d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Er Du Religiøs?
Prev14567812Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 578.20
Nov 5 2010 11:45am
Quote (MrLennon @ 5 Nov 2010 16:19)
mmn91, du mindede mig faktisk lige om denne lille dokumentar jeg så forleden, virkelig værd at tage sig tid til at se..

http://www.youtube.com/watch?v=S-3EBLxIqJ0
Den er i 5 parter, dette er Part 1.

Har set 2min af den (ser resten om lidt) og noget af dte jeg skrev er egenligt som han siger, han er bare tusind gange bedre til at forklare det ind mig.

Men tak, vil lige se det afsnit, giver en god viden om tingene, om de så er sande eller ej :)

edit: og fortællingen om hvordan han blev ond giver os god mening imo, med at Gud skabte menesket i hans billed, og at englene skulle se op til dem, men det ville Satan (Lucifer hed han så på det tidspunkt) ikke, han ville have de skulle se op til ham i stedet og begyndte langsomt at blive ond.

This post was edited by mmn91 on Nov 5 2010 11:48am
Member
Gold: 617.15
Nov 5 2010 12:45pm
tror der er en gud

men... ikke rigtig religiøs

går bare efter at have et godt liv og beskyte dem jeg holder af

og hjælpe folk der har brug for hjælp når jeg har tid

hvis det så får mig i helved.... so what..

hvad end der sker når mand dør sker sikkert for os alle...

Quote (FlowiZ @ Nov 5 2010 03:40am)
Gud findes ikk, BASTA hvis gud findes og skabte jorden på 7 dage hvem skabte så det 3453453457345893748957349589384758934589435 Radius univers?
det er umuligt at skabe så meget, også kun have fokus på en lille kugle støv?

det er meget mulig..

men måske er det også pointen... det giver ingen mening.. ligesom så mange andre ting..

gud har givet os en verden til os hvor *vi* kan gøre lige hvad der passer os

der er kun os selv til at redde eller ødelægge det hele

Quote (MrLennon @ Nov 5 2010 03:02pm)
Jeg respektere din mening om dig selv som kristen, jeg syntes derimod bare det er for nemt bare sige "Jeg er kristen" og så være det, det indebærer jo at man beder(og ikke kun ved VM), ikke synder, går i kirke osv osv.
Jeg har sat [x] i Mjah lidt måske, grundet af at jeg nu i 4 år har læst Hinduisme og kan relatere til en del af det..

vi alle synder

det er en synd at vi menesker lever og tænker som vi gør---

og nej.. mand skal ikke bede hverdag eller går i kirke hele tiden..

jesus tilgiver dig for alt som kristen så længe du tror på gud og biblen
at du er et godt meneske eller at du fortryder dine synder...
så længe du fortryder de ting du har gjort forkert.. . så er du ifølge biblen ret til at komme i himlen... løgne med det tæller jo nok ikke...

This post was edited by haloneya on Nov 5 2010 12:53pm
Member
Gold: 2.00
Nov 5 2010 01:00pm
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 06:23pm)
min far benægter ikke bigbang, det kan jo godt være det var den måde Gud skabte universet på, at han satte bigbang i gang :)

Og det med beviser, jeg håber os rigtigt meget på selv at få det, jeg har aldrig rigtigt selv fået et.

Men se sårn på det, at hvis det var at alle bare fik rigtigt synlige beviser for hans eksistens ville det være alt for ''nemt'' hvis du forstår, måske Gud ønsker at det skal komme af sig selv. kan ikk rigtigt lige få det formuleret  håber du forstår.

Men i biblen er der mange gange det bliver beskrevet hvordan menesket ikk kan tro på Gud findes før de for et synligt bevis, også selvom de måske får et tviler vi stadigt fordi der er så mange ting vi ikk kan forstå, og det er jo også svært når vi ikk selv har set det :)

men f.eks dengang Gud hjælper jøderne ud af egypten, og moses og alt det der, selvom de havde set Gud skældne vandet fra hinanden, og gav egypterne de 10 plager eller hvor meget det var havde de svært ved at tro på at der var nogen gud som hjalp dem. Mens de var ude i ørknen og moses havde fået de 10 bud, og kom tilbage fra bjerget havde de lavet en Kalv af guld, og tilbad den osv og tog afstand fra gud som jo lige havde hjulpet dem.

