Quote (eLmasten @ Aug 19 2012 03:26pm)
man må ikke have en scooter som kan køre 80 km/t men man må gerne have en motorcykel som kan køre 300

synes det skulle være okay at en scooter kunne køre hurtigt og at det skulle være okay at side 2 på en scooter, så længe begge har styrthjelm.
Så længe man holder fart grænserne.. så hvis man kørte på landet, kunne man godt køre 80, men inde i byen skulle man holde sig lavt nede.
biler må jo også kun køre op til max 130, selvom de KAN køre 200+
Hmm.. evt gøre så kørekort til scooter var dyrt, evt 2000kr og man så fik klip/fra taget sit kørekort hvis man ikke overholdte reglerne.
i stedet for at det koster 100kr og prøverne er total ez..
- anyways, er lidt ligeglad.. maaange år siden jeg kørte

kan ik helt huske mc kort reglerne men får at have kørekort til en stor maskine som kører 300 skal du være 25 og have x års erfaring med lille mc eller noget i den stil. man er voksen og man har fået erfaring.. man har ingen af delene som 16 årig på en knallert
flere af mine venner har fede mc's men jeg tør sku ik købe en. både for mit eget og andres menneskers livs skyld. jeg er stadig for meget en drengerøv og jeg ved at jeg ville give den fuld gas for lige at se hvad den kunne
den med at man kunne køre hurtigre nogle steder frek.s på landet, det ville være fint, men så har man bare problemet med at så det lovligt at tune sin knallert til 80 og hvor mange af de 16-17 årige tror du ville køre 30-50 inde i byen på en der kan køre 80? det ville jo være en dødsfælde for cyklister og fodgængere
de kunne evt lave det sådan at man startet med at tage 1 kort til en knallert 30/35. så efter 1 år kan man tage en extra prøve eller whatever og få kort til en 40-45. og på den måde sørger for at folk er uddanede nok og har erfaring. tvinge dem til at se en masse uheldige episoder med familier der har mistet deres kære eller noget som kan give dem noget respekt osv
This post was edited by lulzz on Aug 19 2012 07:54am