d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Cola Light > Et Lille Spørgsmål
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 30%
Sep 20 2011 12:47pm
Quote (Monze @ Sep 20 2011 06:30pm)
Bare lad være med at købe så meget. Hvis du ikke har det i huset er det nemmere at lade være med at drikke det. Giv dig selv ½ liter om dagen og så nyder du den også meget mere. Du kan altid trapppe ned i dit tempo, men det handler bare om at ændre sine vaner og det kræver viljestyrke.

Det er rigtig.

Quote (Sunshines @ Sep 20 2011 05:59pm)
Drikker selv light cola, og det smager altså noget bedre når man ved man ikke kommer til at ligne en fed ko ved det. Til gengæld kommer man til at ligne en Charlie Adam udgave - bare med færre tænder :)

This.

Quote (BackInBusiness @ Sep 20 2011 05:56pm)
Det var også bare for sjov jeg skrev det. Min personlig erfaring er at folk drikker light fordi de gerne vil tabe sig eller fordi de lider af sukkersyge, men derfor stadig godt vil nyde noget sødt ;)
Til dem som gerne vil tabe sig bør man tage det i betragtning som sunshines skrev. Så hvis man ikke har sukkersyge, så hvorfor go light? :D smagen sucks imo, det smager at de der sukkertabletter gamle mennesker putter i deres kaffe lol.. men det er vel bare min opinion :p

Er hverken tyk eller har sukkersyge.

Kan bare ikke lide smagen af al den sukker i normal cola, men er glad for cola så derfor drikker jeg light.
Member
Gold: 7,525.26
Sep 20 2011 02:29pm
Jeg vil også foreslå dig at prøve og skære ned generelt. Jeg drikke ikke cola, og meget sjældent sodavand, halvt fordi jeg ikke er afhængig af det sukkerboost og halvt fordi jeg synes der er bedre alternativer. Der er flere måder at skære ned på, men husk at det i sidste ende er dig selv der bestemmer hvordan du vil gøre.

Du kan blive ved med at indtage hvad du gør og tage konsekvenserne, måske skal du have gebis som 30-årig, måske først som 50 el. 70-årig, men risikoen er for at du skal måske allerede som 25-årig.
Du kan også gøre noget ved det og minimere risici.

Skal ikke kunne sige hvad der virker bedst for dig, det er meget forskelligt hvordan man kommer sådan noget til livs. Har du haft andre ting du var afhænige af? Hvordan kom du af med dem? Prøv at se om der ligger noget som kan hjælpe dig fra andre tilfælde.
Banned
Sep 20 2011 03:01pm
Quote (Znuggle @ Sep 20 2011 08:29pm)
Jeg vil også foreslå dig at prøve og skære ned generelt. Jeg drikke ikke cola, og meget sjældent sodavand, halvt fordi jeg ikke er afhængig af det sukkerboost og halvt fordi jeg synes der er bedre alternativer. Der er flere måder at skære ned på, men husk at det i sidste ende er dig selv der bestemmer hvordan du vil gøre.

Du kan blive ved med at indtage hvad du gør og tage konsekvenserne, måske skal du have gebis som 30-årig, måske først som 50 el. 70-årig, men risikoen er for at du skal måske allerede som 25-årig.
Du kan også gøre noget ved det og minimere risici. 

Skal ikke kunne sige hvad der virker bedst for dig, det er meget forskelligt hvordan man kommer sådan noget til livs. Har du haft andre ting du var afhænige af? Hvordan kom du af med dem? Prøv at se om der ligger noget som kan hjælpe dig fra andre tilfælde.

Har aldrig rigtig været afhængig af noget før, så ved ikke helt.

Men har prøvet at skære ned på forbruget før i langtid, så tror ikke det bliver det store problem, men angående det sukkerboost du snakker om, så tror jeg mere det coffein boost jeg er afhængig af, der er jo ikke sukker i light så vidt jeg forstår på det hele.
Member
Gold: 7,525.26
Sep 20 2011 03:04pm
Quote (Daitan @ 20 Sep 2011 22:01)
Har aldrig rigtig været afhængig af noget før, så ved ikke helt.

Men har prøvet at skære ned på forbruget før i langtid, så tror ikke det bliver det store problem, men angående det sukkerboost du snakker om, så tror jeg mere det coffein boost jeg er afhængig af, der er jo ikke sukker i light så vidt jeg forstår på det hele.

Det er fordi jeg stadigvæk tænker på aspartam, altså sødestoffet som et "sukkerboost", men det er ikke rigtigt nej.

"Når det ligefrem kan gøre dig tykkere at drikke light er det fordi, din krop bliver snydt af det kunstige sødemiddel aspartam. kroppen tror den får sukker, men den snydes af de kunstige sødemidler, og så falder blodsukkeret, og det kan typisk resultere i øget appetit." Den her følelse, kan også skabe afhængighed så vidt jeg kan læse.

Held og lykke med at blive det kvit.
Member
Gold: 2,046.64
Sep 20 2011 03:04pm
Det er fordi jeg stadigvæk tænker på aspartam, altså sødestoffet som et "sukkerboost", men det er ikke rigtigt nej.

"Når det ligefrem kan gøre dig tykkere at drikke light er det fordi, din krop bliver snydt af det kunstige sødemiddel aspartam. kroppen tror den får sukker, men den snydes af de kunstige sødemidler, og så falder blodsukkeret, og det kan typisk resultere i øget appetit." Den her følelse, kan også skabe afhængighed så vidt jeg kan læse.

This! in my honestly opinion!
Banned
Sep 20 2011 03:06pm
Quote (Znuggle @ Sep 20 2011 09:04pm)

Okay, mange tak for dine svar.

Member
Gold: 8,427.00
Sep 20 2011 03:08pm
Daitan, parla come mangi e non fare lo sborone -.-
Banned
Sep 20 2011 03:44pm
Quote (erden @ Sep 20 2011 09:08pm)
Daitan, parla come mangi e non fare lo sborone -.-

???
Member
Gold: 8,427.00
Sep 20 2011 03:52pm
Quote (Daitan @ 20 Sep 2011 23:44)
???

Hai capito cosa intendo........ basta fare finta di sapere il danese, suvvia! -.-
Banned
Sep 20 2011 04:00pm
Quote (erden @ Sep 20 2011 09:52pm)
Hai capito cosa intendo........ basta fare finta di sapere il danese, suvvia! -.-

???
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll