Quote (ZwiX @ Jan 11 2012 09:19pm)
Boller i karry har jeg lavet en million gange. Risengrød er satme noget kedelig ?
Det var nu mere for at få nogle ideer fra folket
Og tusinde tak indtil videreBoller i karry er en af mine livretter
min karrysovs : vineddike / soya / ingefær / karry der ristes af på stegepanden med lidt sukker
den er
1 cremet
2 sur
3 sød
4 mild karry smag
5 stærk og varm karry smag
6 det hele starter forfra med næste mundfuld , for karry sovsen er ikke så stærk at den har brandt smagsløgene af
risengrød laver jeg kun for at få klatkager dagen efter, foretrækker til enhver tid klatkager fremfor pandekager,
medmindre det er flamberede pandekager med eller uden is
bagekartofler : pak dem ind i folie, ind i ovnen til de er færdige, tag dem ud åben folien, men tag ikke folien af
skær topen af bagekartoflen, udhul bagekartoflen, kom det op i en skål og lav kartoffelmos ( salt peber og smør )
kom noget skinke i strimler eller noget hakkede pålægs skinke i kartoffelmosen
man kan eventuelt komme lidt ost i bunden af bagekartoflen inden man kommer kartoffelmosen tilbage i bagekartoflen,
bagekartoflen og det gamel folie komes op på et nyt stykke folie, det gamle folie bukkes ned,
så det nye folie ikke klister fast til kartoffelmosen der stikker op fra bagekartoflen
en lille bagekartofle kan bruges til en lun forret
en almindelig bagekartofle og en skive midags skinke med lidt salat til kan bruges som hovedret
to store bagekartofler med lidt salat til kan bruges som hovedret