Quote (Provo2100 @ 3 Apr 2011 14:27)
Jeg tror der er rigtig mange ting, du ikke helt er inde i, når det gælder om fodbold og ens hold og deres rivaler. Det er nok noget, du selv skal opleve, for at kunne forstå det.
- Det kan selvfølgelig også være i andre sportsgrene og lign.
Så er der nogle(mig inkl.) som elsker, at diskutere fodbold i det hele taget, alt omkring det osv...
Lige præcis, diskutere!
Jeg er nogenlunde med på hvad du mener tror jeg, og det med at diskutere er jeg helt med på, og det er fedt med en god diskussion
Jeg står af når det kommer til det der.
"Min klub er bedre end din lorteklub"
"Nej prøv at se jeres taberfans"
"Nej vi smadrer jer din nar"
"Du er dum, du er ikke en rigtig fan"
blabla...
Det er ikke at diskutere, og det er måske det jeg har imod fodbold, fordi jeg synes at de personer der har et lidt "ensidigt" forhold til den slags ofte plejer at være dem der også gør sig bemærket. Man hører jo ikke i nyhederne at der var 13536 fredelige tilskuere der gik hjem efter kampen, men hører at der var 10-20 klaphatte som var vrede over resultatet på kampen som smadrede en DSB vogn på vej hjem, eller råbte af folk, eller opførte sig mindre pænt på en eller anden måde.
Hvis man er interesseret i at diskutere og har et godt forhold til sin sport behøves det aldrig at komme så langt ud, og jeg har spillet håndbold i over 10 år, jeg synes være fans/jeg selv som fan går meget op i det, men vi er glade og kan diskutere umiddelbart efter kampen er slut.
Så min pointe er bare at det er fedt når man lige kan tælle til 10 og sige "hvad sker der her" i stedet for at det bliver sådan noget tilfældigt tilsvining af hinandens respektive klubber, og der synes jeg tit at folk fra fodboldverdenen viser sig fra deres lidt mere ærgerlige side. Men igen, der er mange fans, og det ville da være underligt hvis ikke der var et par idioter imellem, men synd er det.