Quote (Zinaroth @ Apr 9 2013 12:03am)
Okay okay Mischa.
Min oldefar var selv modstandsmand og min farmor overværede en henretning af en af hendes onkler under krigen da hun var en lille pige, og jeg har det ligesom dig, jeg er da også stolt af at de tog del i en modstandsbevægelse.
Jeg synes ligesom dig det er ekstremt at den hårde islamistiske kerne vil indføre sharialovgivning i Danmark, men vi bliver nød til at forstå at det kommer som en modbevægelse til alt det had de får fra vores side.
Jeg er sikker på at hvis vi ville være mere tolerante overfor deres religion i vores samfund så ville de heller ikke føle et behov for at gå til ekstremerne.
Vi bliver nød til også lige at huske på at shariamuslimerne er den mest ekstreme gren af Islam der findes, men at det altid er dem medierne vil dække da de tegner det værste billede, det er jo bare sensationsjournalistik af værste skuffe.
Der bliver aldrig snakket om liberale muslimer som faktisk mange steder lever i perfekt harmoni med de værdier vi praktiserer i den vestlige verden.
Jeg kan godt se at du prøver at skille dem ad, men du kommer til at generalisere. Om det er i mangel på bedre ord for at forklare dig selv eller fordi du bare ikke ved bedre skal jeg ikke konkludere på.
Jeg tror bare helt og holdent på at du griber det forkert an, sammen med resten af de mennesker der stemmer på Dansk Folkeparti.
Det kommer tit til at handle om en fremmedgørelse af dem og en unerkendelse af deres religion baseret udfra enkelte dårlige oplevelser. Man vil ikke anerkende deres tro og man nægter dem at bygge moskeer.
Hvis vi vil vende den dårlige cirkel bliver vi som danskere nød til at vise os som det bedre menneske, så vil de måske også være mere villige til at indgå i et samarbejde om hvordan vi kan få det til at virke.
I bund og grund er det to forskellige slags kulturoverleveringer, og de vil aldrig blive enige. Men når du har frontfigurere som Pia Kjærsgaard der offentligt står frem og taler lort om muslimer og generaliserer så opildner man til konflikt.
De flest muslimske imamer og fortalere er jo allerede opmærksom på at de ikke bare kan komme herop og ændre vores samfund, som der også bliver påpeget i en af de videoer du linker.
Men du bliver simpelthen nød til at være mere konkret eller uddybende i dine forklaringer!
Hvem? Hvad for en holdning? Hvorfor kan de ikke høre til her med den holdning du nu snakker om. I hvilken udstrækning må de praktisere deres religion? Er det fordi du mener deres religion skal cencureres hvis den ikke passer ind i vores samfund?
som jeg siger er dårlig til og formulere mig via tekst og som du siger dem som er ekstreme muslimer dem synes du jo høre hjemme her hvor jeg synes at de høre hjemme et helt andet sted og det er satme rigtigt at det er sådan!

men jeg er dårlig til og formulere mig og mister hurtigt overblikket hvis du skriver sådan noget langt noget der hehe

de ekstreme religioner høre ikke til i vesten og det er sådan om man vil det eller ej! alle der er vantro skal dø og vantro er = dem som ikke tror på deres religion
budihister eller hvordan det staves høre også herunder!
men kristne når de er ekstreme høre de heller ikke hjemme her ^^ de har imo ikke noget land men de skal skride ad helevdes til
men jeg kan li de danske værdier og traditioner og det er det vi har tilbage. og det vil jeg bare ikke have der skal laves om på
men kan de kristne passe sig selv osv i landet må de gerne det
og det er det samme med muslimer osv det er jo ikke hudfarven eller noget
i bund og grund mener jeg: når man kommer udefra er man "nærmest" gæst i et andet hjem og så må man altså leve der efter
og må lige understrege igen at man gerne må dyrke sin tro osv bare det ikke bliver ekstremt hvis i forstår mig ret
religion er lavet til og dele mennesker op + og stoppe folk for at tænke selv (når det er ekstremister) og derfor høre de ikke hjemme her

de andre er skam velkommen og det er der vi går fejl a hinanden tror jeg

men vil ingen kriminelle have og folk skal integrere sig for landet er sq for lille det kan hurtigt gå galt
du tænker måske her og nu jeg tænker også fremtid
hvis min kammerat har hund med ud til mig og den ikke skal hoppe op i sofaen så siger jeg også til ham at den ikke skal med herover mere ellers må den blive hjemme
men jeg må igen lige overstrege overfor dig at jeg ikke samenligner en invandre med en hund ^^
men jeg stemmer Dansk Folkeparti næstegang og håber i vil gøre det samme for et bedre Danmark!
hvert år sender vi 100 mia til andre lande. vi lukker skoler mangler arbejdspladser og en masse fyringer en dag er danmark = polen hvis det fortsætter med de grænser osv!
lastbil chaufør branchen her hjemme er så småt ved og uddø + håndværker
grækenland er bankerot de er blevet totalt racister hader alle tilflyttere. det samme med rusland sådan skulle det jo helst ikke gå med danmark vi skulle jo gerne være på toppen som vi kender det!
ihvertfald i velværd :)))
den dag idag har vi lidt overskud (økonomisk) det bliver sq ikke ved med og være sådan så drømmer man ihvertfald!
bankerne vil ingen penge låne ud til virksomheder = de kan ikke udvide sig og SKABE arbejdspladser
og det er jo skidt for et land der betaler 45% i skat per indbygger ? eller er jeg helt galt på den ?
kan jo ikke passe vi skal skære ned når vi betaler 45% i skat det er mange penge for så lille et land!
og har man råd til og invitere 3 gæster på middag kan man jo ikke invitere 8 og dem der ikke opføre sig ordentligt bliver smidt ud og bliver ikke inviteret næste gang
så er det bedre og invitere nogen andre mennesker næstegang og håbe de opføre sig ordentligt ellers må de også ud

og sådan må man blive ved med og prøve indtil man ikke gider mere
sådan har jeg det ihvertfald i mit hjem
This post was edited by MischaDK on Apr 8 2013 05:31pm