d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Hvem Stemmer I På? > Valg 2011
Prev12345616Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 0.00
Warn: 40%
May 13 2011 09:00am
Jeg stemmer LA, da jeg ikke synes venstre lever op til den ideologi som deres parti er bygget på. Jeg kan bedre sætte mig i forbindelse med det LA siger, og jeg tror også på deres økonomiske plan.
Som der også er en der har skrevet herinde, kunne jeg godt finde på at stemme på de Radikale, dog ikke så længe de samarbejder med en rød regering.
SF og S kan ud fra mit synspunkt ikke finde ud af at sammensætte en ordenlig økonomisk plan, de vil låne sig ud af krisen, hvilket jeg slet ikke kan se logikken i. Hvis de vælger at låne sig ud af krisen, vil Danmark bare endnu engang komme til at skylde flere millioner væk, vi skulle derimod heller kigge på de sort-huler der er i systemet, mht. til skat, og få rettet op på det, så store firmaer såsom MacDonalds ikke kan slippe for at betale skat i Danmark. Derefter ser jeg gerne at skatterne bliver lettet så det bliver mere interessant for udenlandske/danske virksomheder dels at komme til Danmark, og at ville blive her, så de ikke outsourcer det hele til udlandet. De kunne evt. sænke virksomheds skatten så flere virksomheder ville komme til Danmark.
Jeg går helt ind for afskaffelsen af førtidspensionen.

Hvis SF og S kommer til magten er jeg bange for at mange af de ''store'' danske virksomheder vil forlade Danmark, og dermed skabe et enormt hul på det danske arbejdsmarked. Jeg har intet imod S og SFs ideologi, jeg tror bare aldrig den kan blive in realitet i det danske samfund, da det ikke ville kunne komme til at hænge sammen, med mindre de etablere plan-økonomi, som så også vil smadre landet fuldstændig :p

This post was edited by Sometimes on May 13 2011 09:01am
Member
Gold: 10.00
May 13 2011 10:34am
Quote (Molle_fkk @ May 12 2011 09:38pm)
1: Man kan ikke bare få penge fra staten uden at lave noget.
2: Bistandsklient =/= Araber
3: Hvorvidt et land er multikulturelt eller ej er ikke videre relevant for hvordan de sociale goder bliver fordelt. Men er bestemt enig i at det er godt med en blanding af kulturer.
4: Korrekt, DF failer grusomt meget.

Man kan sagtens få penge af staten uden at lave noget.

Du har også fordomme, når du bare siger bistandsklient = araber

Der er også arabere der klarer sig godt i Danmark, og tjener en masse penge ind til statskassen, det er desværre bare ikke særlig mange.

Du har åbenbart fortolket det forkert, for jeg skrev at de ikke bare deler de sociale ydelser ud til højre og venstre. Der var vildt mange udlændinge, som bare kom til Danmark og ikke integrerede sig ordentligt --> de blev en belastning for samfundet.

Så længe man ikke er en belastning for samfundet, er der ingen problemer og alle er glade.

Så jo det er relevant, for hvordan de sociale ydelser bliver fordelt. En person som har arbejdet i 20 år, og som har betalt skat til statskassen osv. kan ikke sammenlignes en person som lige er kommet til Danmark, og ikke vil integrerer sig. De der vil integrerer sig klarer sig bedst og de der tror de stadig bor i deres hjemlandm kan ikke blive en del af samfundet og komme til at klare sig godt.

Det er derfor Danmark er på røven lige nu...

This post was edited by Daniz_DK on May 13 2011 10:34am
Member
Gold: 10.00
May 13 2011 10:35am
Quote (Molle_fkk @ May 12 2011 09:38pm)
1: Man kan ikke bare få penge fra staten uden at lave noget.
2: Bistandsklient =/= Araber
3: Hvorvidt et land er multikulturelt eller ej er ikke videre relevant for hvordan de sociale goder bliver fordelt. Men er bestemt enig i at det er godt med en blanding af kulturer.
4: Korrekt, DF failer grusomt meget.

Man kan sagtens få penge af staten uden at lave noget.

Du har også fordomme, når du bare siger bistandsklient = araber

Der er også arabere der klarer sig godt i Danmark, og tjener en masse penge ind til statskassen, det er desværre bare ikke særlig mange.

Du har åbenbart fortolket det forkert, for jeg skrev at de ikke bare deler de sociale ydelser ud til højre og venstre. Der var vildt mange udlændinge, som bare kom til Danmark og ikke integrerede sig ordentligt --> de blev en belastning for samfundet.

Så længe man ikke er en belastning for samfundet, er der ingen problemer og alle er glade.

Så jo det er relevant, for hvordan de sociale ydelser bliver fordelt. En person som har arbejdet i 20 år, og som har betalt skat til statskassen osv. kan ikke sammenlignes en person som lige er kommet til Danmark, og ikke vil integrerer sig. De der vil integrerer sig klarer sig bedst og de der tror de stadig bor i deres hjemland kan ikke blive en del af samfundet og komme til at klare sig godt.

