrence when marijuana is consumed in usual doses and situations. 61 Indeed, when humans are allowed to control consumption, even high doses are not followed by adverse withdrawal symptoms. 62

^^
Go Back To Dansk Topic List
Prev14567814Next
Add Reply New Topic New Poll