Quote (Molle_fkk @ 5 Nov 2010 16:53)
Ja, hvis der da er skrevet noget om det

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor Gud tillader at Satan får magt over mennesker.
Noas ark tror jeg nu ikke på, det virker fuldstændig umuligt for mig, at det skulle kunne lade sig gøre for én mand at bygge en ark der kunne modstå en så voldsom oversvømmelse/transportere så mange dyr. Og desuden er det også umuligt at finde alle dyr, selv nu opdages der stadig nye arter.
Kan godt se det er et svært spørgsmål at besvare, der er nok ikke nogen der helt kan. Vi er jo ikke Gud

Gode spørsmål og ja svært at svare på, jeg kan jo kun sige de ting jeg ved og selv tror.
Men det at Gud tillader Satan stadigt at være til, har jeg aldrig rigtigt tænkt over, der står jo i biblen at på dommensdag skal Satan kastes i helvedsild og brænde op, hvorfor det først lige er der idk, måske en slags prøvelse over for menesket. At man skal gøre sig fortjent til at komme i himmelen?
og Noa kunne have fået hjælp, jeg ved det virkeligt ikke, og jeg har selv svært ved at få det til at hænge sammen, det har alt sammen noget med tro, enten tror man eller også gør man ikk.. Jeg vælger så at tro på det, men sætter spørsmåls tegn ved nogle ting.
Desværre er det sårn at vi menesker har svært ved at tro på ting vi ikk selv har set, eller oplevet. Dengang Jesus blev korsfestet osv, og maria gik hen for at se til hans gravplads og han så ikk var der, men senere mødte ham levende, gik hun hen til Jesu disciple og fortalte at Jesus var stået op fra de døde, trode Peter, en af Jesus mest tro disciple ikk på hende, selvom han havde set alle de ting Jesus kunne udrette, kunne han ikk tro på det før han selv havde set det, først da Jesus kom hen til ham, lod ham stikke sin finger igennem Jesus håndled hvor sømmene havde siddet, eller set hans bryst hvor et spyd havde gennemboret ham.
Det syntes jeg bare viser lidt, at vi har så utroligt svært ved at tro på ting, self skal man ikk tro på alt man høre, der er dog grænser ikk..
og til dig lulzz, du er et godt eksempel, du nægter blindt og er slet ikk åben omkring det, du har din egen menning som du tror er 100% korrekt
This post was edited by mmn91 on Nov 5 2010 10:29am