Quote (Molle_fkk @ May 14 2011 06:29pm)
Well, kan da sige at jeg hælder mest til venstrefløjen fordi jeg går ind for, at vi ikke skal have et land hvor forskellen mellem klasserne er alt for stor. Alle, rig som fattig, skal have de samme muligheder for uddannelse og lægehjælp og vi skal tage hånd om de svage i samfundet. Det koster jo selvfølgelig penge, og jeg kan ikke se andre muligheder at få dem på end ved at have et temmelig højt skattetryk. Jeg synes så ikke at deres (S/SF) plan om at arbejde 12 minutter mere om dagen er nogen særlig god plan, og det er en af hovedårsagerne til at jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal stemme på dem eller ej.
Oh, og så vil jeg aldrig nogensinde stemme på nogen der giver DF magt.
Jeg mener så det er en helt forkert anskuelse

Jeg er enig i at vi bør bevare vores kerneværdier - som (basis) uddannelse og sygehusvæsnet.
Men, vi kan ikke have en så stor offentlig sektor - den offentlige sektor kan kun eksistere ved en sund privatsektor.
Jeg mener der imod, at man skal have mulighed for at bevare en langt større %'del af ens tjente penge.
1) Det skaber mere motivation, og gør det nemmere at tiltrække udenlands arbejdskraft hvilket vi får hårdt brug for.
2) De penge der lægges i statskassen, skal reelt gå til dem der har behovet, ikke bare dem som kan få det. Jeg kan ikke se hvorfor så mange unge (inc. mig selv) skal have en SU som reelt ikke er nødvendig, hellere hæv loftet på frikortet, eller afskaf det.
Så de personer der faktisk ikke kan bo ude, eller hjemme uden at skulle betale (eller af sociale årsager) kan få sig en uddannelse - hvor deres økonomi kan hænge sammen.
At de personer der reelt har behovet for kontanthjælp for den og dem på efterløn som sagtens kan arbejde kommer igang - dem som ikke kan arbejde skal jo ikke på efterløn, men en pensions ordning!