d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Moskeer I København > Hvad Synes I?
Prev129303132Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Feb 10 2011 04:14pm
Quote (DeaThDeaLeRs @ 10 Feb 2011 23:09)
vis du godt vidst jeg mente det hvorfor så rette det :D?

A'hva? Jeg rettede intet - jeg pointerede bare, at du tiltalte dig om et folkefærd som om du ikke anede bedre.
Member
Gold: 2.00
Feb 10 2011 04:15pm
Quote (Grandebedte @ Feb 10 2011 11:07pm)
Der er masser af kirker i "deres lande."

Kommer an på hvilket land, men kristne har det ikke altid lige let i muslimske lande.

Quote (DeaThDeaLeRs @ Feb 10 2011 11:06pm)
altså jeg er imod det vil jeg sige
fordi vis vi kom ned til deres land og sagde vi godt ville bygge en kirker  der nede ville vi få
et stort nej så synes ikke de skal ha lov til dig :)

Og du synes måske vi skal opføre os som lande der ignorerer menneskerettigheder og behandler folk som skidt?
Member
Gold: 7.00
Feb 10 2011 04:21pm
Quote (Grandebedte @ Feb 10 2011 11:14pm)
A'hva? Jeg rettede intet - jeg pointerede bare, at du tiltalte dig om et folkefærd som om du ikke anede bedre.

så du siger altså jeg kan bare tag ned til dem og sige jeg godt vil ha nogen penge og så vil jeg ha de skal bygge en kirker der nede det jo ikke
sandt

Quote (Molle_fkk @ Feb 10 2011 11:15pm)
Kommer an på hvilket land, men kristne har det ikke altid lige let i muslimske lande.

Og du synes måske vi skal opføre os som lande der ignorerer menneskerettigheder og behandler folk som skidt?

vis opførte os som de gør her i danmark var vi blevet drabt der nede
Member
Feb 10 2011 04:24pm
Quote (DeaThDeaLeRs @ Feb 10 2011 11:21pm)
så du siger altså jeg kan bare tag ned til dem og sige jeg godt vil ha nogen penge og så vil jeg ha de skal bygge en kirker der nede det jo ikke
sandt

vis opførte os som de gør her i danmark var vi blevet drabt der nede

Ahr, det er måske lige en overdrivelse. Og forstår heller ikke hvad din pointe med det er?

Og btw, det er ikke kommunen, der betaler, det er nogle private organisationer.
Member
Feb 10 2011 04:27pm
Quote (Molle_fkk @ Feb 10 2011 11:24pm)
Ahr, det er måske lige en overdrivelse. Og forstår heller ikke hvad din pointe med det er?

Og btw, det er ikke kommunen, der betaler, det er nogle private organisationer.

er ligeglad synes ikke de skal ha ret til at bygge en :) mere er der ikke i det har det sådan bor man i danmark må følge danmarks regler og tro :D
Member
Feb 10 2011 04:30pm
Quote (Molle_fkk @ 10 Feb 2011 23:15)

Sandt - derfor min måde at citere ham på. "Deres lande" kan jo række over en vid strækning; man må jo bare antage, at han snakker om muslimske lande, da han ikke kunne specificere sig nærmere. Kigger vi på muslimske lande som helhed, er der garanteret bedre adgang til ordentlige kirker, end der er til ordentlige moskeer i Danmark.

Men hele diskussionen er arbitrær. Æbler sammenlignes med pærer; de lande der bliver sammenlignet med ved overstående retorik, bliver styret på en fuldstændig anden måde end Danmark. Man værdsætter andre ting, har andre regler og et andet syn på tingene. Nu har vi i Danmark så mulighed for (bl.a. pga. vores tillokkende og overordentligt tåbelige status som EU's bistandskontor, men det er en anden debat) at få folk udefra indenfor, som alle har nogle forventninger og traditioner. Problemet ligger ved, at man ikke kan blive enige om, hvorvidt disse traditioner skal respekteres, eller vi skal tvinge immigranterne til at tilpasse sig vores traditioner og kultur.
Jeg kan se gode pointer ved begge:

