Quote (Sunshines @ Mar 13 2010 12:01am)
En stat som tjener 80-90 procent af salg af hash men derimod svækker velfærdsstaten da mange bliver afhængige og dermed ikke kan arbejde og betale afgifter til staten og ingen efterspørgsel skaber i samfundet ganske enkelt fordi de ikke har råd.
Tro mig, staten kunne tjene mange flere penge på at vedligeholde og bekæmpe hash og dermed få flere i arbejde, især en tid som denne vi er inde i nu.
Synes egentlig heller ikke du er kommet med beviser på at hash IKKE kan give psykoser.
Pff, en 17 årig der allerede er ved at ødelægge sit liv og ryger hash 2 gange om ugen. Hvad skal det dog ende med...
Det har jeg ikke sagt, at det ikke gjorde >
Hvad var det du snakkede om med 'IØ'?
- og desuden er jeg 18 år, thank you very much.
Quote (xz-master @ Mar 12 2010 11:47pm)
Man bliver ikk' dummere af så mange andre ting? Hash gør ikke en dummere.. Ryger man det i overdrevede mængder, så KAN det påvirke ens hjerne (Hvilket aldrig er blevet helt bevist) - hvilket en masse andre ting også kan, og vil.
Hvis det blev gjort lovligt, så kunne staten jo sælge det som 80-100% profit, lidt ligesom smøger; det er penge i egen lomme for staten.
Det samme gør man allerede med smøger. Så kan alle lungekraft-patienterne jo faktisk betale for deres egen operation.. Profit. Afskaffede man smøger fuldstændig, så ville statskassen gå falit.
Så når man har prøvet at drikke et par gange f.eks. så rykker man også videre op af stigen? Hvorfor mener du at man automatisk gør det ved at ryge lidt græs?
Psykose kan ikke med sikkerhed linkes direkte til indtagelsen af hash, så hvorfor forestiller i jer at alle der ryger det, bliver sindsforvirrede, afgængige og fuldstændig blæst?
Sundhedsstyrelsen har i 1991 undersøgt hashforbruget i Danmark. Resultaterne viste, at 16% af de unge i alderen fra 16-24 år havde brugt hash mindst én gang i det forløbne år. I alderen fra 25-34 år var tallet derimod faldet til 7%. Hovedparten af de unge ophører således med hashrygningen, når de får arbejde, familie og børn. Den gruppe i befolkningen, der fortsætter med forbruget, er hovedsageligt de arbejdsløse, hvor 16% i alderen fra 31-50 år angav, at de havde brugt hash inden for det sidste år.
En nyere undersøgelse (1997) viser, at 22% af eleverne i gymnasiet og HF har prøvet at ryge hash, og ca. 3,5% oplyser, at de bruger hash jævnligt.