Bestemt, det er en mulighed, at en gud brugte Big Bang til at skabe universet.

Kan godt se hvad du mener med at man skal tro på Gud også uden beviser, men det kan jeg bare ikke. Skal helst have en eller anden form for bevis/logisk forklaring etc. før jeg kan tro på noget.

Nu er det jo svært at vide hvordan man ville reagere i en sådan situation, men jeg er ret sikker på jeg ville tro på Gud hvis jeg så beviser man umuligt kunne benægte var rigtige (såsom Gud der viser sig for os). Det kommer jo nok bare ikke til at ske...
Member
Gold: 578.20
Nov 5 2010 01:17pm
Det os fair nok, håber får dig at du vil få beviset på at Gud er til :)
Member
Gold: 0.00
Nov 5 2010 01:53pm
Er ikke religiøs men kan ikke benægte at jeg har bedt til gud før ;)

Retired Moderator
Gold: 520.00
Trader: Trusted
Nov 5 2010 04:16pm
Quote (Sunshines @ 5 Nov 2010 16:30)
Man er vel så kristen som man selv gør det til. Fx tror jeg at der er mange der ikke beder eller går i kirke hver søndag som stadig betegner sig selv som kristen. Kristen er ikke kun religion, men også traditioner, og især ved traditionerne synes jeg at jeg følger godt med.

Du er hvad man kalder kultur kristen, ligesom så mange andre danskere.

Men om man er "kristen", er nok et helt andet spørgsmål. Ikke rigtig to ting man kan blande sammen.
Member
Gold: 25,253.44
Nov 5 2010 04:25pm
Quote (Provo2100 @ Nov 4 2010 10:21pm)
Yes jeg er kristen

this
Member
Gold: 24,718.50
Warn: 10%
Nov 5 2010 04:33pm
Hej allesammen jeg hedder Jacob Larsen, men mine venner kalder bare for Jaco, fordi det lyder sejere og jeg føler mig pisse coool ;)

Jeg føler mig som en HERO nogen gange, derfor kalder jeg mig selv tit for jacobsen the hero !!

Jeg er elektriker og arbejder 24/7 udover det ¨styrketræner jeg i min fritid sammen med min gode ven Rico :) Han kan ikke løfte særlig meget, men han er god til at give en hånd, når jeg mangler hjælp..

Member
Gold: 43,996.00
Nov 5 2010 06:30pm
Quote (crowdedbo @ Nov 5 2010 09:53pm)
Er ikke religiøs men kan ikke benægte at jeg har bedt til gud før ;)

det hjælper dælme ikk heller hvis han fandtes du er nr 7 milliard i køen Oo hvis han endelig fandtes, dvs du når ikk at få hjælp før hjertet stopper ;)
Member
Gold: 1,217.00
Nov 5 2010 07:16pm
DEEERP

Gud kan ligeså godt være svaret på hvordan i stedet på hvorfor.

Faktum er at uanset hvor du bor, så er dit samfund bygget på religion, og du kan nemt argumentere for at hele den menneskelige etik og moral kommer fra en form for religion. Biblen skal efter min mening ikke tages bogstaveligt, det har historien lært os, men det vi kan bruge den til er vejvisning og dens menneskesyn, som stadig efter tusinde af år rammer lige i øjet. Så til dem af jer, der kan finde på bedre historier og remse noget smartere op i en brandert, vær nu elskværdige at skrive jeres guldkorn ned så i kan præge menneskets fremtidige etiske dilemmaer.
Go Back To Dansk Topic List
Prev14567812Next
Add Reply New Topic New Poll