d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hvis Der Var Valg I Morgen...
Prev12345613Next
Closed New Topic New Poll
Member
Gold: 51.50
Warn: 30%
Apr 8 2013 04:21pm
Quote (Zinaroth @ Apr 8 2013 11:20pm)
Jeg har ikke givet udtryk for min mening, jeg har bare modsat mig din fordi den er så ekstrem og der skal være nogen der siger folk som dig imod når du kommer med de vilde påstande som du gør.

Jeg har ikke noget imod at tage en diskussion, men jeg har ikke ligesom Grandebedte tålmodigheden til at skille alt du skriver af. Dine beskeder er bare en stor tankeflod af tilfældige indskydelser du får mens du skriver.

Metaforisk bruger du en flammekaster til at tænde lyset på kagen.

Det er totalt overkill og påstand på påstand, og jeg gider ikke forholde mig til alt det had.

Det er da til at få ondt i maven af...

ja undskyld jeg ikke er i den fine ende som du åbenbart er :)

du siger jeg ikke skal føle mig bedre end dem men aligevel føler du dig bedre end mig :) ? du er ikke andet end en tegning og ja nu argumentere jeg med at: du er ikke andet en en tegning for det er du ikke

ja det må de meget undskylde

så fordi jeg ikke kan udtrykke mig ligeså fint som de gør så må jeg ikke sige min mening og argumentere for den så godt jeg kan ?

og ja du bringer faktisk mit pis lidt i kog fordi vi ikke snakker face 2 face for så er man ikke så flabet som jeg synes du er :)

This post was edited by MischaDK on Apr 8 2013 04:24pm
Member
Gold: 155.00
Apr 8 2013 04:23pm
Quote (HansDenSvans @ 9 Apr 2013 00:16)
Racisme er hadet mod en bestemt befolkningsgruppe (altså også indbefattet jøder, muslimer mm.). Så jo, det gør man.

Religion er jo ikke nogen race
Det er vel nærmere diskrimination?
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 8 2013 04:23pm
Quote (MischaDK @ 9 Apr 2013 00:08)
er ikke god til og formulere mig på tekst lad mig sige det sådan men det med og kæmme alle over en kam som du sagde er fordi der er mange der ødelægger det for andre.
og det er da for dumt! lad os få dem ind der gerne vil have et andet liv og være med til og bygge landet op! dem der vil komme og nasse osv de skal ikke være her!

Den mest interessante løsning, jeg har set, var den LA fremførte for år tilbage: "Åbne grænser, lukkede kasser". På den ene side er den ikke særlig solidarisk; man ville kræve, at beviste deres "værd" (sorry, jeg mangler lige et bedre, mindre nedgørende ord) før de var berettiget til kontanthjælp af forskellig art. På den anden side slipper vi for de uønskede samfundsnassere, som der unægteligt findes. Mit problem med den løsning er, at jeg synes en arabisk kvinde, der ikke ønsker at arbejde er præcis lige så lidt værd som et etnisk dansk kvinde, der ikke vil, og den er der ikke mange, der er enig i.

btw har jeg da 3 kammerater jeg ser næsten dagligt som er udlændinge ? de kender også min mening og kan godt følge mig

Det har nu altså ingenting med sagen at gøre. Som allerede nævnt har jeg ikke kaldt dig for en racist, hvis det er der, du vil hen.

men vil da også give dig ret i jeg fatter hat mht og holde en skrive debat for kan ikke formulere mig rigtigt :P

Øvelse gør mester, mester. ;)

men jeg har min mening (som jeg håber MANGE andre deler med mig) og i to har jeres

Som sagt så er DF Danmarks næstestørste parti ifølge sidste meningsmåling, så du kan roligt sove i aften. :)

Jeg vil gerne høre fra nogle flere personer! Det er altid spændende.

edit:

Quote (IAcid @ 9 Apr 2013 00:23)

http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme
Quote (Wikipedia)
I Danmark er trusler, forhånelse og nedværdigelse på grund af race, hudfarve, national eller etnisk oprindelse, tro eller seksuel orientering omfattet af Straffelovens § 266b. Paragraffen kaldes populært "racismeparagraffen", og det bruges af og til som argument for, at kritik af religiøse grupperinger er racisme.

This post was edited by Grandebedte on Apr 8 2013 04:25pm
Member
Gold: 771.00
Apr 8 2013 04:25pm
Quote (MischaDK @ 9 Apr 2013 00:21)

du siger jeg ikke skal føle mig bedre end dem men aligevel føler du dig bedre end mig :) ? du er ikke andet end en tegning og ja nu argumentere jeg med at: du er ikke andet en en tegning for det er du ikke

Du føler dig bedre end en hel befolkningsgruppe.

