d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Gensidig Forsørgelsesplig > Endnu En økonomisk Klaphat Står Frem
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 20.00
Dec 25 2013 01:24pm
Quote (dawnofdead @ Dec 25 2013 05:58pm)
15 millarder er meget når vi ikke engang kan få ordentlig hjælp til de ældre, hospitaler som ikke fungere korrekt pga underbemandig og besparelser. Jeg ser ikke mine penge er gået givet ud når der står flere tons fødevarehjælp på et lager i Somalia og rådner op. Pengene ender i de korruptes hænder i Afrika, så længe der ikke er ordentlig styr på vores eget land eller hvem der ender med at få de penge vi sender derned er det ikke alle de penge værd.

<3 Sæt dig ind i politik før du råber op omkring ting som du ikke har styr på... Du er god til at generalisere alle over en kam...
Member
Gold: 2.00
Dec 25 2013 02:11pm
Quote (exiter_dk @ Dec 25 2013 09:24pm)
<3 Sæt dig ind i politik før du råber op omkring ting som du ikke har styr på... Du er god til at generalisere alle over en kam...

Er skam fint inde i politik men del gerne Den fine visdom du selv mener Du besidder. Hvis du mener det du har quoted er forkert må du jo komme med noget relevant istedet for ingenting. Jeg har aldrig påstået at hver eneste krone går til spilde og kan sagtens bevise det jeg skrev ang korruption og fødevarer der aldrig bliver givet til de fattige.

This post was edited by dawnofdead on Dec 25 2013 02:15pm
Member
Gold: 51.50
Warn: 30%
Dec 25 2013 03:20pm
Quote (exiter_dk @ Dec 25 2013 08:24pm)

sæt dig ind i virkeligheden før du plapre op din tjalder!
Member
Gold: 20.00
Dec 25 2013 03:42pm
Quote (dawnofdead @ Dec 25 2013 10:11pm)
Er skam fint inde i politik men del gerne Den fine visdom du selv mener Du besidder. Hvis du mener det du har quoted er forkert må du jo komme med noget relevant  istedet for ingenting. Jeg har aldrig påstået at hver eneste krone går til spilde og kan sagtens bevise det jeg skrev ang korruption og fødevarer der aldrig bliver givet til de fattige.

Well nu er det ikke kun specifikt til denne post, men til ''alt'' hvad du har postet. Kan se at du ikke kommer med nogle begrundet argumenter, men skyder løs med løst krudt... Har ikke brug for at forsvarer mig. Holder mig bare til hvad andre har sagt...

Quote (MischaDK @ Dec 25 2013 11:20pm)
sæt dig ind i virkeligheden før du plapre op din tjalder!

Og dig KAN man ikke argumenterer imod, så jeg gider ikke prøve at lege med, selvom det er morsomt!

God jul og godt nytår til den tid!
Member
Gold: 51.50
Warn: 30%
Dec 25 2013 04:19pm
Quote (exiter_dk @ Dec 25 2013 10:42pm)
Well nu er det ikke kun specifikt til denne post, men til ''alt'' hvad du har postet. Kan se at du ikke kommer med nogle begrundet argumenter, men skyder løs med løst krudt... Har ikke brug for at forsvarer mig. Holder mig bare til hvad andre har sagt...

Og dig KAN man ikke argumenterer imod, så jeg gider ikke prøve at lege med, selvom det er morsomt!

God jul og godt nytår til den tid!

præcis mig kan du ikke argumenterer imod
Member
Dec 25 2013 04:42pm
Quote (MischaDK @ Dec 26 2013 12:19am)
præcis mig kan du ikke argumenterer imod

Det er ikke nødvendigvis en god ting.
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Dec 26 2013 02:52pm
Quote (Molle_fkk @ 25 Dec 2013 23:42)
Det er ikke nødvendigvis en god ting.

Det er bestemt ikke en god ting i det her tilfælde.
Member
Gold: 4,234.00
Dec 28 2013 01:52am
Quote (dawnofdead @ Dec 25 2013 03:32pm)
Har du?.

Ja.

Andre spørgsmål?

Quote (dawnofdead @ Dec 25 2013 03:58pm)
15 millarder er meget når vi ikke engang kan få ordentlig hjælp til de ældre, hospitaler som ikke fungere korrekt pga underbemandig og besparelser. Jeg ser ikke mine penge er gået givet ud når der står flere tons fødevarehjælp på et lager i Somalia og rådner op. Pengene ender i de korruptes hænder i Afrika, så længe der ikke er ordentlig styr på vores eget land eller hvem der ender med at få de penge vi sender derned er det ikke alle de penge værd.

Det er ikke engang 1% af bnp. Vores hospitalers relative ineffektivitet har intet at gøre med mangel på kapital. Vi har formentlig verdens dyreste sundhedssektor.

Så er problemet at ikke al ulandshjælpen er givet ud ideelt, ikke at man hjælper generelt. Forskellen er enorm.

This post was edited by Lot2 on Dec 28 2013 02:07am
Member
Jan 6 2014 01:52am
Quote (Lot2 @ Dec 28 2013 09:52am)
Ja.

Andre spørgsmål?

Det er ikke engang 1% af bnp. Vores hospitalers relative ineffektivitet har intet at gøre med mangel på kapital. Vi har formentlig verdens dyreste sundhedssektor.

Så er problemet at ikke al ulandshjælpen er givet ud ideelt, ikke at man hjælper generelt. Forskellen er enorm.

det er underordnet om det kun er 1% det er penge som vi sagtens kunne bruge herhjemme. Selvfølgelig er det mangel på kapital ellers ville der jo sjovt nok ikke være nedskæringer. Med flere penge vil hospitalet kunne ansætte flere så sygeplejersker og læger vil få mere tid til deres patienter. Vi har kun den "dyreste sundhedssektor" fordi hjemmehjælp og plejehjems udgifter indgår i statistikken hvilket den ikke gør i de lande vi sammenligner med hvis du fjerner disse udgifter ligger vi middel i forhold til de lande som er med i statistikken.
Member
Gold: 4,234.00
Jan 10 2014 03:27am
Quote (dawnofdead @ Jan 6 2014 07:52am)
det er underordnet om det kun er 1% det er penge som vi sagtens kunne bruge herhjemme. Selvfølgelig er det mangel på kapital ellers ville der jo sjovt nok ikke være nedskæringer. Med flere penge vil hospitalet kunne ansætte flere så sygeplejersker og læger vil få mere tid til deres patienter. Vi har kun den "dyreste sundhedssektor" fordi hjemmehjælp og plejehjems udgifter indgår i statistikken hvilket den ikke gør i de lande vi sammenligner med hvis du fjerner disse udgifter ligger vi middel i forhold til de lande som er med i statistikken.

Det kan ikke være sjovt ikke at kunne se længere end sin egen næse. Din solidaritet er ikke eksisterende. Det er på niveau med at sige "hvorfor skal dem uden job i Danmark få finansiel hjælp, når jeg jo kunne bruge flere penge selv".

Nedskæringerne er det man kalder en effektivisering, hvilket netop kommer sig af at vi bruger langt for mange penge på sundhedssektoren i forhold til output.

Siger du at den empiriske metode er anderledes, eller at en relativt høj udgift under sundhedssektoren medfører at vi har en højere akkumuleret udgift?
Go Back To Dansk Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll