d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk > Bloddonor
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 60.00
May 11 2011 05:25am
Quote (Monze @ 11 May 2011 12:56)
Hvordan kan folk have "ret" til at modtage andres organer? Det er vel ligesom man selv vælger om man gider støtte jehovas vidner?

Folk burde jo have lige ret til organer. Jeg snakker om de organer der er på "markedet", ikke dem der er i mennesker.
Member
Gold: 253,169.00
May 11 2011 05:28am
Quote (Qhotex @ 11 May 2011 12:25)
Folk burde jo have lige ret til organer. Jeg snakker om de organer der er på "markedet", ikke dem der er i mennesker.

Efter jeg er død er det vel stadig mine og det jeg har bestemt de skal gå til gælder vel stadigvæk? Der er visse mennesker jeg prioriterer over andre. Jeg er bestemt ikke enig i at folk burde have lige ret til organer. Man træffer nogle valg i livet og jeg synes bestemt de skal have konsekvenser.
Member
Gold: 60.00
May 11 2011 05:36am
Quote (Monze @ 11 May 2011 13:28)
Efter jeg er død er det vel stadig mine og det jeg har bestemt de skal gå til gælder vel stadigvæk? Der er visse mennesker jeg prioriterer over andre. Jeg er bestemt ikke enig i at folk burde have lige ret til organer. Man træffer nogle valg i livet og jeg synes bestemt de skal have konsekvenser.

Du virker ret kold og kynisk - Du er jo død. Du kan da være ligeglad med dine organer.
Men hvis du stod til at kunne redde et liv, så ville du bare være ligeglad med narkomanen eller alkoholikeren fordi de selv er skyld i deres liv? Hvads så med en der har Aids, eller hvad med en der har rygerlunger?

Btw, så kan du ikke blive transplanteret hvis du ikke er clean. Så narkomanen eller alkoholikeren kan ikke få et organ uden at stoppe med det de gør. Desuden er der en længere optræningsperiode hvor både medicin, motion og kost bliver vurderet nøje efter hvilken person der har været igennem transplantationen.
Member
May 11 2011 05:40am
Quote (Qhotex @ 11 May 2011 12:36)
Du virker ret kold og kynisk - Du er jo død. Du kan da være ligeglad med dine organer.
Men hvis du stod til at kunne redde et liv, så ville du bare være ligeglad med narkomanen eller alkoholikeren fordi de selv er skyld i deres liv? Hvads så med en der har Aids, eller hvad med en der har rygerlunger?

Btw, så kan du ikke blive transplanteret hvis du ikke er clean. Så narkomanen eller alkoholikeren kan ikke få et organ uden at stoppe med det de gør. Desuden er der en længere optræningsperiode hvor både medicin, motion og kost bliver vurderet nøje efter hvilken person der har været igennem transplantationen.

Kan jeg være ligeglad med mine organer? Siger du det samme om dem der ikke vil være organdonorer? Jeg kan overhovedet ikke se hvordan min holdning på LIGE NETOP DET PUNKT gør mig til en kold og kynisk person, men okay fuck da hvad man ellers gør for at hjælpe andre. Så længe man ikke føler en person der har drukket tæt i de sidste 30 år og været clean i 1 år, ja så er man et "dårligt" menneske.

Jeg vil gerne redde et liv, men hvis det er en narkoman eller dranker der ligger øverst på listen jamen så redder jeg bare nr. 2 på listen i stedet for. Det gør mig virkelig ikke til et dårligere menneske en dig.
Member
Gold: 10.75
May 11 2011 06:45am
Quote (Petari @ May 11 2011 11:32am)
Får man FG for det? så gør jeg det!

vouch win
jeg er in
Member
Gold: 3,380.00
May 11 2011 08:34am
Quote (JelleDK @ May 10 2011 10:55pm)
Om det så var dronningen, skulle hun ikke have mine lunger.. Hvorfor skal jeg passe på min krop, for at ændre kan fucke deres op, også bare få nye dele af andre ?