Han føler sig bedre end dig, en person med ekstreme holdninger (ikke meget anderledes end de ekstremistiske muslimers holdninger til sådan nogle som dig)

Quote (IAcid @ 9 Apr 2013 00:23)

Ja, diskrimination af en bestemt befolkningsgruppe =/= racisme
Member
Apr 8 2013 04:27pm
Quote (HansDenSvans @ Apr 8 2013 11:25pm)

Han føler sig bedre end dig, en person med ekstreme holdninger (ikke meget anderledes end de ekstremistiske muslimers holdninger til sådan nogle som dig)

ok smid lige den quote hvor jeg skrev jeg er bedre end dem ? den skal jeg nemli lige se :)

og kan du ikke finde den så hold din kæ** tak

og hvor har jeg ekstreme holdninger! ???? det er jo sandt det jeg siger! quote også de ekstreme holdninger tak!

du er helt væk bag den computer skærm med de 297k fg der tag dig lidt sammen og kom udenfor!

så drop dit pis når det ikke har noget på sig det er jo lamt det der

This post was edited by MischaDK on Apr 8 2013 04:30pm
Member
Gold: 155.00
Apr 8 2013 04:29pm
Quote (HansDenSvans @ 9 Apr 2013 00:25)

Kan du finde en betegnelse for racisme?
Member
Gold: 0.00
Warn: 20%
Apr 8 2013 04:30pm
Hold lige tonen, tak. Det er et internetforum, hvor vi frivilligt diskuterer vores holdninger og synspunkter. Lad holde mængden af tough guy så lav som muligt.
Member
Apr 8 2013 04:31pm
Quote (Grandebedte @ Apr 8 2013 11:30pm)
Hold lige tonen, tak. Det er et internetforum, hvor vi frivilligt diskuterer vores holdninger og synspunkter. Lad holde mængden af tough guy så lav som muligt.

kk jeg smutter herfra god diskussion men bliver nu lige og ser hvor ekstrem jeg egentlig var :)

This post was edited by MischaDK on Apr 8 2013 04:31pm
Member
Gold: 238,327.92
Apr 8 2013 04:32pm
Quote (MischaDK @ Apr 8 2013 11:21pm)
så fordi jeg ikke kan udtrykke mig ligeså fint som de gør så må jeg ikke sige min mening og argumentere for den så godt jeg kan ?
og ja du bringer faktisk mit pis lidt i kog fordi vi ikke snakker face 2 face for så er man ikke så flabet som jeg synes du er :)

Du føler dig bedre end dem på en forudindtaget opfattelse af hvordan de er, og generaliserer en hel befolkningsgruppe ud fra det.
Jeg føler mig bedre end dig ud fra dine udtalelser og det menneskesyn, eller mangel på samme, du udviser her.

Igen med at kalde mig navne, men det må du om, hvis det er de sproglige virkemidler du besidder så er det vel dem du må bruge.

Hvad får dig til at tro jeg ikke ville have taget den her samtale og sagt det samme? Skal du til at true mig med et par på hovedet nu eller hvad?
Jeg ville have sagt akkurat det samme til, måske bare i en anden tone og knap så velovervejet i formuleringen.

Jeg ved jeg er et bedre menneske end dig udelukkende baseret på det faktum at jeg ikke stemmer Dansk Folkeparti, men derfor er jeg stadigvæk interesseret i hvad der får mennesker til at udvikle en så hadefuld retorik overfor bestemte grupper af fremmede.
Had og fordomme er med til at skabe meget ondt i denne verden, men derfor er det stadig spændende størrelser at observere der hvor de opstår.
Og for hvad det er værd Mischa så synes jeg du er et meget specielt og spændende individ. Min verden er nemlig ikke så sort/hvid at jeg skal hade dem jeg er uenige med.

Member
Gold: 771.00
Apr 8 2013 04:34pm
Quote (IAcid @ 9 Apr 2013 00:29)
Kan du finde en betegnelse for racisme?

"Men i dagligdags sprogbrug bruger mange i dag ordet racisme i en bred og mindre klar betydning, hvor det omfatter alle negative ytringer mod en bestemt gruppe mennesker (især minoritetsgrupper)."

http://da.wikipedia.org/wiki/Racisme
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345613Next
Closed New Topic New Poll