Det er derfor Danmark er på røven lige nu...
Member
Warn: 20%
May 13 2011 12:10pm
Kom nu boys, vi skal da have en politisk diskussion i gang! Nu har vi hørt om dem der stemmer på liste i, men hvad med I andre? Hvad er det der får jeg til at stemme på oppositionen? Hvordan ser I på Danmarks fremtid, og hvilken vej så I gerne, at man gik? Det har meget potentiale det her topic - lad os fyre op under det. :)
Member
Gold: 2.00
May 14 2011 11:29am
Quote (Grandebedte @ May 13 2011 08:10pm)
Kom nu boys, vi skal da have en politisk diskussion i gang! Nu har vi hørt om dem der stemmer på liste i, men hvad med I andre? Hvad er det der får jeg til at stemme på oppositionen? Hvordan ser I på Danmarks fremtid, og hvilken vej så I gerne, at man gik? Det har meget potentiale det her topic - lad os fyre op under det. :)

Well, kan da sige at jeg hælder mest til venstrefløjen fordi jeg går ind for, at vi ikke skal have et land hvor forskellen mellem klasserne er alt for stor. Alle, rig som fattig, skal have de samme muligheder for uddannelse og lægehjælp og vi skal tage hånd om de svage i samfundet. Det koster jo selvfølgelig penge, og jeg kan ikke se andre muligheder at få dem på end ved at have et temmelig højt skattetryk. Jeg synes så ikke at deres (S/SF) plan om at arbejde 12 minutter mere om dagen er nogen særlig god plan, og det er en af hovedårsagerne til at jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal stemme på dem eller ej.

Oh, og så vil jeg aldrig nogensinde stemme på nogen der giver DF magt.
Member
Gold: 3,440.83
May 14 2011 11:41am
dansk politik er helt til grin

mit liv mine regler, jeg gør hva fuck det passer mig og ik hva de siger i folketinget
Member
Gold: 2.00
May 14 2011 12:35pm
Quote (lulzz @ May 14 2011 07:41pm)

mit liv mine regler, jeg gør hva fuck det passer mig og ik hva de siger i folketinget

Og så er vores lokale tough guy på banen igen...Du ved godt at love er der for at vi kan have et velfungerende samfund, ikke? Det er ikke bare for at forstyre dig.
Member
Warn: 20%
May 14 2011 01:38pm
Quote (lulzz @ 14 May 2011 19:41)

Suk. Hvis du er til den ultimative liberalisme (læs: anarki), så flyt til Somalia.
Member
Gold: 3,135.00
May 14 2011 02:06pm
Quote (Molle_fkk @ May 14 2011 06:29pm)
Well, kan da sige at jeg hælder mest til venstrefløjen fordi jeg går ind for, at vi ikke skal have et land hvor forskellen mellem klasserne er alt for stor. Alle, rig som fattig, skal have de samme muligheder for uddannelse og lægehjælp og vi skal tage hånd om de svage i samfundet. Det koster jo selvfølgelig penge, og jeg kan ikke se andre muligheder at få dem på end ved at have et temmelig højt skattetryk. Jeg synes så ikke at deres (S/SF) plan om at arbejde 12 minutter mere om dagen er nogen særlig god plan, og det er en af hovedårsagerne til at jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal stemme på dem eller ej.

Oh, og så vil jeg aldrig nogensinde stemme på nogen der giver DF magt.

Jeg mener så det er en helt forkert anskuelse ;)

Jeg er enig i at vi bør bevare vores kerneværdier - som (basis) uddannelse og sygehusvæsnet.

Men, vi kan ikke have en så stor offentlig sektor - den offentlige sektor kan kun eksistere ved en sund privatsektor.

Jeg mener der imod, at man skal have mulighed for at bevare en langt større %'del af ens tjente penge.

1) Det skaber mere motivation, og gør det nemmere at tiltrække udenlands arbejdskraft hvilket vi får hårdt brug for.
2) De penge der lægges i statskassen, skal reelt gå til dem der har behovet, ikke bare dem som kan få det. Jeg kan ikke se hvorfor så mange unge (inc. mig selv) skal have en SU som reelt ikke er nødvendig, hellere hæv loftet på frikortet, eller afskaf det.
Så de personer der faktisk ikke kan bo ude, eller hjemme uden at skulle betale (eller af sociale årsager) kan få sig en uddannelse - hvor deres økonomi kan hænge sammen.

At de personer der reelt har behovet for kontanthjælp for den og dem på efterløn som sagtens kan arbejde kommer igang - dem som ikke kan arbejde skal jo ikke på efterløn, men en pensions ordning!
Member
Gold: 3,440.83
May 14 2011 03:02pm
Quote (Molle_fkk @ May 14 2011 06:35pm)
Og så er vores lokale tough guy på banen igen...Du ved godt at love er der for at vi kan have et velfungerende samfund, ikke? Det er ikke bare for at forstyre dig.

jo det os fint nok, og er da glad for folk følger de fornuftige af slagsen

jeg følger dem jeg finder fornuftige, men der sku ik nogen der skal bestemme om jeg skal ryge hash eller andre lignene ting, love omkring voldtægt, mord osv er helt fine med mig

Quote (Grandebedte @ May 14 2011 07:38pm)
Suk. Hvis du er til den ultimative liberalisme (læs: anarki), så flyt til Somalia.

jeg har ik noget imod demokrati, bare ik den hjernedøde stil de køre i danmark

This post was edited by lulzz on May 14 2011 03:03pm
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345616Next
Add Reply New Topic New Poll