d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Er Du Religiøs?
Prev13456712Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 578.20
Nov 5 2010 10:27am
Quote (Molle_fkk @ 5 Nov 2010 16:53)
Ja, hvis der da er skrevet noget om det ;)

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor Gud tillader at Satan får magt over mennesker.
Noas ark tror jeg nu ikke på, det virker fuldstændig umuligt for mig, at det skulle kunne lade sig gøre for én mand at bygge en ark der kunne modstå en så voldsom oversvømmelse/transportere så mange dyr. Og desuden er det også umuligt at finde alle dyr, selv nu opdages der stadig nye arter.

Kan godt se det er et svært spørgsmål at besvare, der er nok ikke nogen der helt kan. Vi er jo ikke Gud ;)

Gode spørsmål og ja svært at svare på, jeg kan jo kun sige de ting jeg ved og selv tror.

Men det at Gud tillader Satan stadigt at være til, har jeg aldrig rigtigt tænkt over, der står jo i biblen at på dommensdag skal Satan kastes i helvedsild og brænde op, hvorfor det først lige er der idk, måske en slags prøvelse over for menesket. At man skal gøre sig fortjent til at komme i himmelen?

og Noa kunne have fået hjælp, jeg ved det virkeligt ikke, og jeg har selv svært ved at få det til at hænge sammen, det har alt sammen noget med tro, enten tror man eller også gør man ikk.. Jeg vælger så at tro på det, men sætter spørsmåls tegn ved nogle ting.

Desværre er det sårn at vi menesker har svært ved at tro på ting vi ikk selv har set, eller oplevet. Dengang Jesus blev korsfestet osv, og maria gik hen for at se til hans gravplads og han så ikk var der, men senere mødte ham levende, gik hun hen til Jesu disciple og fortalte at Jesus var stået op fra de døde, trode Peter, en af Jesus mest tro disciple ikk på hende, selvom han havde set alle de ting Jesus kunne udrette, kunne han ikk tro på det før han selv havde set det, først da Jesus kom hen til ham, lod ham stikke sin finger igennem Jesus håndled hvor sømmene havde siddet, eller set hans bryst hvor et spyd havde gennemboret ham.

Det syntes jeg bare viser lidt, at vi har så utroligt svært ved at tro på ting, self skal man ikk tro på alt man høre, der er dog grænser ikk..

og til dig lulzz, du er et godt eksempel, du nægter blindt og er slet ikk åben omkring det, du har din egen menning som du tror er 100% korrekt :)

This post was edited by mmn91 on Nov 5 2010 10:29am
Member
Gold: 20,016.00
Nov 5 2010 10:27am
Quote (lulzz @ Nov 5 2010 05:19pm)
hvis folk ik selv kan se det er helt ude i skoven så må de da gerne tro på det,

men altså xD

der er absolut ingen beviser på at det der står er sandt, der er 435436346346 beviser på du ik kan blive gravid medmindre du har fået pikkemand, du kan heller ik gå på vandet, om du hedder jesus, maria, eller mogens

Som jeg skrev før har jeg ikke noget imod din holdning omkring emnet, men har noget imod hvis man ikke viser respekt over for andres religioner og det synes jeg ikke du gør.
Diskussionen omkring religion har ingen ende, så det gider jeg ikke og bevæge mig ud i, er selv kristen, har sågar fået lavet et kors ved solar plexus.
Member
Gold: 7,745.83
Nov 5 2010 10:29am
Quote (Provo2100 @ Nov 5 2010 04:27pm)
Som jeg skrev før har jeg ikke noget imod din holdning omkring emnet, men har noget imod hvis man ikke viser respekt over for andres religioner og det synes jeg ikke du gør.
Diskussionen omkring religion har ingen ende, så det gider jeg ikke og bevæge mig ud i, er selv kristen, har sågar fået lavet et kors ved solar plexus.

respekt for det, det er sku osse et meget pænt symbol

men med de historier man får uden nogen som helt beviser på det er sandt så tror jeg sku ik på det

Member
Nov 5 2010 10:31am
Quote (lulzz @ 5 Nov 2010 17:29)
respekt for det, det er sku osse et meget pænt symbol

men med de historier man får uden nogen som helt beviser på det er sandt så tror jeg sku ik på det

Er der nogle beviser for at vi nedstammer fra aber, at der var et bigbang osv osv, mange ting er totalt gætterig, men det vælger du åbenbart at tro på så :)

This post was edited by mmn91 on Nov 5 2010 10:32am
Member
Nov 5 2010 10:45am
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 04:31pm)
Er der nogle beviser for at vi nedstammer fra aber, at der var et bigbang osv osv, mange ting er totalt gætterig, men det vælger du åbenbart at tro på så :)

tror ik på noget som helst før der er beviser på bordet

vil hellere tro på vi har udviklet os som aber end jomfru maria og jesus der kunne gå på vandet, det er modbevidst, der er ik nogen mennesker der kan det der, derimod er der ik noge beviser på vi ik stammer fra aberne eller andet
Member
Nov 5 2010 10:54am
Quote (lulzz @ 5 Nov 2010 17:45)
tror ik på noget som helst før der er beviser på bordet

vil hellere tro på vi har udviklet os som aber end jomfru maria og jesus der kunne gå på vandet, det er modbevidst, der er ik nogen mennesker der kan det der, derimod er der ik noge beviser på vi ik stammer fra aberne eller andet

