Quote (Znuggle @ Aug 3 2011 01:00pm)
Der er så uendelig mange aspekter i den sag, så det er langt fra fair at sige det er Taleban der har jogget i spinaten. De er måske nok ekstreme, og har lavet nogle frygtelige ting, men dem der går i krig mod dem er ikke en pind bedre. USA's økonomi beror på fremstilling af remedier til krig samt olieindustrien. De får massive økonomiske gevinster ud af at føre krig i bl.a. Irak og Afghanistan, folket har det givet vis ikke meget bedre end før de blev invaderet.
Der kunne skrives 100 sider i den her retning uden at jeg kunne få en klar pointé frem, det er simpelthen for komplekst, men én ting er sikkert, de folk der bor i verdens brændpunkter fortjener at folk anerkender deres situation og lytter til dem, istedet for bare at tro at de (læs USA og dets allierede) ved hvad der er bedst for andre lande og hvordan de skal styres. Tvangsdemokrati er ikke demokrati.
De mennesker der bor dernede er sendt 500 år tilbage i tiden på mange perimetre, fordi de har været ramt af alskens krig så langt tilbage man kan forestille sig, deres personlige frihed har altid været indskrænket af andre lande der mente de kunne gøre hvad det passede dem, og det er værre end noget taleban kan mønstre.
God tur til dig der skal afsted. Jeg tvivler omvendt ikke på, at fredsbevarende styrker kan opnå gode ting, og jeg håber det sker.
Deres manglende udvikling,skyldes ikke mange års krig,men derimod,et stenaldersamfund,som er styrret af ortodokse hulemænd,som fordømmer alt hvad der er vestligt,hvilket også indebærer NUL udvikling....Vil vove den påstand at 98% af alle muslimske lande,også er U-lande......Så ka man jo tænke lidt over den....!!
Og det var ordene.....