d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Dansk >
Poll > Er Du Religiøs?
Prev12345612Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 50.00
Nov 5 2010 09:28am
ikke på én
Member
Gold: 10.75
Nov 5 2010 09:30am
Quote (MrLennon @ Nov 5 2010 04:02pm)
Jeg respektere din mening om dig selv som kristen, jeg syntes derimod bare det er for nemt bare sige "Jeg er kristen" og så være det, det indebærer jo at man beder(og ikke kun ved VM), ikke synder, går i kirke osv osv.
Jeg har sat [x] i Mjah lidt måske, grundet af at jeg nu i 4 år har læst Hinduisme og kan relatere til en del af det..

Man er vel så kristen som man selv gør det til. Fx tror jeg at der er mange der ikke beder eller går i kirke hver søndag som stadig betegner sig selv som kristen. Kristen er ikke kun religion, men også traditioner, og især ved traditionerne synes jeg at jeg følger godt med.
Member
Gold: 2.00
Nov 5 2010 09:32am
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 04:25pm)
Gud sakbte ikke ondt, Satan, som jo var en af guds engle engang, spiste også af visdommens træ, så vidt jeg ved, så gik en masse ting op for ham, og han blev misundelig på gud, han ville have de samme kræfter, misundelse føre til ondskab.

hvad der helt præcist er sket ved ingen jo, men på den måde blev ondskaben skabt. Og Satan som var en af Guds mest magtfulde engel kan man vel sige, havde stadigt en masse magt selvom han blev smidt af, lol, helvede til.

Men...Gud skabte jo alt? Hvorfor overhovedet lave visdommens træ, når der tilsynladende ikke kom noget godt ud af det?

Han havde stadig magt, ja. Men vel ikke mere end Gud?
Member
Gold: 578.20
Nov 5 2010 09:41am
Quote (Molle_fkk @ 5 Nov 2010 16:32)
Men...Gud skabte jo alt? Hvorfor overhovedet lave visdommens træ, når der tilsynladende ikke kom noget godt ud af det?

Han havde stadig magt, ja. Men vel ikke mere end Gud?

Ved virkeligt ikke hvorfor visdommens træ blev skabt.. det kunne være sjovt at læse lidt mere om det.

Men nej han havde slet ikke så meget magt som Gud, men han fik jo Eva til at spise et æble af træet. Og den dag, i dag har han en masse magt egenligt, du kan jo bare se hvordan det står til.
Gud har nærmest forladt os kan man sige.
Dengang Noa levede, var menesket os helt på afveje, drak, hor, dyrkede afguder osv osv. På dt tidspunkt havde han jo helt opgivet os, men Noa så han stadigt noget godt i, så han beslutede at lade ham leve og hans børn og deres koner osv. Jorden blev så oversvømmet og alt udrydet, og han lovede at han aldrig ville gøre den slags igen.

Men som tiden er gået, har vi glemt Gud, vi lever i vores egen verden og gør hvad der passer os.

Så det er op til værd enkelt at tilvinde Guds kærlighed ved at leve et liv som hva kan man sige.. gør Gud glad :)

ved ikk om det besvare dit spørsmål, snakker/skriver ikk ret meget om dette emne så har lidt svært at fordybe det, men spørg endeligt om alt muligt andet.
Member
Gold: 2.00
Nov 5 2010 09:53am
Quote (mmn91 @ Nov 5 2010 04:41pm)
Ved virkeligt ikke hvorfor visdommens træ blev skabt.. det kunne være sjovt at læse lidt mere om det.

Men nej han havde slet ikke så meget magt som Gud, men han fik jo Eva til at spise et æble af træet. Og den dag, i dag har han en masse magt egenligt, du kan jo bare se hvordan det står til.
Gud har nærmest forladt os kan man sige.
Dengang Noa levede, var menesket os helt på afveje, drak, hor, dyrkede afguder osv osv. På dt tidspunkt havde han jo helt opgivet os, men Noa så han stadigt noget godt i, så han beslutede at lade ham leve og hans børn og deres koner osv. Jorden blev så oversvømmet og alt udrydet, og han lovede at han aldrig ville gøre den slags igen.

