d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Officiel Fodbold Tråd > Fodbold
Prev1344345346347348482Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.55
Jun 30 2011 06:05am
Quote (berens @ Jun 30 2011 12:10pm)
WOW!
der er fandme mange europa league kampe idag :O

Med hvem?
Member
Gold: 75,807.31
Jun 30 2011 08:41am
Quote (Vinum @ Jun 30 2011 01:05pm)
Med hvem?

http://www.dr.dk/Sporten/Dongbold/?t

go and check your self :)

This post was edited by berens on Jun 30 2011 08:41am
Member
Gold: 3,135.00
Jun 30 2011 08:47am
Quote (berens @ Jun 30 2011 03:41pm)

Klart når det alle er kedelige kampe :p
Member
Jun 30 2011 09:11am
Quote (berens @ Jun 30 2011 04:41pm)

Ser kedeligt ud :o
Member
Jun 30 2011 09:44am
Quote (Vinum @ Jun 30 2011 04:11pm)
Ser kedeligt ud :o

kun fulham som er noget værd ^^
Member
Jun 30 2011 10:29am
Quote (berens @ Jun 30 2011 05:44pm)

Glæder mig til de danske kampe :)
Member
Gold: 3,135.00
Jun 30 2011 11:15am
Quote (berens @ Jun 30 2011 04:44pm)

Well de burde jo bare tage den.
Mange kampe, ingen gode :p
Member
Gold: 0.60
Jul 12 2011 03:47pm
De seneste par uger har der været stor diskussion på bold.dk, om hvorvidt UEFA favoriserer bestemte klubber ( Barcelona ), og slår hårdt ned på andre ( Real Madrid ). Diskussionen er endda nået så lang, at enkelte fans anklager UEFA for korrupte, som Jose Mourinho også er kommet ind på. I denne blog vil jeg først kigge på nogle af de mistænkelige domme fra UEFA, og derefter et nærmere kig på hvem, der egentlig er UEFA.

Vi kan selvfølgelig starte med at kigge på de lidt mindre ting. I CHL-sæsonen 2007/2008 kunne man se resultaterne af lodtrækningen for kvartfinalerne på en Liverpool-baseret hjemmeside ... 2 timer før lodtrækningen. UEFA benægtede alt, og kaldte det et heldigt gæt. Dog blev en del bookies kontaktet, og de godkendte, at der havde været et forholdsvist stort antal af korrekte gæt på lodtrækningen - og det var store summer.

Der har været mange lignende små episoder, og en helvedes masse konspirationsteorier er opstået, men det er små sager.
Hvem husker ikke Chelsea-kampen? Selv en blind mand havde dømt straffe til Chelsea mindst 2 gange i den kamp, men Ovrebro gjorde ikke andet end at resolut ryste på hovedet, mens han løb rundt i sin Barcelona-trøje.

Og senere blev prikken sat over i'et, da man kunne læse dette på i medierne:

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport/football/article2418435.ece

Resultatet offentlig gjort på forhånd... Var det også "bare et gæt" UEFA?

Vi skruer 1 år frem. Camp Nou. Motta strejfer Sergio Busquets hage, og spanieren falder som var han blev knock-out'et. Dommeren giver rødt til Motta.

http://www.youtube.com/watch?v=L3_ocUYu244

Vi skruer endnu 1 år frem. Om det sandelig ikke var Camp Nou igen! Van Persie sparker bolden mod mål 0,7 ( dokumenteret! ) sekunder efter, at dommeren har fløjtet. Gult og rødt. På daværende tidspunkt var Arsenal godt på vej til at gå videre. Men det ville UEFA altså ikke have.

Så går vi nogle måneder frem. El Clasico. Den første kamp på Bernabeu var en skændsel for fodbolden. Men et bestemt hold skulle dog de efterfølgende dage blive anklaget for at spille "anti-fodbold".. Det var bare det forkerte hold. Real spillede pinligt og defensivt - på hjemmebane! Men pinligt og defensivt hører, hos mig ihvertfald, stadig under ordet "fodbold". Det Barcelona gjorde, havde INTET med fodbold at gøre. Desværre kunne dommeren ikke se dette, og faldt gang på gang for Barcelona-spillernes skuespil. Og så fik Real et MEGET tvivlsomt rødt.

1 uge senere, på Camp Nou, får Real et fuldstændig legitimt mål annulleret... Herefter brokker Real sig som ALLE andre over dommeren.. Og hvad sker der?

