d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Bærbar Computer > Skal Til At Have En Ny
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 10.75
Jul 24 2010 01:12pm
Quote (c0rs @ Jul 24 2010 08:09pm)
Hvad nytter det hvis alle tager en HHX?
Arbejdsløsheden ville stige, fordi vi har en masse folk der kan sælge gulve. Men hvis vi ikke har nogen til at ligge dem, hvad så?
Så kan Polen gøre det. Men hvad så med de personer i danmark, der er ordblinde eller talblinde? hvad skulle de tage sig til?
Jeg vill 11 gange hellere betale for en dasker til at lægge gulv, end en polakker. Men det er mit valg, og det er det der får vores samfund til at fungerer.

Alle skal da ikke tage en HHX'er da vi slet ikke har brug for så mange handelsfolk. Forskere og banksektoren skal udbygges fx, mens polske virksomheder kan overtage gulverhvervet skal vi nok sørge for at tage os godt betalt for at yde lånene.
Member
Aug 7 2010 06:14am
Er kommet frem til den her.

http://fona.dk/default.aspx?m=2&i=81&itemnumber=4406122120
Der er kort afstand til FONA forretningen i tilfælde af at computeren går i stykker, derfor vil jeg ikke have en fra internettet.
Men hvad siger folket til fx sådan en her?
Tror i ikke godt den kan spille FM og evt. cs hvis det bliver nødvendigt?
Member
Aug 10 2010 06:52am
Hvorfor skal man betale for en 'ekstra service forsikring'.
Jeg mener, der følger vel 2 års reklamationsret med?
Member
Gold: 60.00
Aug 10 2010 09:22am
Quote (Sunshines @ 10 Aug 2010 14:52)
Hvorfor skal man betale for en 'ekstra service forsikring'.
Jeg mener, der følger vel 2 års reklamationsret med?

Havde du ikke haft økonomi og handel i skolen?
Member
Aug 10 2010 09:52am
Quote (Qhotex @ Aug 10 2010 04:22pm)
Havde du ikke haft økonomi og handel i skolen?

Jo, men det har intet at gøre med salg og service som HG / HF'er har. Haha.
Member
Gold: 0.00
Aug 10 2010 12:01pm
Gal nogle sure nogle i er allesammen, tænk i stadig hænger jer i den gamle diskusion :)
Men der skal være plads til alle! Lyder nok lidt hippi agtig men sådan er det nu engang..
Jeg vil give sunshines ret, jeg har også mødt flere som fortryder de har taget en håndværker uddannelse.
Hvis man kan klare at gå i gennem en længere boglig uddannelse synes jeg klart man skal gøre det, da der er størst fremtid i det :) Orker man det ikke eller hellere bare vil ud i lære så synes jeg man skal det :)
Jeg har intet imod håndværkere min far er VVS mand, har også flere venner som er håndværkere og de har alle min fulde respekt.

Beklager stavefejl, orker ikke at tænde lys :D
Member
Gold: 35.55
Aug 11 2010 11:46pm
Quote (Red_dot @ Aug 10 2010 06:01pm)
Gal nogle sure nogle i er allesammen, tænk i stadig hænger jer i den gamle diskusion :)
Men der skal være plads til alle! Lyder nok lidt hippi agtig men sådan er det nu engang..
Jeg vil give sunshines ret, jeg har også mødt flere som fortryder de har taget en håndværker uddannelse.
Hvis man kan klare at gå i gennem en længere boglig uddannelse synes jeg klart man skal gøre det, da der er størst fremtid i det :) Orker man det ikke eller hellere bare vil ud i lære så synes jeg man skal det :)
Jeg har intet imod håndværkere min far er VVS mand, har også flere venner som er håndværkere og de har alle min fulde respekt.

Beklager stavefejl, orker ikke at tænde lys :D

Tænker lidt på hvorfor grunden til, at de fleste ender ud som de gør der er jo en sammenhæng.
Hvis ens forældre er boglig - ender man nok ud i en boglig uddannelse. Medmindre du er,
mønsterbryder. Der skulle vist være statestik på sådan noget, men det er sådan idag
at der jo er mange som tager den gymnasielle vej flere end de kan have
på gymnasierne. En vækst i forhold til andre år.

