d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Hhx Gennemsnit På 1.91
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 22 2012 10:13am
Hvis du mener, at du kan gennemføre HHX, hvis du tager dig sammen, er det uden tvivl den bedste løsning med henblik på dine faglige interesser. Hvis du derimod bare slacker endnu et år væk, så kan du selvsagt lige så godt lade være. HHX lyder rigtigt, men hvis du ikke har ambitionerne til at gennemføre det, kan du - som allerede foreslået - arbejde et års tid for lige at komme ned på jorden igen. Da jeg var færdig med 3.g skulle jeg godt nok også lige have et år, hvor jeg havde fri når jeg kom hjem fra hverdagen, og jeg tror bestemt, at det gjorde mig mere klar til at læse.

Men ja, det kan du selv bedst vurdere. Det lyder til, at du ikke ville fortryde at gennemføre HHX.
Member
Posts: 4,685
Joined: Aug 26 2007
Gold: 5,790.00
May 22 2012 10:15am
Quote (Grandebedte @ May 22 2012 04:13pm)
Hvis du mener, at du kan gennemføre HHX, hvis du tager dig sammen, er det uden tvivl den bedste løsning med henblik på dine faglige interesser. Hvis du derimod bare slacker endnu et år væk, så kan du selvsagt lige så godt lade være. HHX lyder rigtigt, men hvis du ikke har ambitionerne til at gennemføre det, kan du - som allerede foreslået - arbejde et års tid for lige at komme ned på jorden igen. Da jeg var færdig med 3.g skulle jeg godt nok også lige have et år, hvor jeg havde fri når jeg kom hjem fra hverdagen, og jeg tror bestemt, at det gjorde mig mere klar til at læse.

Men ja, det kan du selv bedst vurdere. Det lyder til, at du ikke ville fortryde at gennemføre HHX.


men stadig passe på men at komme til at tjene penge. der er så mange som bliver fanget i det.. så hvis det er vil jeg råde dig til at spare op så du ikke får et for højt forbrug til når du evt skal på su igen .
Member
Posts: 4,980
Joined: Jan 16 2010
Gold: 0.00
Warn: 20%
May 22 2012 10:22am
Quote (Bjerre @ 22 May 2012 18:15)
men stadig passe på men at komme til at tjene penge. der er så mange som bliver fanget i det.. så hvis det er vil jeg råde dig til at spare op så du ikke får et for højt forbrug til når du evt skal på su igen .


Hvad?
Member
Posts: 27,150
Joined: Nov 24 2006
Gold: 253,169.00
May 22 2012 10:28am
Jeg forstår stadig ikke hvordan det er muligt at få så dårlige karakterer at man dumper på gennemsnittet. Altså der var MEGET få der dumpede da jeg gik på HHX og de var virkelig ringe. I dag er det endnu nemmere at bestå så ikke om jeg fatter det :O

Personligt har jeg heller aldrig været meget for at lave lektier, men har afleveret mine opgaver hvilket har givet mig gode resultater. Har du bare pjækket og aldrig lavet dine afleveringer? Også i det mundtlige må du da have været totalt åndsfraværende og svaret helt ude i skoven de gange du er blevet spurgt..
Member
Posts: 7,640
Joined: Aug 27 2007
Gold: Locked
May 22 2012 12:14pm
Quote (Sunshines @ 22 May 2012 18:05)
Hvis du fik gode karakterer i folkeskolen kunne du uden at læse lektier nemt bestå 1. H. Fik selv efter den gamle skala omkring 8,5 i snit i folkeskolen ved at lave så lidt som overhovedet muligt og på 1.h ændrede det sig langtfra. Alligevel har jeg aldrig været i nærheden af at dumpe som du har gjort. Et eller andet er der sket..


Bare fordi du kunne gøre det betyder det ikke at alle andre kan gøre det, det ville være det samme som at sige: "Jeg er verdensmester i fodbold, hvorfor kan du dog ikke følge med selvom du har gået til det lige så lang tid som jeg?"
Member
Posts: 36,262
Joined: Oct 11 2007
Gold: 10.75
May 22 2012 12:25pm
Quote (JakazaD @ May 22 2012 07:14pm)
Bare fordi du kunne gøre det betyder det ikke at alle andre kan gøre det, det ville være det samme som at sige: "Jeg er verdensmester i fodbold, hvorfor kan du dog ikke følge med selvom du har gået til det lige så lang tid som jeg?"


