Så skal der laves endnu en opskrift på skolen..
Denne gang er det et grovbrød, hvor det tidligere var et rugbrød.. Hvilket blev et mega godt hit hos alle lærerne, fordi min lærer tog det med ind på læreværelset.. Så når jeg får mit eget bageri, så skal det rugbrød helt sikkert på hylden..
Men nu til min nye opskrift.
Jeg starter med at branke noget margarine, for at få en brunet smag af fedt i mit brød..
Jeg rister kaffe sammen med græskar, sesam og hørfrø.. Dette gør jeg for at få noget af kaffe smagen ristet ind i mine kerner og frø og får kaffens smag fremhævet som når den brygges, samtidigt med at de fragiver lidt olie, så kaffen sætter sig fast på kernerne..
Det blander jeg sammen med hvedemel, speltmel, grahamsmel, landmel og halvsigtemel.. Jeg har valgt de 5 typer mel, fordi jeg skal bruge noget proteinstærkt mel, til at holde brødet sammen og nogle typer som er fiber og ernærings rigt, så brødet er sundt for krop og tarme.. Plus du får mæthed af brødet..
Jeg kører vand, gær, sukker, salt og dialose (monosakkarid for at sætte gæren hurtig igang) sammen og tilføjer så mit mel og kerner.. Når det er kørt lidt sammen tilføjer jeg så mit branke margarine..
Jeg skal køre dette grovbrød imorgen.. Som det står der, hvad synes i så om det ?
Det skal så lige siges, det er ikke bare tilfældige ting jeg blander sammen, alt i mine opskrifter har en mening, for smag og sundhedens skyld.. Plus at de brød jeg prøver at få fremstillet skal ikke være nogle, som man bare kan gå ned på tanken og købe.. Det skal være en speciel oplevelse at få brød hos bageren..