Men som tiden er gået, har vi glemt Gud, vi lever i vores egen verden og gør hvad der passer os.

Så det er op til værd enkelt at tilvinde Guds kærlighed ved at leve et liv som hva kan man sige.. gør Gud glad :)

ved ikk om det besvare dit spørsmål, snakker/skriver ikk ret meget om dette emne så har lidt svært at fordybe det, men spørg endeligt om alt muligt andet.

Ja, hvis der da er skrevet noget om det ;)

Det jeg ikke kan forstå er hvorfor Gud tillader at Satan får magt over mennesker.
Noas ark tror jeg nu ikke på, det virker fuldstændig umuligt for mig, at det skulle kunne lade sig gøre for én mand at bygge en ark der kunne modstå en så voldsom oversvømmelse/transportere så mange dyr. Og desuden er det også umuligt at finde alle dyr, selv nu opdages der stadig nye arter.

Kan godt se det er et svært spørgsmål at besvare, der er nok ikke nogen der helt kan. Vi er jo ikke Gud ;)
Member
Gold: 7,745.83
Nov 5 2010 10:11am
alt det religiøse pjat er da til grin

hvem skabte gud ?

JOMFRU maria der blev gravid

Jesus der kunne gå på vandet

kan da os sige min bedstemor fødte 16 børn og døde som jomfru

min bedstefar kunne gå på vandet, han kunne også svømme igennem hårdt tykt is og løbe 400 km i timen på 1 ben men de er døde, så i kan ik gøre noget for at modbevise det.

tror at den gang alkohol blev opfundet har der siddet nogle tosser og skrevet nogle gode historier fra deres branderter ned og det er så blev til biblen senere hen, ellers gir det da ingen mening

Member
Gold: 20,016.00
Nov 5 2010 10:14am
Quote (lulzz @ Nov 5 2010 05:11pm)
alt det religiøse pjat er da til grin

hvem skabte gud ?

JOMFRU maria der blev gravid

Jesus der kunne gå på vandet

kan da os sige min bedstemor fødte 16 børn og døde som jomfru

min bedstefar kunne gå på vandet, han kunne også svømme igennem hårdt tykt is og løbe 400 km i timen på 1 ben men de er døde, så i kan ik gøre noget for at modbevise det.

tror at den gang alkohol blev opfundet har der siddet nogle tosser og skrevet nogle gode historier fra deres branderter ned og det er så blev til biblen senere hen, ellers gir det da ingen mening

Synes den her udtalelse er ret respektløs over for os Kristne i blandt.
- Har intet imod din holdning, som sådan, men synes godt at man kunne vise lidt respekt for andre religiøse, som læser det.
Member
Nov 5 2010 10:19am
Quote (Provo2100 @ Nov 5 2010 04:14pm)
Synes den her udtalelse er ret respektløs over for os Kristne i blandt.
- Har intet imod din holdning, som sådan, men synes godt at man kunne vise lidt respekt for andre religiøse, som læser det.

hvis folk ik selv kan se det er helt ude i skoven så må de da gerne tro på det,

men altså xD

der er absolut ingen beviser på at det der står er sandt, der er 435436346346 beviser på du ik kan blive gravid medmindre du har fået pikkemand, du kan heller ik gå på vandet, om du hedder jesus, maria, eller mogens

This post was edited by lulzz on Nov 5 2010 10:19am
Member
Gold: 7,454.00
Nov 5 2010 10:23am
Tror ikk' på noget religiøst.
Gud findes ikk' åben øjnene.
Member
Nov 5 2010 10:26am
Quote (xz-master @ Nov 5 2010 04:23pm)
Tror ikk' på noget religiøst.
Gud findes ikk' åben øjnene.

comeon, så tror du måske heller ik på at hvis du spænder en håndgranat fast på din pande, løber ind i et stort center og råber JIHAD og sprænger dig selv i stumper så kommer du i himlen ?
Go Back To Dansk Topic List
Prev12345612Next
Add Reply New Topic New Poll