Det er ikke det der er spørgsmålet. Selvfølgelig er det da klart at man hellere vil have sine organer går til nogle der fortjerner det. Men kan du da ikke være enige med mig i, at det er bedre at NOGLE får dem end at orme bare spiser dem op? Jeg kan ikke se hvordan, at du muligvis kunne synes at ende som orme foder er bedre end, at være til hjælp for et andet menneske.
Member
Gold: 3,990.83
May 11 2011 10:35am
mener jeg har skrevet under på de kan tage hvad de vil når jeg krasser

hvis du nu kigger på dit eget liv har du nok os en dårlig vane eller 2, evt pc/jsp 24/7, så hvis dit ene øje gik i smadder pga det så skulle du da værtfald ik have et nyt og få dit syn tilbage fordi det er selvforskyldt ?

kan godt se hvad du mener med familiefar før en 90 årig storryger, men ellers syntes jeg sku du er lige emsy nok

This post was edited by lulzz on May 11 2011 10:36am
Member
May 11 2011 12:56pm
Quote (lulzz @ 11 May 2011 17:35)
mener jeg har skrevet under på de kan tage hvad de vil når jeg krasser

hvis du nu kigger på dit eget liv har du nok os en dårlig vane eller 2, evt pc/jsp 24/7, så hvis dit ene øje gik i smadder pga det så skulle du da værtfald ik have et nyt og få dit syn tilbage fordi det er selvforskyldt ?

kan godt se hvad du mener med familiefar før en 90 årig storryger, men ellers syntes jeg sku du er lige emsy nok

Det er altså ikke småting jeg fokuserer på. Altså en der har røget lidt i sine unge år eller lignende er jeg da fint nok med på at donere mine organer til. Men har du røget 80 om dagen igennem 10 år og nu hvor det er gået galt så har du selvfølgelig ikke røget i 1 år jamen så synes jeg ikke det er fortjent at han får dem.

Ekstreme rygere/narkovrag/alkoholikere der kun har været clean i en relativ kort periode pga. deres tilstand (ikke personligt valg) kan skyde en hvid pil efter mine organer. Kald mig bare kynisk men det er sådan jeg har det..
Member
Gold: 655.43
May 11 2011 01:49pm
Quote (Samir_Slayer @ May 11 2011 03:34pm)
Det er ikke det der er spørgsmålet. Selvfølgelig er det da klart at man hellere vil have sine organer går til nogle der fortjerner det. Men kan du da ikke være enige med mig i, at det er bedre at NOGLE får dem end at orme bare spiser dem op? Jeg kan ikke se hvordan, at du muligvis kunne synes at ende som orme foder er bedre end, at være til hjælp for et andet menneske.

Ja, jeg vil hellere have at mine organer går til ormeføde, end til folk der ikke selv kan passe på deres krop..
Jeg har min krop, du har din.. Jeg bestemmer hvordan jeg vil behandle min, hvis den så tager skade af det, så er det mit problem og ikke andres, så jeg vil kun donere mine organer til folk, som lider af medfødte sygdomme eller andre uselvforskyldte grunde..
Hvis det er selvforskyld jamen så hej hej, du får ikke noget af mig..

Så feks med Mads far, ham ville jeg da gerne donere et hjerte til.. Men ham den dovne og fede, som bare æder sukker 24/7, vi ses hav et godt liv..
Member
Gold: 3,380.00
May 11 2011 02:19pm
Quote (JelleDK @ May 11 2011 07:49pm)
Ja, jeg vil hellere have at mine organer går til ormeføde, end til folk der ikke selv kan passe på deres krop..
Jeg har min krop, du har din.. Jeg bestemmer hvordan jeg vil behandle min, hvis den så tager skade af det, så er det mit problem og ikke andres, så jeg vil kun donere mine organer til folk, som lider af medfødte sygdomme eller andre uselvforskyldte grunde..
Hvis det er selvforskyld jamen så hej hej, du får ikke noget af mig..

Så feks med Mads far, ham ville jeg da gerne donere et hjerte til.. Men ham den dovne og fede, som bare æder sukker 24/7, vi ses hav et godt liv..

Det lyder seriøst bare som om at du har ondt i røven over, at de kunne leve længere og at du ikke kunne, og derfor vil give dem en lærestreg. Tror du ikke at folk, når de havde nået det punk hvor at de er ved at dø pga. deres dårlige vaner, ville ændre sig? Selvom de ikke gjorde, så er det din fortjeneste for hver dag at de lever og tjener samfundet, hvilket også i sidste ende ville hjælpe dine pårørende.
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345Next
Add Reply New Topic New Poll