Desuden er det vel lige meget, hvad man gør så længe man kan lide det man laver.

Til dette topic var det ikke placeret på bærbar og ikke uddannelse ?

Service forsikring er spild af penge vil jeg mene, hvis du gider betale det ekstra.
Så heller skaffe en bærbar i bedre kvalitet for de penge. Dog fik jeg repareret
min bærbar med selv samme forsikring 2 år efter tror jeg. Det var så kun skærmen
som sad løst.. Men skal helt sikkert have en bedre bærbar engang.
Dual core proccessor, 3 GB ram og ati radeon grafik kort 4xxx til spil
som kan kører wow, cs (minimum). Tænkte kun lige på at bruge den til
skoleeksamener osv, men har nu andre behov også ^^. Tænkte
ikke på det på det tidspunkt.

This post was edited by Bluelightning on Aug 11 2010 11:46pm
Member
Gold: 2.50
Aug 12 2010 06:08am
Før du stormer ned i den nærmeste Fonabutik og køber den bærbare ville jeg, hvis jeg var dig overveje om du vil have en 17" og om den ikke er lidt for tung.
3kg lyder ikke af meget, men det er normalt der skællet fra let til tung computer går. Derudover er Fona ikke den billigeste butik du kan finde, og du kan være sikker på at de nok skal tjene penge på dig. (I hvert fald på den bærbare)
Valget af en HP er meget fornuftigt, der er ikke de helt store problemer med dem mere. Hold dig fra Packard Bell! Jeg arbejder deltid i Elgiganten hvor jeg modtager reklamationer og hvor jeg kan se de reelle priser på hvad tingene koster.
En service-aftale er fornuftig hvis man er klodset og glad for Cola, din reklamation gælder ikke væskeskader. Batteri er kun dækket et halvt år på reklamationen - og du kan ikke forsikre dig til mere på batteriet.
En 3-årig forsikring dækker eventuelle normale skader og forsikringsskader efter reklamationsrettens udløb, og i tilfælde af at din computer "går i stykker" på det tredje år med nogle få dage tilbage på forsikringen og det ikke kan betale sig at reparere den, så har du krav på en computer med tilsvarende specifikationer.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje Elgigantens gode tilbud, se evt. tilbudsavisen. Nogle af de computere bliver solgt med tab fordi de mener de kan tjene det ind på tillægsprodukter (Det kan de også, og det er dér den faktiske fortjeneste ligger) Om du skal forsikre dine ting vil jeg ikke ytre mig om, det kommer an på hvor god du er til at passe på tingene. Standardprocedure ved reklamation er at din computer bliver sendt ind til et værksted der håndterer fejl på computerne (Elgiganten bruger InfoCare i Sverige - Det tror jeg også Fona gør, da Elgiganten og Fona er eget af samme selskab) 3 gange samme fejl = du kan få dine penge tilbage. 4 forskellige fejl gør det samme inden for de 2 år. (evt. 3 år)

De fleste computere i dag kan køre CS og FM, så du skal sådan set bare finde en passende størrelse og vægt - Det er i hvert fald min holdning. 17" var for stort til min skolebehov, og den fylder utroligt meget i en taske.

Hvis du ønsker kan jeg undersøge om der for tiden er nogle gode tilbud i Elgiganten hvor du kan gøre et godt køb = Elgiganten taber penge på dig.
Member
Gold: 20.00
Aug 12 2010 06:40am
Quote (Sunshines @ Jul 24 2010 09:02pm)
Set fra et international økonomisk synspunkt skal vi ikke have nogle i Danmark der skal ligge gulve i huse. Det skal vi overlade til fx Polen som har komparative fordele indenfor dette erhverv.

hæhæ og jeg troede du vidste noget om økonomi. :P Set ud fra et DANSK syndspunkt skal man ikke have polakkere til at lave alt. Danmark mister arbejdspladser osv. Når en polakker kommer til Danmark for at arbejde, tager han penge fra Danmark til Polen.