Næppe. Siger blot at der har været noget der har distraheret ham fra skolen. Eksempelvis er der mange der overgår til HHX og STX fra folke- og efterskole der bliver optaget af at være ''the tough guys'' fremfor at følge lidt med i skolen. Mit bud ville være at han er faldet i fælden.
Member
Posts: 37,668
Joined: Dec 21 2008
Gold: 32.19
May 22 2012 01:03pm
Altså, mit gennemsnit lå som sagt under 2, og bare i vores klasse er der fem personer der skal gå om eller finde noget andet fordi de står i samme båd som mig.
Dog er mit fravær lidt bedre end deres, men stadig langt over hvad jeg selv finder acceptabelt, det ligger nemlig på de 11-12% lige pt.

- Men ellers tak for svarene, jeg er sikker på at jeg kan gennemføre HHX hvis jeg bare bruger de ekstra timer på lektier.. Altså, jeg tror i år der har jeg brugt max to timer på 2-3 uger, og det er kun afleveringer - da jeg aldrig har lavet enkeltlektier, altså sådan noget som at læse og skrive lidt der til. Men jeg vil til at bruge mere tid på "enkeltlektierne" og afleveringerne og skære ned på mit fravær, så er jeg sikker på at jeg nok skal gennemføre HHX :-)
Member
Posts: 10,475
Joined: Aug 25 2006
Gold: 100.00
May 22 2012 01:34pm
Quote (Headshot @ 22 May 2012 21:03)
Altså, mit gennemsnit lå som sagt under 2, og bare i vores klasse er der fem personer der skal gå om eller finde noget andet fordi de står i samme båd som mig.
Dog er mit fravær lidt bedre end deres, men stadig langt over hvad jeg selv finder acceptabelt, det ligger nemlig på de 11-12% lige pt.

- Men ellers tak for svarene, jeg er sikker på at jeg kan gennemføre HHX hvis jeg bare bruger de ekstra timer på lektier.. Altså, jeg tror i år der har jeg brugt max to timer på 2-3 uger, og det er kun afleveringer - da jeg aldrig har lavet enkeltlektier, altså sådan noget som at læse og skrive lidt der til. Men jeg vil til at bruge mere tid på "enkeltlektierne" og afleveringerne og skære ned på mit fravær, så er jeg sikker på at jeg nok skal gennemføre HHX :-)


thats the spirit
Member
Posts: 36,262
Joined: Oct 11 2007
Gold: 10.75
May 22 2012 01:52pm
Quote (Headshot @ May 22 2012 08:03pm)
Altså, mit gennemsnit lå som sagt under 2, og bare i vores klasse er der fem personer der skal gå om eller finde noget andet fordi de står i samme båd som mig.
Dog er mit fravær lidt bedre end deres, men stadig langt over hvad jeg selv finder acceptabelt, det ligger nemlig på de 11-12% lige pt.

- Men ellers tak for svarene, jeg er sikker på at jeg kan gennemføre HHX hvis jeg bare bruger de ekstra timer på lektier.. Altså, jeg tror i år der har jeg brugt max to timer på 2-3 uger, og det er kun afleveringer - da jeg aldrig har lavet enkeltlektier, altså sådan noget som at læse og skrive lidt der til. Men jeg vil til at bruge mere tid på "enkeltlektierne" og afleveringerne og skære ned på mit fravær, så er jeg sikker på at jeg nok skal gennemføre HHX :-)


Hvorfor er det helt præcis du laver dette topic?
Member
Posts: 37,668
Joined: Dec 21 2008
Gold: 32.19
May 22 2012 02:00pm
Quote (Sunshines @ May 22 2012 07:52pm)
Hvorfor er det helt præcis du laver dette topic?


Fordi jeg var i tvivl om jeg ville gå om eller finde noget andet, og tænkte om der var nogen her der havde nogen forslag om hvad andre uddannelser kunne give mig, hvad da?
Men har snakket med nogen studievejledere osv, og de siger at hvis jeg ikke ved hvad jeg vil, så ville det være en god idé at starte på en frisk og så tage mig sammen, så jeg har så mange muligheder som muligt efter uddannelsen.
Go Back To Dansk Topic List
Prev123456Next
Add Reply New Topic New Poll