Folk er selvfølgelig berettiget deres private tro og overbevisning, og især hetzen mod muslimerne og det arabiske folk er gået fuldstændig amok.
Men hvis folk kun omgås folk de deler interesse med, skaber vi en voksende barriere mellem de forskellige overbevisninger, hvilket går ud over samfundet som helhed.
Member
Feb 10 2011 04:30pm
Quote (DeaThDeaLeRs @ Feb 10 2011 11:27pm)
er ligeglad synes ikke de skal ha ret til at bygge en :) mere er der ikke i det har det sådan bor man i danmark må følge danmarks regler og tro :D

Det er dig der ikke følger en af Danmarks aller vigtigste regler når du siger det der. Vi har religionsfrihed. De kan tro på lige hvad de har lyst til.

Quote (Grandebedte @ Feb 10 2011 11:30pm)
Sandt - derfor min måde at citere ham på. "Deres lande" kan jo række over en vid strækning; man må jo bare antage, at han snakker om muslimske lande, da han ikke kunne specificere sig nærmere. Kigger vi på muslimske lande som helhed, er der garanteret bedre adgang til ordentlige kirker, end der er til ordentlige moskeer i Danmark.

Men hele diskussionen er arbitrær. Æbler sammenlignes med pærer; de lande der bliver sammenlignet med ved overstående retorik, bliver styret på en fuldstændig anden måde end Danmark. Man værdsætter andre ting, har andre regler og et andet syn på tingene. Nu har vi i Danmark så mulighed for (bl.a. pga. vores tillokkende og overordentligt tåbelige status som EU's bistandskontor, men det er en anden debat) at få folk udefra indenfor, som alle har nogle forventninger og traditioner. Problemet ligger ved, at man ikke kan blive enige om, hvorvidt disse traditioner skal respekteres, eller vi skal tvinge immigranterne til at tilpasse sig vores traditioner og kultur.
Jeg kan se gode pointer ved begge:

Folk er selvfølgelig berettiget deres private tro og overbevisning, og især hetzen mod muslimerne og det arabiske folk er gået fuldstændig amok.
Men hvis folk kun omgås folk de deler interesse med, skaber vi en voksende barriere mellem de forskellige overbevisninger, hvilket går ud over samfundet som helhed.

Er ganske enig med dig. Men vi kan bare ikke sige nej til det, for de har ret til at bygge den. Vi kan ikke begynde at lave "i kan tro på hvad i vil, og i må også gerne samles i grupper (så længe i ikke lige er muslimer i en moske)" love.

This post was edited by Molle_fkk on Feb 10 2011 04:33pm
Member
Feb 10 2011 04:38pm
jo men det er lige sjovt så mange flytter til danmark så vil de bombe os kan ikke se pointen nogen som helt steder nu hvor de os vil bygge Moskeer i danmark
Member
Feb 10 2011 04:39pm
Quote (DeaThDeaLeRs @ Feb 10 2011 11:38pm)
jo men det er lige sjovt så mange flytter til danmark så vil de bombe os kan ikke se pointen nogen som helt steder nu hvor de os vil bygge Moskeer i danmark

Ih ja, de vil bombe os...Allesammen...
Member
Feb 10 2011 04:43pm
Quote (DeaThDeaLeRs @ 10 Feb 2011 23:27)

Aha. Så du synes ikke de skal have ret til at bygge den fordi du er uenig i vores grundlov. Jamen det er jo strålende. Danmarks "regler og tro" er netop, at hver mand er fri, og at arbitrært had mod et folk (læs: det at du er racistisk, i overført betydning) er ulovligt.

Hvis det stod til mig, så skulle man ikke kunne forlade folkeskolen, før man kunne sætte en hel sætning sammen uden stavefejl. Ville det være fair mod de ordblinde? Nej, ikke en meter - men derfor synes jeg stadig det er ærgerligt, når folk ikke kan stave. Giver det mig ret til at hetze mod alle der ikke kan stave? Nej, det gør det ikke. Jeg er berettiget min mening, og jeg er frisk på en debat om det, men det er det.

Go Back To Dansk Topic List
Prev129303132Next
Add Reply New Topic New Poll