Mourinho ude i 5 CHL kampe ( næsten hele deres gruppespil næste sæson!!!!!!!!! )

Pepe ude i 1 kamp ( trods beviser for at han ikke rammer Alves )

20.000 bøde til Real for fans indtrænget på bane efter kampen. ( Selvom Barcelonas velkendte "jimmy jumper" gjorde det på Camp Nou, men fik Barcelona en bøde ? )

50.000 bøde til Jose Mourinho for .... ja, you tell me.

Det er primært ovenstående episoder, der får folk til at kalde UEFA korrupt. Der vil dog altid være enkelte naive individer, der slår hårdt ned på disse "barnlige og pinlige udtalelser". Men tjek lige nedenstående.

Jeg tog et kig på UEFA, og se hvem der styrer dem:

UEFA: executive committee:
president -Platini
1ºvicepresident - SENES ERZIK (Chief of Unicef projects).
3º vicepresident - VILLAR.

Referee committe:
VILLAR - president.
SENES ERZIK - vicepresident

Judicial and Discipline Committee:
VILLAR - adjunct president
García Silvero - member.
VILASECA GUASCH (catalán lawyer): expresident y permament executioner.

Competition Committee:
JOAN GASPART - vicepresident.

Counsel of Football strategy (representative of executive committee)
VILLAR, SENES ERZIK Y JOAN LAPORTA

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/uefaorg/Bodies/01/61/36/39/1613639_DOWNLOAD.pdf

Og for den gennemsnitlige dansker uden tilhørsforhold til nogen af disse klubber ( som mig ), så er de fleste af navnene nok ubekendte. Men efter at have søgt på google, så fandt jeg nedenstående:

Angel Maria Villar:

I har vist nok hørt om ordet Villarato? Denne mand er grunden til det. Villar har et rigtigt RIGTIG godt forhold til Barcelona, har ofte kaldt sig Cule ( = Barca-fan ) og har et strengt forhold til Real-præsident Florentino.

Denne mand er 2. vicepræsident, Præsident af dommerudvalget, Præsident af det udvalg, der dømmer og straffer klubber, samt med i Counsel of Football strategy.

Joan Laporta

Tidligere FC Barcelona-præsident. Med i Counsel of Football strategy

Joan Gaspart

Født i Barcelona, tidligere Barcelona-præsident. Præsident af Competition Committee:

VILASECA GUASCH

Catalaner, erklæret Barca-fan. Med i det udvalg, der dømmer og straffer

Garcia Silvero

Overrasker det nogen? Catalaner.. Dog er han IKKE født i Barcelona, pyha. Med i det udvalg, der dømmer og straffer.

Det er altså VILDT mange mennesker, der har et tilhørsforhold til FC Barcelona, som styrer meget vigtige punkter som valg af dommer og uddeling af straffe.

Og kig på nedenstående link:

http://www.uefa.com/MultimediaFiles/Download/uefaorg/Bodies/01/61/36/39/1613639_DOWNLOAD.pdf

Barcelona er den ENESTE klub, som har folk fra "egne rækker" ( = tidligere spillere, præsidenter, , eller andre med et tilhørsforhold ) i UEFA, mens Mancehster United, Real Madrid, Milan og Arsenal slet ikke har nogle. ( Her tænker jeg primært på tidligere medlemmer af klubberne, på en eller anden måde ).

Er det bare mig, eller virker det ikke en smule for mistænkeligt, at Barcelona har så mange "fans" på de poster, der inddirekte har været med til at hjælpe netop Barcelona? Kan man virkelig stole på, at så mange mennesker, der har en stærk relation til Barcelona, kan udfører deres job med en vis objektivitet? Især set i lyset af de seneste episoder?

WTF ?????????????????????
Member
Jul 12 2011 04:03pm
skulle ikke undre mig :D
Retired Moderator
Gold: 149,300.00
Trader: Trusted
Jul 12 2011 04:15pm
Hvordan folk kan brokke sig over det røde kort, som Pepe fik i episoden med Dani Alves er mig en stor gåde. Det er i bund og grund lige meget om han rammer Dani Alves eller ej.
Faktum er at Pepe kommer ind i tacklingen med strakt ben og sætter derved Dani Alves' helbred på spil. Hvis Pepe havde ramt ham kunne det nemt have resulteret i et brækket ben.

Jeg orker ikke at kommentere på resten af det, men vil gerne sige at Sergio Busquets er en skændsel for fodbolden, når han ligger og ruller så meget rundt. Det gør ondt i mit Barca-hjerte at se på.
Go Back To Dansk Topic List
Prev1344345346347348482Next
Add Reply New Topic New Poll