Nej menesker kan ikk gå på vandet, men nu var Jesus jo Guds søn måske han kunne :) - men jeg ved det ikke, man skal hellere ikk tage alt hvad der står i biblen bogstaveligt.
Member
Nov 5 2010 10:58am
"men han er jo guds søn"

comeon, min lillebror han fortælle bedre røver historier end det der xD
Member
Nov 5 2010 11:07am
Quote (lulzz @ 5 Nov 2010 17:58)
"men han er jo guds søn"

comeon, min lillebror han fortælle bedre røver historier end det der xD

Det har noget med tro at gøre, enten tror man eller os gør man ikk
Member
Gold: 2.00
Nov 5 2010 11:09am
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 05:27pm)
Gode spørsmål og ja svært at svare på, jeg kan jo kun sige de ting jeg ved og selv tror.

Men det at Gud tillader Satan stadigt  at være til,  har jeg aldrig rigtigt tænkt over, der står jo i biblen at på dommensdag skal Satan kastes i helvedsild og brænde op, hvorfor det først lige er der idk, måske en slags prøvelse over for menesket. At man skal gøre sig fortjent til at komme i himmelen?

og Noa kunne have fået hjælp, jeg ved det virkeligt ikke, og jeg har selv svært ved at få det til at hænge sammen, det har alt sammen noget med tro, enten tror man eller også gør man ikk.. Jeg vælger så at tro på det, men sætter spørsmåls tegn ved nogle ting.

Desværre er det sårn at vi menesker har svært ved at tro på ting vi ikk selv har set, eller oplevet. Dengang Jesus blev korsfestet osv, og maria gik hen for at se til hans gravplads og han så ikk var der, men senere mødte ham levende, gik hun hen til Jesu disciple og fortalte at Jesus var stået op fra de døde, trode Peter, en af Jesus mest tro disciple ikk på hende, selvom han havde set alle de ting Jesus kunne udrette, kunne han ikk tro på det før han selv havde set det, først da Jesus kom hen til ham, lod ham stikke sin finger igennem Jesus håndled hvor sømmene havde siddet, eller set hans bryst hvor et spyd havde gennemboret ham.

Det syntes jeg bare viser lidt, at vi har så utroligt svært ved at tro på ting, self skal man ikk tro på alt man høre, der er dog grænser ikk..

og til dig lulzz, du er et godt eksempel, du nægter blindt og er slet ikk åben omkring det, du har din egen menning som du tror er 100% korrekt :)

Man skal formentlig have studeret det ret godt for at vide om der er svar på det...
Kan godt være det er ment som en slags prøvelse for mennesker, synes bare det virker lidt mærkeligt at han skulle gøre det.

Ja det handler mest om, om man kan tro på det eller ej. Sådan er det med ting som religion, i sidste ende handler det om om man kan acceptere noget der ikke nødvendigvis kan bevises, eller man ikke selv kan opleve. Jeg tror på at ingenting blev til et ufatteligt stort univers, og du tror på et usynligt, almægtigt væsen skabte det. Begge dele lyder lige sære tbh, så er det jo bare hvad man tror på ^_^

Tror ikke jeg kommer til at tro på Gud medmindre jeg ser beviser for at han findes.
Member
Nov 5 2010 11:23am
min far benægter ikke bigbang, det kan jo godt være det var den måde Gud skabte universet på, at han satte bigbang i gang :)

Og det med beviser, jeg håber os rigtigt meget på selv at få det, jeg har aldrig rigtigt selv fået et.

Men se sårn på det, at hvis det var at alle bare fik rigtigt synlige beviser for hans eksistens ville det være alt for ''nemt'' hvis du forstår, måske Gud ønsker at det skal komme af sig selv. kan ikk rigtigt lige få det formuleret håber du forstår.

Men i biblen er der mange gange det bliver beskrevet hvordan menesket ikk kan tro på Gud findes før de for et synligt bevis, også selvom de måske får et tviler vi stadigt fordi der er så mange ting vi ikk kan forstå, og det er jo også svært når vi ikk selv har set det :)

men f.eks dengang Gud hjælper jøderne ud af egypten, og moses og alt det der, selvom de havde set Gud skældne vandet fra hinanden, og gav egypterne de 10 plager eller hvor meget det var havde de svært ved at tro på at der var nogen gud som hjalp dem. Mens de var ude i ørknen og moses havde fået de 10 bud, og kom tilbage fra bjerget havde de lavet en Kalv af guld, og tilbad den osv og tog afstand fra gud som jo lige havde hjulpet dem.

Go Back To Dansk Topic List
Prev13456712Next
Add Reply New Topic New Poll