Quote (Sunshines @ 24 Jul 2010 13:41)
Hvad sker der for sproget, ramte jeg en nerve?
Knægt?
XD
Det er ikke ignorant at påpege at Danmark ikke skal bygges på erhverv som andre lande er mere konkurrencedygtige indenfor, derimod er det en rigtighed og nærmere en påmindelse om at Danmark rasler ned af ranglisten som ''førende økonomi''.
Men det lærer i sikkert ikke på STX hvor det hele vel handler om at bede en bøn inden man spiser og så ellers bare klæde sig så dyrisk ud som overhovedet muligt?
Det er godt nok skræmmende så lidt folk ved om international økonomi, eller bare økonomi..
Jeg kan udemærket godt se, at han har et problem hvis han er skoletræt, men stadig vil jeg da gerne have at han læser videre.
Vi havde vel allesammen benzin og sprit i blodet da vi var i hans alder, men med tiden kom vi vel til fornuft, eller hvad siger du min hippieven??.
Brugte knægt, fordi du virker som en yngre dreng der ikke rigtigt ved hvad du skal gøre ved den viden du er blevet indoktrineret med i skolen.
Det var dig der var ignorant, som person, fordi du altid er efter folk hvis de ikke ved det DU ved. (Som bare ikke lige at købe bærbar computer til skolebrug)
Du kan stadig ikke tage det grundlæggende væk, så bliver fundamentet for samfundet skræbeligt og det hele falder fra hinanden. Så vi skal have håndværkere til at bygge huse og andre ting. Det var det jeg påpegede.
Ja, vi er et informationssamfund - men det er på mange plan. Innovation, kreative løsninger og forskning. Det sker jo inde for mange fag at der skabes innovation, f.eks en tømrer der opfinder et produkt der løser et problem HAN har i hverdagens arbejde med tømmer. Det ville en kontormus jo ikke kunne. Så kommer der prototyper -Z produktion og hele møllen, men det ved du jo alt om.
For det første er jeg ikke STX'er, men HF'er (Kan ikke se hvorfor man er hippie hvis man er STX'er?). Da jeg var i hans alder havde jeg ikke sprit i blodet, eller kørte rundt på benzin drevne motorkørertøjer. Du har en meget stereotyp holdning til der forskellige segmenter i samfundet - det skader din måde at diskutere på. Så vend dig af med den hvis du skal spille klog. Desuden er jeg ikke din ven.
Bare fordi du ved meget om international økonomi og økonomi så kan du ikke regne med vi ved alt om det. Hvad ved du f.eks om fotografi eller at købe en bærbar computer til skolebrug?