Men forstå mig ret, jeg mener ikke at der burde være et Danmark. En stor verden. Et stort liv! - bare ignorere sidste kommentar ^^

This post was edited by exiter_dk on Aug 12 2010 06:41am
Member
Aug 12 2010 07:05am
Quote (exiter_dk @ Aug 12 2010 01:40pm)
hæhæ og jeg troede du vidste noget om økonomi. :P Set ud fra et DANSK syndspunkt skal man ikke have polakkere til at lave alt. Danmark mister arbejdspladser osv. Når en polakker kommer til Danmark for at arbejde, tager han penge fra Danmark til Polen.

Men forstå mig ret, jeg mener ikke at der burde være et Danmark. En stor verden. Et stort liv! - bare ignorere sidste kommentar ^^

Og omvendt når en uddannet dansker tager til kina for at styre en virksomhed tager han penge med hjem til Danmark.
Folk er godt nok uvidende omkring dette område, i burde dælme skamme jer.

Desuden er dette ikke topicet at snakke omkring dette emne, der er allerede det andet topic (lærlinge) du kan fremhæve en debat igen.
Quote (padzie @ Aug 12 2010 01:08pm)
Før du stormer ned i den nærmeste Fonabutik og køber den bærbare ville jeg, hvis jeg var dig overveje om du vil have en 17" og om den ikke er lidt for tung.
3kg lyder ikke af meget, men det er normalt der skællet fra let til tung computer går. Derudover er Fona ikke den billigeste butik du kan finde, og du kan være sikker på at de nok skal tjene penge på dig. (I hvert fald på den bærbare)
Valget af en HP er meget fornuftigt, der er ikke de helt store problemer med dem mere. Hold dig fra Packard Bell! Jeg arbejder deltid i Elgiganten hvor jeg modtager reklamationer og hvor jeg kan se de reelle priser på hvad tingene koster.
En service-aftale er fornuftig hvis man er klodset og glad for Cola, din reklamation gælder ikke væskeskader. Batteri er kun dækket et halvt år på reklamationen - og du kan ikke forsikre dig til mere på batteriet.
En 3-årig forsikring dækker eventuelle normale skader og forsikringsskader efter reklamationsrettens udløb, og i tilfælde af at din computer "går i stykker" på det tredje år med nogle få dage tilbage på forsikringen og det ikke kan betale sig at reparere den, så har du krav på en computer med tilsvarende specifikationer.

Hvis jeg var dig ville jeg overveje Elgigantens gode tilbud, se evt. tilbudsavisen. Nogle af de computere bliver solgt med tab fordi de mener de kan tjene det ind på tillægsprodukter (Det kan de også, og det er dér den faktiske fortjeneste ligger) Om du skal forsikre dine ting vil jeg ikke ytre mig om, det kommer an på hvor god du er til at passe på tingene. Standardprocedure ved reklamation er at din computer bliver sendt ind til et værksted der håndterer fejl på computerne (Elgiganten bruger InfoCare i Sverige - Det tror jeg også Fona gør, da Elgiganten og Fona er eget af samme selskab) 3 gange samme fejl = du kan få dine penge tilbage. 4 forskellige fejl gør det samme inden for de 2 år. (evt. 3 år)

De fleste computere i dag kan køre CS og FM, så du skal sådan set bare finde en passende størrelse og vægt - Det er i hvert fald min holdning. 17" var for stort til min skolebehov, og den fylder utroligt meget i en taske.

Hvis du ønsker kan jeg undersøge om der for tiden er nogle gode tilbud i Elgiganten hvor du kan gøre et godt køb = Elgiganten taber penge på dig.

Det ville da være fint, har været inde på deres hjemmeside men ved ikke hvad tingene er for at være ærlig.
Quote (exiter_dk @ Aug 12 2010 01:40pm)

Og omvendt når en uddannet dansker tager til kina for at styre en virksomhed tager han penge med hjem til Danmark.
Folk er godt nok uvidende omkring dette område, i burde dælme skamme jer.

Desuden er dette ikke topicet at snakke omkring dette emne, der er allerede det andet topic (lærlinge) du kan fremhæve en debat igen.
Go Back To Dansk Topic List
Prev13456Next
Add Reply New Topic New Poll